Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Din mamma
När Sigvard var liten bars han på armen (med bröstet i munnen :roll: ) inomhus och i sjal/sele utomhus. Han ville inte åka sjal inomhus om han inte sov. Han kunde dock inte sjalas till sömns, han ammades till sömns och sedan knölade jag i honom i sjalen. Ibland sövdes han på ryggen i sele, men då behövde jag hjälp att få upp honom.

Nu sjalas han till sömns inne ibland, men han vill oftast hellre bli buren i armarna.
Användarens profilbild
Av willywonka
När T var liten så bar jag alltid vid sömn inomhus och ganska ofta ute, alltid när hon var sjuk och ner i tvättstugan. Hon bars till sömn tills hon var 1 1/2, då var jag gravid och slutade pga magen. Då var det helt plötsligt ok att jag bara låg bredvid, så länge hon fick pilla mig i håret :loving:

Lilla A bärs ute när han inte vill åka vagn, eller om T och jag är på en lekplats. Inne bär jag när han inte kan varva ner, eller om vi tvättar eller diskar/lagar mat och han röjer runt för mycket... Han somnar oftast vid bröstet eller om man sjunger för honom, än så länge iaf.
Användarens profilbild
Av selmama
Vad kul att höra om ert sjalande.
Själva bär vi Viggo 4 mån i sjal ute - oftast trikå, ibland vävd, med bärskydd. Sambon bär även i ergo ibland inne eftersom han inte kan amma till söms :)
Vi köpte en liggvagn för jag tyckte att det blev rätt tungt att bära med alla vinterkläder och bärskydd, men den blev inte använd ändå och såldes idag. Känns bra, älskar att sjala honom!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?