- sön okt 19, 2008 16:11
Lät på mitt inlägg som att jag menade "hittar man bara rätt bärdon får man inte ont" men så tror jag ju inte. Bär man större delen av dagen lär det ju kännas någonstans... Men hittar man det som är optimalt för en själv kan man ju slippa lite av värken.
Jag körde rätt mycket lättträning (spänn - slappna av) och stretching av nacke och axlar i början. Men nu när jag bär mindre, har bättre bärdon för just mig och inte behöver sova med en bebis på eller vid bröstet hela natten (=stel på morgonen...) har jag sällan ont. Träna tror jag generellt på, men frågan är om man inte mest av allt behöver vila när man bär hela dagen? Jag menar det är ju redan träning hela dagen då?
Jag körde rätt mycket lättträning (spänn - slappna av) och stretching av nacke och axlar i början. Men nu när jag bär mindre, har bättre bärdon för just mig och inte behöver sova med en bebis på eller vid bröstet hela natten (=stel på morgonen...) har jag sällan ont. Träna tror jag generellt på, men frågan är om man inte mest av allt behöver vila när man bär hela dagen? Jag menar det är ju redan träning hela dagen då?
H/04
V/08
* Zara Candy * Indio Hibiscus * Wellen Granat * Ergo NG Svart/Cranberry *
________________________ tygblöjor

* Zara Candy * Indio Hibiscus * Wellen Granat * Ergo NG Svart/Cranberry *
________________________ tygblöjor