Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Alven skrev:Jag tror också att det har ned muskestyrka att göra. När David var sjalbarn bar jag honom nästan uteslutande på magen det första året, ja tills jag blev såpass gravid att magen var ivägen. Jag fick alltid ont i ryggen om jag försöte bära längre stunder bak.

Med Ida var det tvärtom! Henne började jag bära på ryggen när hon var 2 månader, och när hon var 5-6 månader bar jag nästan bara på ryggen. Då fick jag ont i ryggen om jag bar henne fram någon gång... :D
:lol: Logiskt, fast lite lustigt ändå.
Jag bar B mest på magen nästan hela första året, tror jag och på ryggen sen i 1,5 år, men inget av det verkar ha hjälpt mina muskler :lol:
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
amöba skrev:Man behöver inte göra några situps. Att bära är jättebra träning bara man tänker på hållningen. Håll in magen och tänk dig att du har en tyngd i svanskotan som drar den nedåt och att någon drar i ett hårstrå mitt uppe på huvudet så får du fin hållning och automatisk magträning. Passa på att dra in bäckenbotten också så får du ännu bättre stöd och tränar en annan bra-att-ha-muskel ;)
:hmm: det behövs nog mer än ett hårstrå och en låtsastyngd för att fixa min hållning, är jag rädd :lol:

Jag bestämmer mig för att tänka på hållningen och sen glömmer jag det ändå. Jag får nog ha något kom-ihåg-knep, som det med att man ska dra ner axlarna varje gång man går igenom en dörröppning... Kanske hålla in magen varje gång man går förbi en lyktstolpe..?
Användarens profilbild
Av amöba
Jenny m. liten skrev:Jag bestämmer mig för att tänka på hållningen och sen glömmer jag det ändå. Jag får nog ha något kom-ihåg-knep, som det med att man ska dra ner axlarna varje gång man går igenom en dörröppning... Kanske hålla in magen varje gång man går förbi en lyktstolpe..?
Jag brukar öva mig på att ha bra hållning när jag står i situationer som brukar framkalla dålig hållning, typ vänta på buss/tåg eller stå i kö... Borde förstås bestämma mig för att öva här vid datorn så gav det kanske resultat också ;)

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?