Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

binaem skrev:
binaem skrev:Ok då skall jag också göra en Aviatrix men jag förstår inte denna del

Wrap and turn .. skall den göras på de sista fem maskorna?
Och en fråga till ... jag har ett nystan Zuberball 420 m = 100 g stickor 2-3 .. vilken av instruktionerna skall jag lämpligast använda då? ... Sportweight?

Eller är det för tunnt garn?
Skulle snarare gissa på Worsted weight instructions på zauberball
Trulsamin skrev:
binaem skrev:
binaem skrev:Ok då skall jag också göra en Aviatrix men jag förstår inte denna del

Och en fråga till ... jag har ett nystan Zuberball 420 m = 100 g stickor 2-3 .. vilken av instruktionerna skall jag lämpligast använda då? ... Sportweight?

zauberball är fingering, så ngt tunnare än sport weight.
Jag är sugen på att sticka flätor, och skulle behöva en riktigt varm kofta. Vad tror ni om denna? Men pallar jag att sticka något så stort på grova stickor med tanke på att jag bara orkar sticka några varm på Helges lilla Eskimo-overall innan jag får ont i händerna? Jag får visserligen ont av all stickning, men jag tyckte nog jag orkade sticka längre när jag höll på med spetssjalen än vad jag gör med overallen. Någon som har nåt tips på nåt fint med flätor? På stickor 4-5 ungefär? Uggletröjan kanske?
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:Jag är sugen på att sticka flätor, och skulle behöva en riktigt varm kofta. Vad tror ni om denna? Men pallar jag att sticka något så stort på grova stickor med tanke på att jag bara orkar sticka några varm på Helges lilla Eskimo-overall innan jag får ont i händerna? Jag får visserligen ont av all stickning, men jag tyckte nog jag orkade sticka längre när jag höll på med spetssjalen än vad jag gör med overallen. Någon som har nåt tips på nåt fint med flätor? På stickor 4-5 ungefär? Uggletröjan kanske?
Länk?
zandrama skrev:
Trulsamin skrev:
binaem skrev:

Jo men det finns inget mönster till fingering utan närmaste i mönstret är just worsted weight vad jag kan se...
Trulsamin skrev:
zandrama skrev:
Trulsamin skrev:
binaem skrev:

Jo men det finns inget mönster till fingering utan närmaste i mönstret är just worsted weight vad jag kan se...
Okey, det är lite för tunnt. Skall se vad jag kan ha i gömmorna för annat garn
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:Jag är sugen på att sticka flätor, och skulle behöva en riktigt varm kofta. Vad tror ni om denna? Men pallar jag att sticka något så stort på grova stickor med tanke på att jag bara orkar sticka några varm på Helges lilla Eskimo-overall innan jag får ont i händerna? Jag får visserligen ont av all stickning, men jag tyckte nog jag orkade sticka längre när jag höll på med spetssjalen än vad jag gör med overallen. Någon som har nåt tips på nåt fint med flätor? På stickor 4-5 ungefär? Uggletröjan kanske?
Länk?
Ja, jag såg nu att jag glömt det :lol: Men jag har nog övergett den, den blir för tjock och jag kommer inte passa i den tror jag.
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Äsch, jag ska nog sticka mig en ny mössa istället. Jag gillar Johanne Ländins mönster, frågan är ju bara vilken jag gillar bäst?
Hjördis...
Bild

...Karin Kurbitz...
Bild

...eller Maja?
Bild
Maja :loving:
  • 1
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 291

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?