Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kaffemoster skrev:Hjälp mig nu!

Jag har sex stycken färdigstickade snögubbar till pedagogerna på Björns avdelning.
Hälften av halsdukarna är färdiga, men inga gubbar har ögon eller armar. Det kan jag lätt hinna med ikväll.

Fortsätter jag att skjuta upp det här kommer det inte bli några pedagogpresenter, så peppa mig att jag sätter mig med det här efter middagen!

:help:
Wow! Vad mysigt att få en egen snögubbe! Heja heja! :eld:
Av gurkan

Jag har sex stycken färdigstickade snögubbar till pedagogerna på Björns avdelning.
Hälften av halsdukarna är färdiga, men inga gubbar har ögon eller armar. Det kan jag lätt hinna med ikväll.

Fortsätter jag att skjuta upp det här kommer det inte bli några pedagogpresenter, så peppa mig att jag sätter mig med det här efter middagen!

:app: Kom igen! :app:
gurkan skrev:

Färdig!
Bild
Tiokronan är alltså med som storleksreferens, så det är inga stora projekt direkt...
Användarens profilbild
Av melon
Snurrfian skrev:
gurkan skrev:En helt annan fråga. Nån som stickat Shalom Cardigan?
http://www.ravelry.com/patterns/library/shalom-cardigan

Jag vill veta hur svår den är.

http://www.ravelry.com/projects/JuliaVR ... cardigan-2
:love:
Den är hyfsad enkel, jag fick dock problem när jag fick för mig att använda den som grund för en klänning och stickade runt istället, jisses vad jag snodde in mig med aviga och räta varv... :whut: Men det var nog mest min hjärna som ställde till det och inte beskrivningen! :D

edit arm öppningen var jag inte riktigt förtjust i så den gjorde jag om lite... Jag tyckte att det blev för mycket öppet liksom. :D
Ja, det tyckte jag med!
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
gurkan skrev:

Färdig!
Bild
Tiokronan är alltså med som storleksreferens, så det är inga stora projekt direkt...
Så söta! :loving:
melon skrev:
Snurrfian skrev:
gurkan skrev:En helt annan fråga. Nån som stickat Shalom Cardigan?
http://www.ravelry.com/patterns/library/shalom-cardigan

Jag vill veta hur svår den är.

http://www.ravelry.com/projects/JuliaVR ... cardigan-2
:love:
Den är hyfsad enkel, jag fick dock problem när jag fick för mig att använda den som grund för en klänning och stickade runt istället, jisses vad jag snodde in mig med aviga och räta varv... :whut: Men det var nog mest min hjärna som ställde till det och inte beskrivningen! :D

edit arm öppningen var jag inte riktigt förtjust i så den gjorde jag om lite... Jag tyckte att det blev för mycket öppet liksom. :D
Ja, det tyckte jag med!
Jag får fundera vidare. Jag vill sticka en tjockkofta, i ull. Gärna sånt med olika färger, det har jag aldrig stickat i. Koftan ska vara istället för en fleecetröja när det är kallt, och får gärna ha fickor, gå ner en bit över rumpan. Och vara lättstickad! :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Fenoxi skrev:Hur syr ni ihop ärmhålet på snyggast sätt när ni har gjort en tröja med raglan ?
Jag har en färdig tröja som jag bara har hålen under ärmarna kvar att syihop men har ingen aning hur jag ska göra för att det ska bli så snyggt som möjligt.
Titta på you tube och sök på knitting seam så får du massor av träffar.
Fenoxi skrev:Hur syr ni ihop ärmhålet på snyggast sätt när ni har gjort en tröja med raglan ?
Jag har en färdig tröja som jag bara har hålen under ärmarna kvar att syihop men har ingen aning hur jag ska göra för att det ska bli så snyggt som möjligt.
Det är ju inte till mycket hjälp nu... men jag stickar ju uppifrån och ner, och då plockar jag upp maskorna när jag stickar på ärmarna.

Men när jag stickade nerifrån, så var det med kitchener stich jag sydde ihop - och det måste jag kolla upp på youtube innan varje gång jag ska göra :)
Av gurkan
kvarnkvik skrev:Jag behöver verkligen bolero eller små koftor att ha över klänning, så nu är jag på jakt efter mönster. Jag skulle vilja sticka i magasin duetts supersoft, enkel eller dubbel tråd. Men som vanligt är jag jättekass på ravelrys sökfunktion :roll:
Garnet: http://magasinduett.se/garn/magasin-duett/supersoft/
Använder du den avancerade sökningen? Där du väljer stickning, plagg, garn etc? Den är bra tycker jag. Vad gillar du? Flätor? Hålmönster? Vad heter ditt garns tjocklek på engelska? Vet du det är det lättare. :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
gurkan skrev:
kvarnkvik skrev:Jag behöver verkligen bolero eller små koftor att ha över klänning, så nu är jag på jakt efter mönster. Jag skulle vilja sticka i magasin duetts supersoft, enkel eller dubbel tråd. Men som vanligt är jag jättekass på ravelrys sökfunktion :roll:
Använder du den avancerade sökningen? Där du väljer stickning, plagg, garn etc? Den är bra tycker jag. Vad gillar du? Flätor? Hålmönster? Vad heter ditt garns tjocklek på engelska? Vet du det är det lättare. :tumup:
Jo, men igår när jag ställde frågan funkade den inte. Fast jag brukar lyckas dåligt ändå :roll:
Av gurkan
kvarnkvik skrev:
gurkan skrev:
Jo, men igår när jag ställde frågan funkade den inte. Fast jag brukar lyckas dåligt ändå :roll:
Aha. Den var ur funktion. Jag hittade en massa fina boleros när jag sökte lite snabbt, men jag visste inte hur tjockt garnet var.
  • 1
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?