Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Jag hade iof redan rundstickor så det räckte och blev över när jag köpte mina knitpro. Dessutom hade jag redan ett system med utbytbara stickor... Men, jag är liksom på jakt efter den perfekta Stickan :D

Som det är nu gillar jag inte riktigt knitpro, mina går bara sönder... Och de sista jag köpt är konstiga i gängorna.

Knitpro skruvar man fast. Addi klickar man fast.
Av Ponyo
Nu har jag gjort klart ett lite galet sidoprojekt. Trodde inte riktigt att det skulle bli bra. men det blev det.
För två år sedan köpte jag en klänning som jag blev helt kär i. Men jag blev snabbt för tjock för den (slutade amma). Och den har hängt där och gäckt mig länge.
Men så kom jag på att jag kunde sticka revärer.

Så här blev det:
Senast redigerad av Ponyo den tis dec 20, 2011 09:42, redigerad totalt 1 gånger.
Ponyo skrev:Nu har jag gjort klart ett lite galet sidoprojekt. Trodde inte riktigt att det skulle bli bra. men det blev det.
För två år sedan köpte jag en klänning som jag blev helt kär i. Men jag blev snabbt för tjock för den (slutade amma). Och den har hängt där och gäckt mig länge.

Så här blev det:
Bild
:vågen: Åh, hur gjorde du? Jag har en jeansklänning som jag tycker är supersnygg men det finns inte en chans att jag kan knäppa den.
Av Ponyo
Jag stickade en lång revär på fem cm bredd. Från längst ner, och smalnade av den strax efter ärmhålan (den går in en bit i ärmen (ca 4 cm) där den smalnar av.
Sprättade upp, och sydde fast. Tvättade och strök revären innan jag sydde fast den. Är så nöjd!
Ponyo skrev:Jag stickade en lång revär på fem cm bredd. Från längst ner, och smalnade av den strax efter ärmhålan (den går in en bit i ärmen (ca 4 cm) där den smalnar av.
Sprättade upp, och sydde fast. Tvättade och strök revären innan jag sydde fast den. Är så nöjd!
:tumup:
det kanske jag borde prova.
Av Ponyo
Maddemoa skrev:
Ponyo skrev:Jag stickade en lång revär på fem cm bredd. Från längst ner, och smalnade av den strax efter ärmhålan (den går in en bit i ärmen (ca 4 cm) där den smalnar av.
:tumup:
det kanske jag borde prova.
Tycker jag! Fast det var mer meck än jag föreställt mig.
Användarens profilbild
Av Totte
TACK för all input om stickor :vågen:

Hade tänkt mig Addis i bambu, men de hann ta slut innan jag tänkt färdigt... (garnkorgen ni vet, som sjalbarn håller på att
tömma :wink: )

Inser att det är just rundstickor jag inte har, och att det är det jag använder mestadels nu. Och tipset om skillnaden mellan tjock och smal vajer träffar klockrent efter att jag shoppat loss på mkt prisvärda bamburundstickor häromdagen--vajrarna var toktjocka. Mycket jobb med att förflytta garnet blev det.

Shoppat lär det blir nu iallafall, oavsett vad 8)
Användarens profilbild
Av Totte
Ponyo skrev:Nu har jag gjort klart ett lite galet sidoprojekt. Trodde inte riktigt att det skulle bli bra. men det blev det.

Så här blev det:
[img[/img]
Lysande idé, med ett lysande resultat :tumup: :app: Väl värt att stoppa in den idén i projektbanken här hemma :D
Av Ponyo
Totte skrev:

Så här blev det:
[img[/img]
Lysande idé, med ett lysande resultat :tumup: :app: Väl värt att stoppa in den idén i projektbanken här hemma :D
Så jag är inte ensam om för små kläder :fnissa:
Användarens profilbild
Av Totte
Ponyo skrev:
Totte skrev: Lysande idé, med ett lysande resultat :tumup: :app: Väl värt att stoppa in den idén i projektbanken här hemma :D
Så jag är inte ensam om för små kläder :fnissa:
Nej... :wave:

Gissa hur blöt jag blev häromdagen när det regnade på tvären och jag inte har någon jacka jag kan stänga :Hahaa:
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 291

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?