Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

linafelicia skrev:
CrazyMagpie skrev:Jag tycker iofs att den gjorde sig rätt bra som sjal också - men regnbågsskiftningen kommer ju helt klart ännu bättre till sin rätt som kofta! :D

Det där första, svängda partiet blev ju så fint med rengbågs+svart! :love:
Ja, det var det enda jag gillade med sjalen så det var därför jag sparade det och byggde vidare på den.
Bra drag där tycker jag! :tumup:
Det är ju här jag ska hänga! :vågen:

I gamla tråden hittade jag denna underbara tröja:
Bild

Kommer ni ihåg var mönstret kom ifrån?
Användarens profilbild
Av MuuM
Franneke skrev:Det är ju här jag ska hänga! :vågen:

Bild

Från Kaffemoster. Hon kommer nog snart och berättar.
Tack. Höstens och vinterns stickprojekt fixat! :tumup: :loving:

Dropsmönstret är annorlunda. Kaffemoster, kan du berätta hur många ändringar du gjorde? Att göra en tröja av en kofta är ju inget problem och mönstret vänds bara om. Vilket garn använde du? Ska gå och klämma på Drops Alpaca, får se vad jag tycker om det, men har för mig att det noppar en massa, eller?
Franneke skrev:Tack. Höstens och vinterns stickprojekt fixat! :tumup: :loving:

Dropsmönstret är annorlunda. Kaffemoster, kan du berätta hur många ändringar du gjorde? Att göra en tröja av en kofta är ju inget problem och mönstret vänds bara om. Vilket garn använde du? Ska gå och klämma på Drops Alpaca, får se vad jag tycker om det, men har för mig att det noppar en massa, eller?
Är du med på ravelry?
Leta upp mig där, jag heter Kaffemoster där också. Jag skrev en hel del anteckningar om tröjan vad jag minns.
Jag stickade i Kauni.
MuuM skrev:

[img]bild[/img]

Fast det är kvarnkvik som ska ha all ära för att ha dragit in tröjan hit till SB, för det var hon som först visade den där bilden :)
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:

[img]bild[/img]

Fast det är kvarnkvik som ska ha all ära för att ha dragit in tröjan hit till SB, för det var hon som först visade den där bilden :)
Aha, ännu ett Kvarnkvik-projekt! ;)
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:

[img]bild[/img]

Aha, ännu ett Kvarnkvik-projekt! ;)
Som hon själv inte har slutfört :roll:
Kaffemoster skrev: Är du med på ravelry?
Leta upp mig där, jag heter Kaffemoster där också. Jag skrev en hel del anteckningar om tröjan vad jag minns.
Jag stickade i Kauni.
Japp, jag är med i Ravelry, ska kolla upp, tack! :vågen:

Vilket Kaunigarn tog du, det finns ju jättemycket olika. Hur är det i kvalitén?

Det finns säkert jättemånga garntips i alla sticktrådar, ska plöja mig igenom så småningom, men kan ni tipsa om skön ull, som är trevlig att sticka med och som inte noppar för mycket?
Jag köper garn mest på Yll och Tyll här i Uppsala eftersom jag gillar och klämma på det innan jag köper och de har ju en del. Favoriten till tösens tjocktröjor är Visjöull (tror jag det heter :hmm: ) hittills, mjukt och fint i härliga färger och bra kvalitet.
Den här stickar jag på nu. Köpte ullen (ekologisk merino) och spann i vintras.

Helt underbart mjukt blir det. Men jag fattar inte riktigt vad jag tänkte med, har ju två barn som vill ha... så nu har jag köpt annan ull och ska färga själv så hen får en kompis. Ett riktigt roligt mönster dock, enkelt och tydligt, fast jag får tänka till lite eftersom jag stickar magic loop istället för tre strumpstickor.

Bild
Vilken underbar kisse, solängel! :love: (Och jag blir så impad, du inte bara sticker, utan spinner och färger också. Är alla här i tråden på den nivån??)

Var har du hittat mönstret?
Användarens profilbild
Av MuuM
Lyssna inte på Melon, då hamnar du absolut där. ;) De flesta av oss är helt vanliga nördar som testar det mesta. Men det finns några som är outstanding. Akta dig för att jämföra dig med dem. ;)
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?