- fre okt 19, 2012 15:42
Först och främst är den trög som sjutton. Heljobbigt att trampa runt den.
Sen blev tvinningen världens lamaste. Så löst tvinnat hade jag inte hoppas på
Är det för att jag trampar för sakta?
melon skrev:Ojojoj, nu har jag testat. Heljobbigt ju.Ponyo skrev:Jag gav tråden lite mer snodd innan jag tvinnade den. Kolla åt vilket håll snodden går och tänk att du ska snurra den ännu mer åt det hållet. Spinnrocken går åt två håll: medsols och motsols. Oftast spinner man singeln medsols och tvinnar det motsols, då får man ett vanligt s-tvinnat garn.ellla skrev:jag har trättPonyo skrev:Nej. Inte för att spinna på den. Men jag varnar dig, innan du vet ordet av har den förökat sig och fått massor av nya tillbehörmelon skrev:Jättefin PonyoNej, jag har bara det som syns på bilden.Har du fler än en spole till den?
Toppen med en bild ellla! Jag försökte få in en förut men jag lyckades inte från telefonen.
Men behöver jag komplettera med något?
Prova att ta en tråd. Stark bomull typ steksnöre går bra. Och prova att trä rocken. Trä snöret runt det stora hjulet och spolen och sen runt det stora hjulet och vingen. (du har ju två olika skåror (minst) där man kan dra garnet) Knyt ihop.
Prova att trampa. Vad händer? Går hjulet rakt?
trampa tills det känns som att du har koll på fötterna. Känn vad som händer. Prova att spänna lite på rockmodern, så att tråden blir mer spänd. Vad händer? hur känns det?
Hjulet går nästan helt rakt. Vobblar lite lite.
Lätttrampad (säger jag med noll erfarenhet)
Men nu. Hur tvinnar jag? Melon, du sa ngt om att om jag ska tvinna malabrigo så måste jag göra något före.
Men först! Träna på ett skräpgarn för att se så du har koll snodd och indrag.
Först och främst är den trög som sjutton. Heljobbigt att trampa runt den.
Sen blev tvinningen världens lamaste. Så löst tvinnat hade jag inte hoppas på

Är det för att jag trampar för sakta?