Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
På tal om katter så kan man läsa om min hunds morgonbravader i min blogg :evil: stickningen som var inblandad var den vita med stjärnmönstret. Vita garnnystan och sot är ingen bra kombo
Jag har också kikat på Let's dance. Jag diggar Magnus Samuelsson och hans partner. De såg ut som Skönheten och Odjuret. :love:

Jag hade en sån "kattincident" med mitt ganr i förmiddags, men där var inte katterna utan V skyldig. Helt plötsligt tog han mitt garnnystan och sprang iväg. Sen kastade han tillbaka det. Gissa vem som hade garn i hela vardagsrummet sen? :roll:

Igår blev jag klar med mössan och kom igång med den rutiga koftan också. Det blir nog riktigt bra. Men vilken skillnad det är på att sticka i ull/alpacka och dyl och bomull. :shock:
Det är väl inte riktigt lika illa som lingarn, men inte långt ifrån.

Edit: Nu finns det bilder och sånt i bloggen
kvarnvik skrev:Nu är min halsvärmare i petrolgarnet klar, matchande mössa och halsvärmare!
SNV84671.jpg
Har bloggat om den också...
:love:
Oj oj, vad ni stickar fort!! :siishah:

Förresten, finns det regnbågsfärgat garn, eller måste man köpa massvis med olika garner?
Användarens profilbild
Av tweed
JinxLinda skrev:
kvarnvik skrev:Nu är min halsvärmare i petrolgarnet klar, matchande mössa och halsvärmare!
SNV84671.jpg

Förresten, finns det regnbågsfärgat garn, eller måste man köpa massvis med olika garner?
Tack, tjockt garn, annars är jag inte snabb 8)
Regnbågsfärgat: http://www.garnkorgen.se/index.php?cPath=23_46
http://www.garnkorgen.se/product_info.p ... ts_id=1063
Av Jinxan
kvarnvik skrev:
JinxLinda skrev:
SNV84671.jpg

Tack, tjockt garn, annars är jag inte snabb 8)
Regnbågsfärgat: http://www.garnkorgen.se/index.php?cPath=23_46
http://www.garnkorgen.se/product_info.p ... ts_id=1063
:vågen:
Marit skrev:Var köper man Svarta Fåret garn?
Jag köpte garnet "Oden" från Svarta Fåret i en garnbutik i Mölndal för ett år sedan men det visar sig nu att det inte räcker till mina sjal (inte bärsjal utan "halsduk"). hittar inte SvartaFårets garn i någon av de nätbutiker som finns i TS. Något annat tips? :help:
Tror att det finns i "min" garnbutik om du vill ha hjälp.
Användarens profilbild
Av tweed
Slänger ut en fråga, har ni något/några favoritgarner? Ett garn som ni ständigt återkommer till eller längtar efter att få sätta stickorna i? Varför är det er favorit?Jag har inte hunnit få någon särskild favorit än, men det kommer nog.
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:Min favorit är helt klart Visjögarn från Östergötlands Ullspinneri. Det är härligt garn och jag har använt det så mycket att jag "kan " det.
Tänk att det svaret väntade jag mig från dig :wink:
Av leonie
Jag gillar Drops Alpacka/silke-blandning, det passar bra för småsaker så som vackra pulsvärmare eller mössor. Ska göra mig en liten halsduk/halsvärmare av det, har bara inte bestämt mig för färg ännu.
Användarens profilbild
Av tweed
Nebulosa skrev:
SNV84671.jpg

Vad fint! :app:
Jag stickade en halsvärmare men trivdes inte med den tyvärr. Kändes som om den försökte strypa mig. Så nu har jag rivit upp den.
Håller på att sticka en halsduk istället.
Jag som har polokragefobi sen barndomen :roll: Polotröjorna var tajta i början av 80-talet
Nu är jag deppig. Håller på att sticka en halsduksmössa (en lååång halsduk som man knäpper ihop med knappar en liten bit på mitten så det blir som en luva) Har ingen beskrivning, utan utgår bara från en bild och stickar efter eget huvud. Jag menar, det är ju inte så svårt med vanlig rak resårstickning. Nåja, köpte garn på känn, men insåg att det inte kommer räcka, så idag var jag förbi och skulle köpa mer garn. Då finns det inte en garnsnutt kvar i den färgen. (stickar i Artic, Trysil garn, och har ingen aning om vart det säljs mer än på den butik där jag var)

Har stickat upp åtta nystan, hur skoj känns det att inte kunna bli klar. :roll: Får hoppas på att dom får in nytt garn innan vintern är slut.
Användarens profilbild
Av tweed
LumLumLum skrev:Nu är jag deppig. Håller på att sticka en halsduksmössa (en lååång halsduk som man knäpper ihop med knappar en liten bit på mitten så det blir som en luva) Har ingen beskrivning, utan utgår bara från en bild och stickar efter eget huvud. Jag menar, det är ju inte så svårt med vanlig rak resårstickning. Nåja, köpte garn på känn, men insåg att det inte kommer räcka, så idag var jag förbi och skulle köpa mer garn. Då finns det inte en garnsnutt kvar i den färgen. (stickar i Artic, Trysil garn, och har ingen aning om vart det säljs mer än på den butik där jag var)

Har stickat upp åtta nystan, hur skoj känns det att inte kunna bli klar. :roll: Får hoppas på att dom får in nytt garn innan vintern är slut.
Är det på Europris du har köpt? För där finns ju Trysilgarn. Jag har inget ärende till närmsta affär häromkring just nu, men det kanske är någon annan som har om du skriver vilken färg det är.
kvarnvik skrev:Är det på Europris du har köpt? För där finns ju Trysilgarn. Jag har inget ärende till närmsta affär häromkring just nu, men det kanske är någon annan som har om du skriver vilken färg det är.
Stämmer bra det. Smart du är, tänkte inte på det. :mrgreen:

Är det någon som ska till europris inom det närmaste? (Har kikat i Örebro idag) Söker fem nystan brunt (färg 1254) av Trysilgarn, artic. Isfall kan ni väl hojta?
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?