Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Maddemoa skrev:
Elflin skrev:Jag har helt tappat stick-suget... :shock: (broderar korsstygn istället :hide: )
:shock:
Men broderi är också mysigt. Var längesedan jag gjorde det. Det sista var nog barnens adventskalender.
Jag stickar inte heller just nu, jag har ju börjat spinna så nu gör jag bara nytt garn, gör inte åt något :roll:
Av Ponyo
kvarnkvik skrev:
Maddemoa skrev:
Elflin skrev:Jag har helt tappat stick-suget... :shock: (broderar korsstygn istället :hide: )
Men broderi är också mysigt. Var längesedan jag gjorde det. Det sista var nog barnens adventskalender.
Jag stickar inte heller just nu, jag har ju börjat spinna så nu gör jag bara nytt garn, gör inte åt något :roll:
Du får börja sälja :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:
kvarnkvik skrev:
Maddemoa skrev:
Det är nog inte säljbart, tyvärr :roll:
Av Ponyo
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
kvarnkvik skrev:
Maddemoa skrev:
Fast det rosa/röda såg fasligt fint ut. Men det var kanske till swappen?
Användarens profilbild
Av tweed
Ponyo skrev:
kvarnkvik skrev:
Ponyo skrev:
kvarnkvik skrev:
Maddemoa skrev:
Fast det rosa/röda såg fasligt fint ut. Men det var kanske till swappen?
Det på fullrullen? Det ska jag tvinna ikväll, tänkte jag. Om jag kommer fram till spinnrocken nån gång, måste ringa ett par samtal först
Användarens profilbild
Av Mosan
Ellasario skrev:Malabrigo sock..kan man borsta det? Ska sticka cookie monster-sockor och vill få dem fluffiga.... :)
Rätta mig om jag har fel men är inte det ett ganska tunt garn utan långa fibrer? I så fall är det nog svårborstat.
Mosan skrev:
Ellasario skrev:Malabrigo sock..kan man borsta det? Ska sticka cookie monster-sockor och vill få dem fluffiga.... :)
Rätta mig om jag har fel men är inte det ett ganska tunt garn utan långa fibrer? I så fall är det nog svårborstat.
Det tänkte jag inte ens på... Kanske får bli släta sockar då.... funderade på att sticka öglor också men drt kanske bara ser knäppt ut
Ponyo: visst är det du som ibland stickar med två trådar malabrigo för att få det lite tjockare? Behövs de två snurras ihop för att det inte ska synas i det färdigstickade, eller är det bara att sticka på? :)

Vad blir det ung för maskantal på 10 cm med två trådar?
Användarens profilbild
Av melon
tuviluvis skrev:
tuviluvis skrev:Jag är lite sugen på att köpa boken fearless fair isle knitting, http://www.amazon.com/gp/aw/d/1600853277

Tycker det verkar vara flera fina mönster i den.

Någon som någon erfarenhet av den eller liknande? Är det bu eller bä? :wink:
Puffar min fråga :wink:
Jag snabbkollade lite på ravelry när jag såg din fråga (för där kan man få upp boken och bilder på alla projekt) men det var inte så mycket inlagt. Jag älskar fair isle mönster men har ingen bok så jag kan inte riktigt yttra mig...
Av Ponyo
tuviluvis skrev:Ponyo: visst är det du som ibland stickar med två trådar malabrigo för att få det lite tjockare? Behövs de två snurras ihop för att det inte ska synas i det färdigstickade, eller är det bara att sticka på? :)

Vad blir det ung för maskantal på 10 cm med två trådar?
Japp, det är jag :tumup:
Jag tvinnar inte mitt, utan föredrar att sticka det dubbelt. Kan gå hem och mäta, men jag brukar ta stickor 3-3,5 beroende på vad jag stickar.
Användarens profilbild
Av Mosan
tuviluvis skrev:
tuviluvis skrev:Jag är lite sugen på att köpa boken fearless fair isle knitting, http://www.amazon.com/gp/aw/d/1600853277

Tycker det verkar vara flera fina mönster i den.

Någon som någon erfarenhet av den eller liknande? Är det bu eller bä? :wink:
Puffar min fråga :wink:
Har ingen aning om den är bra!
  • 1
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?