Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Hjärnan :Hahaa:
Användarens profilbild
Av melon
Juliusdotter skrev:Men hur skall man hinna med att sticka i mellandagarna? Det finns ju inga i år! Det gör det ju aldrig för mig iof som jobbar inom akutsjukvården.
Man är föräldraledig eller lärare eller student. :mrgreen:
melon skrev:
Juliusdotter skrev:Men hur skall man hinna med att sticka i mellandagarna? Det finns ju inga i år! Det gör det ju aldrig för mig iof som jobbar inom akutsjukvården.
Låter som det förenklar mycket :) . Fast när jag pluggade hade vi föreläsning den 2:a januari (så särskilt mycket ledigt var det inte då heller).
pulibus skrev:Jag har medvetet stickat en babymössa för stor som jag vill testa att tova. Har ni några bra tips? Att stoppa den i maskinen vågar jag nog inte då den inte ska krympas så mycket.
Torktumlare? Då kan man ju stanna och plocka ut med jämna mellanrum, så har man bättre kontroll.
Användarens profilbild
Av melon
Juliusdotter skrev:
melon skrev:
Låter som det förenklar mycket :) . Fast när jag pluggade hade vi föreläsning den 2:a januari (så särskilt mycket ledigt var det inte då heller).
Och vi hade obligatoriska workshops den 28 och 29 december förra året, men vill man så går det :wink:
Användarens profilbild
Av MuuM
Nån som ska med? :bryn:
Prima unikt till salu
Sanslösa fynd, rariteter, prima 1700-talskattun i nytryck. varor och unika material till Sverigedräkten:
överraskande bra priser.
Kom och köp – lagom till jul! Handvävda tyger av lin, bomull och ull ur dräktlagret.
Stick-, väv- och broderigarner. Kan–själv-förpackningar, bl.a. bunkabroderi. Mönster. Färdigbroderat & påbörjat. Dräktknappar och -smycken. Band och spetsar.
• 2 barndräkter,
• materialsatser.
Böcker. Årgångar av tidskrifter: Hemslöjden, FORM m.fl.
Bruno Mathssonstolar Mia. Gobelängvävstol, Glimåkra. Hörselkåpor.
PLUS mycket annat. Kontant betalning.
14 november kl 18–21 på Idungatan 6
Stockholms läns hemslöjdsförening
Användarens profilbild
Av ellla
Moson skrev:
zandrama skrev:
linafelicia skrev:
solängel skrev:
glis skrev:
kvarnvik skrev:Jag har tagit fram min "Fritt etter fana" igen och påminner mig själv om att man inte bör lägga ifrån sig ett arbete mer än en vecka :roll:
Undrar hur jag ska ta mig igenom detta... Jag är så lost att jag inte ens klarar att formulera vad som är problemet. Jag får nog bjuda hit melon :lol:
Äh, låt den ligga till mellandagsstickningen om hon inte hinner. Vilket påminner mig:

Den årliga mellandagsstickningen händer i år igen. Jag vet inte vilken mellandag men det blir i alla fall hemma hos mig. Alla som vill och kan måste!
Åh, nu vill jag flytta till Småland lite hurtigt. Vad mysigt det låter! :D
Jag kan bara hålla med. Synd att det är så långt borta, annars hade jag gärna kommit och stickat med er.
:iagree:

Undra om man skulle göra nåt liknande här kanske. :hmm:
Jag är borta i mellandagarna men en trettondagsstickning på Värmdö kanske?
*funderar på var vi ska fira jul...*
Användarens profilbild
Av emindy
jag är så less! Jag tycker inte jag kommer någon vart med något för att jag inte haft så mycket tid att sitta och handarbeta.
Jag har fastnat på min stora filt, jag måste tvinna ihop ett nystan garn till för att kunna fortsätta och det har jag inte iddas göra ännu

Så virkar jag på blöjnät nr 2, nya generationen och det tar så mycket längre tid än första vändan jag virkade blöjnät så jag ledsnade redan på nr 1 men det behövs två så jag trälar på. Det är ändå värt den extra tiden för de blir jättebra!

Så har jag en liten liten snutt kvar att sticka på en ficka till Zeldas nya fina klänning, och sy fast den och fästa trådarna. Roligt men jag är less på att jag inte gjort klart än då det är så lite kvar.

Så vet jag inte vad jag skall göra härnäst heller. men det lackar mot jul så det blir väl något till någon annan kan tänkas. När jag väl kan påbörja ett nytt projekt alltså. *mutter*
Jag har virkat en slips! :D

Bild

Det är inte så bra bild eller redigering, men ändå.

Jag funderade på det där med fars dag och presenter och man ska ju ge sin pappa en slips, det har jag minsann hört. Min pappa gillar inte slipsar, virkat eller brunt, så jag tyckte det här blev en underbart sarkastisk present.

I övrigt tycker jag att den blev grymt bra i alla proportioner och den är i perfekt barnstorlek. Helt improviserad och virkad i stolpar. Påbörjad och avslutad idag. Superskönt med ett snabbt projekt som en paus från de lite långsammare och tråkigare projekten.
emindy skrev:jag är så less! Jag tycker inte jag kommer någon vart med något för att jag inte haft så mycket tid att sitta och handarbeta.
Jag har fastnat på min stora filt, jag måste tvinna ihop ett nystan garn till för att kunna fortsätta och det har jag inte iddas göra ännu

Så virkar jag på blöjnät nr 2, nya generationen och det tar så mycket längre tid än första vändan jag virkade blöjnät så jag ledsnade redan på nr 1 men det behövs två så jag trälar på. Det är ändå värt den extra tiden för de blir jättebra!

Så har jag en liten liten snutt kvar att sticka på en ficka till Zeldas nya fina klänning, och sy fast den och fästa trådarna. Roligt men jag är less på att jag inte gjort klart än då det är så lite kvar.

Så vet jag inte vad jag skall göra härnäst heller. men det lackar mot jul så det blir väl något till någon annan kan tänkas. När jag väl kan påbörja ett nytt projekt alltså. *mutter*
Har du något bra mönster att tipsa om?
Användarens profilbild
Av emindy
pulibus skrev:
emindy skrev:jag är så less! Jag tycker inte jag kommer någon vart med något för att jag inte haft så mycket tid att sitta och handarbeta.

Har du något bra mönster att tipsa om?
Det är pinkgreens mönster, första varianten körde jag enklast möjliga och de blev lite små men gick att använda. nu har jag anpassat mönstret lite efter blöjhinken och gör en fin kant på slutet. Men största grejen är nog att hela nätet blev större och då tar det ju längre tid...
  • 1
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 291

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?