Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Underbar randig kofta Skatan! Jag samlar mig inför en egen sådan kofta, men den verkar inte stå så långt upp på att-göra listan just nu...

Melon: Jag tycker att du skall köpa mörka pärlemorknappar, sådan där som kan vara lite randiga. (finns för 2 kr styck på affärn om man har tur i deras fyndlåda...)

Jag är på avslutningskanten på min spetssjal. Tur det, garnet börjar ta slut...
Av Ponyo
Umma skrev:
Bubbi skrev:Jag hittade denna annons när jag letade efter lapptäcken på blocket:
Många fina gamla böcker om stickning. Jag kan agera kurir om jag skulle möta upp säljaren.

http://www.blocket.se/stockholm/Manga_b ... ?ca=11&w=1
Ska inte du ha någon själv. Många bra där. Lavolds bok har jag, massa bra grundtekniker.
Inte stickböcker, bara lapptäcksboken.
Användarens profilbild
Av melon
Tack för alla hejaropen! Men det går rysligt snabbt att sticka i sånt tjockt garn, tror jag har lagt totalt 8 timmar än så länge på den. Och så tog vi ju en tur till Värmland i helgen: 6 timmars bilåkning. :mrgreen: Jag skulle vilja hinna sy på knapparna och fästa dem i morgon bitti men jag tror inte den torkat från blockningen än...

Bubbi: Kul att jag är lik henne. Jag får ofta höra att jag är lik folk. Men ungrare var första gången :wink: Svarta knappar lät bra, så det tog jag.

glis: Bruna pärlemor lät också fint, det ska jag komma ihåg om det bli några pulsvärmare på garnet som är över.

kvarnvik: :lol: Tyckte väl att det var ett lite märkligt förslag.
Åh, melon, vad fin! :love: Jag har inte hunnit ett dugg längre på min tröja, har varit upptagen och hemifrån flera dagar i rad nu. Men på fredag ska jag på en längre bilresa, då blir det ugglor för hela slanten! :vågen:
CrazyMagpie skrev: zandrama - Hur har det gått med garnvalet till den rutiga koftan? :D
Jag håller fortfarande på med hö framstycke (där jag dessutom måste repa upp två varv för att jag inte höll räkningen), så det är inte kris än. Men det lutar åt att det blir samma färg, annat färgbad.
Jag måste fråga lite om uggletröjan...

Vid "short rows to dip yoke" - här ska man alltså dra garnet till andra sidan och sticka avigt något varv? Man ska "wrap and turn" 2ggr. Men vad betyder "K wrap together with wrapped stich"? Att man ska sticka "omslaget" tillsammans med maskan som blev "omslagen", eller?

Och vad betyder "c/o 2 sts"? Att man ska sticka två maskor tillsammans? Men det heter ju "K2tog"!

Och varför ska det plötsligt finnas två "marker A"? :hmm:

:help:

Jag behöver väl inte säga att det är första gången jag stickar "på engelska"...
Ni som stickat uppifrånochnerkoftan:
Hur raka har era "raganränder" blivit. Jag tycker att mina blir lite sneda och krokiga när jag börjat öka mer på fram och bakstycke än på ärmarna. Det stööööööör!!!! Snälla säg att det inte ska bli så och att jag gjort fel? Eller kanske inte, för jag hatar att repa upp :lol:
leonie skrev:Jag måste fråga lite om uggletröjan...

Vid "short rows to dip yoke" - här ska man alltså dra garnet till andra sidan och sticka avigt något varv? Man ska "wrap and turn" 2ggr. Men vad betyder "K wrap together with wrapped stich"? Att man ska sticka "omslaget" tillsammans med maskan som blev "omslagen", eller?

Och vad betyder "c/o 2 sts"? Att man ska sticka två maskor tillsammans? Men det heter ju "K2tog"!

Och varför ska det plötsligt finnas två "marker A"? :hmm:

:help:

Jag behöver väl inte säga att det är första gången jag stickar "på engelska"...
Sen när man stickar längre varv igen, så lyfter man upp omslaget på stickan och stickar tillsammans med maskan, precis så som du ju faktiskt också skrev det ser jag nu :D.

Står det verkligen "c/o 2st" och inte "co 2 st"? för om det står som i senare fallet så betyder det lägg upp två maskor.
Kaffemoster och melon - nu vet jag hur jag ska göra! Jag grubblade en del igår och nu verkar det rätt solklart...

Jo, det står c/o 2 sts, så det betyder alltså att jag ska maska av 2 maskor. Verkar logiskt!
  • 1
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?