- tis jul 06, 2010 12:23
Jättefin Ketronya
Men mitt garn är kanske lite för grovt för det mönstret? Jag får nog provsticka lite!
Spetsparti i kanten lät inte så tokigt, med kanske någon uddkant sedan också. Nu tog inspirationen fart!

CrazyMagpie skrev:Ahh, ja sådana sjalar fast utan krusiduller har jag ju förstås stickat. Då vet jag ju dessutom att garnet inte tar slut precis innan sjalen är klar.nakum skrev:Får man hoppa in lite här med en fråga? Jag har inte stickat på ett halvår tror jag, vilket är enormt mycket eftersom jag jobbade i en garnaffär innan jag blev föräldraledig.Vill man ha en riktigt, RIKTIGT lättstickad sjal som dessutom verkligen utnyttjar allt garn så rekomenderar jag att sticka en sån v-sjal där man börjar med några maskor längst upp i mitten och sedan ökar allt eftersom med ökningar i ändarna och på bägger sidorna om mitten och maska av när garnet närmar sig sitt slut!Men jag kom mig aldrig för att sticka en sjal, men nu har jag ett ljuvligt garn som skulle göra sig väldigt bra som en trekantssjal. Någon här som vet ett mönster som är lättsamt att sticka? Gärna ganska lätt också, eftersom jag aldrig kom mig för att sticka så värst mycket spetsstickning heller eftersom jag tycker att allt ska vara så praktiskt och rejält som möjligt.
![]()
Går att variera allt efter tycke och smak, från bara rätstickad, till slätstickad. Lägg till pärlränder, ett spetsparti i kanten eller bara några hålvarv här och var, en fläta på mitten eller en volang längs kanten...

Thor född 090125 bärs mest i Bebina stjärntecken, Vatanai maruyama och en hemsydd ringsjal. Äger även en Sino skogssäv och en MT.