Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:
ericah skrev:
kvarnvik skrev:
ericah skrev: Sticka 3 m i 1 m så här: 1 am, 1 omslag, 1 am
Sticka 3 am tills, dra åt tråden
Du ska sticka 1rm, 1 am, 1 rm i samma maska. Man släpper alltså inte den maska man stickar i, utan fortsätter att sticka i samma maska tre ggr.
:hmm: hänger inte riktigt med... ska det vara rm istället för aviga???

3 aviga tillsammans är väl som det låter - sticka ihop 3m helt enkelt
Antingen står det fel i just din beskrivning eller så har du läst fel :lol: Jag har stickat denna http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 28&lang=se med björnbärsmönster och det funkade att sticka så som jag beskriver. :D Jag ska kolla den beskrivningen du anger, återkommer
Jag tror att det är felskrivet i den beskrivningen du tittar på. Jag har försökt göra den mössan en gång och då funkade det inte för mig heller. Men om du gör som på beskrivningen jag länkade till så blir det rätt :D
Ok. En liten fråga till från en som inte är så bra på just mönsterstickning, hur gör man när man stickar i samma maska? :hide:
Användarens profilbild
Av tweed
ericah skrev:
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:
ericah skrev:
kvarnvik skrev:
ericah skrev: Sticka 3 m i 1 m så här: 1 am, 1 omslag, 1 am
Sticka 3 am tills, dra åt tråden
Du ska sticka 1rm, 1 am, 1 rm i samma maska. Man släpper alltså inte den maska man stickar i, utan fortsätter att sticka i samma maska tre ggr.
:hmm: hänger inte riktigt med... ska det vara rm istället för aviga???

3 aviga tillsammans är väl som det låter - sticka ihop 3m helt enkelt
Antingen står det fel i just din beskrivning eller så har du läst fel :lol: Jag har stickat denna http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 28&lang=se med björnbärsmönster och det funkade att sticka så som jag beskriver. :D Jag ska kolla den beskrivningen du anger, återkommer
Jag tror att det är felskrivet i den beskrivningen du tittar på. Jag har försökt göra den mössan en gång och då funkade det inte för mig heller. Men om du gör som på beskrivningen jag länkade till så blir det rätt :D
Ok. En liten fråga till från en som inte är så bra på just mönsterstickning, hur gör man när man stickar i samma maska? :hide:
Du sticker in och stickar första maskan som vanligt, men släpper inte av maskan du stickar i från stickan, sen lägger du om garnet för avig maska och stickar den som vanligt, men utan att släppa av från stickan och sen sista maskan. När du har stickat den tredje maskan låter du den gamla maskan som du stickat alla tre i gå av stickan, precis som du gör när du har stickat en vanlig. Lycka till och godnatt :D
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Vill bara tala om att det nu efter allt krångel i början funkar fint med min spetssjal, Tack för hjälpen och tålamodet alla som tänkte åt mig i början :tumup:
Skönt att det börjar flyta på nu. Jag tycker det är lättare när man börjar se lite mönster, då kan man släppa fokus på alla diagram lite :wink:
Av leonie
Jag har precis börjat på en ny sjal, en Bird´s Eye, mönster finns här.

Stickar den på stickor 4 i Drops Alpaca. Har precis insett att det gäller att hålla tungan rätt i mun och inte tappa någon maska, för då är det kört! Fick börja om...
Jag köpte förresten ett superhärligt entrådigt ullgarn när vi var på Gotland. Naturvitt och jättemjukt, gotländskt. 70 kr/hg. :D
  • 1
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?