Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mary_Cherry skrev:
Trulsamin skrev:
Mary_Cherry skrev:Nu har jag kommit till ärmarna på Little Coffee Bean-koftan. I beskrivningen står det att man sk använda strumpstickor men det borde väl gå lika bra med en rundsticka? Jag har inte tillräckligt tjocka strumpstickor, plus att jag tucker det är mycket bökigare.
Finns ingen anledning att byta till strumpstickor, fortsätt du med dina rundstickor...
:tumup: Behöver jag sätta markörer på fler ställen än vad texten säger om jag gör så?
Det beror väl på vad texten sägen men mitt spontana svar är nej, det är möjligtvis om du måste hålla reda på nått ställe där du byter sticka som du nu inte kommer att göra det.
Användarens profilbild
Av isbl
Trulsamin skrev:
Mary_Cherry skrev:
Trulsamin skrev:
Mary_Cherry skrev:Nu har jag kommit till ärmarna på Little Coffee Bean-koftan. I beskrivningen står det att man sk använda strumpstickor men det borde väl gå lika bra med en rundsticka? Jag har inte tillräckligt tjocka strumpstickor, plus att jag tucker det är mycket bökigare.
Finns ingen anledning att byta till strumpstickor, fortsätt du med dina rundstickor...
:tumup: Behöver jag sätta markörer på fler ställen än vad texten säger om jag gör så?
Det beror väl på vad texten sägen men mitt spontana svar är nej, det är möjligtvis om du måste hålla reda på nått ställe där du byter sticka som du nu inte kommer att göra det.
Om jag minns mönstret rätt så är det väl bara markör för att hålla koll på var varvet börjar/slutar? Inget mer ska behövas! Visst är det ett bra mönster?
isbl skrev:
Trulsamin skrev:
Mary_Cherry skrev:
Trulsamin skrev:
Om jag minns mönstret rätt så är det väl bara markör för att hålla koll på var varvet börjar/slutar? Inget mer ska behövas! Visst är det ett bra mönster?
Jättebra är det. :D Enda trasslet hittills har varit bottenresåren, men det har inte med mönstret att göra, bara med min klantighet, tröttma och förvirring.
Har stickat klart två UFOn igår och idag.

Först ut var tröjan som bara behöde knappar och en blockning. Körde en ångblockning med strykjärnet:
Bild

Sen Babyfilten som jag hade slut på garn till och som blev klar rätt precis ett år efter att jag började på den. Det var en mysteriestickning med två ledtrådar i månaden i ett år. Bilden blev inte så bra men jag får se om jag kan fota bättre en annan dag...

Bild
Användarens profilbild
Av MuuM
Amaltea skrev:Parallellt med vantarna håller jag på med en tröja åt maken, en tunn i ull. Det kommer att gå åt 2 km garn innan den är klar. Smått flätmönster, har nog aldrig stickat något så tidskrävande :whut:
Mönster?
Användarens profilbild
Av MuuM
Amaltea skrev:
MuuM skrev:
Amaltea skrev:Parallellt med vantarna håller jag på med en tröja åt maken, en tunn i ull. Det kommer att gå åt 2 km garn innan den är klar. Smått flätmönster, har nog aldrig stickat något så tidskrävande :whut:
Mönster?
Denna är det:

http://www.grunnebogarn.se/shop/product ... ingar-herr
Vad spännande, tack! har du närbild på din? Ser inte hur flätorna ser ut. :-)
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag hittade en användare (notsocrafty) på Ravelry som tycks sticka tillsammans med andra. JAg tycker det är häftigt med många av samma modell samtidigt:

http://www.ravelry.com/patterns/library/hedgerow
Bild

http://www.ravelry.com/patterns/library/quickdraw
Bild
Bild

http://www.ravelry.com/patterns/library/campside-cardi
Bild

http://www.ravelry.com/patterns/library/shifting
Bild
Fryle skrev:Sanna81: Här finns ett annat garn i en svensk webshop:

http://shop.kaki.se/m/garn/garnkvalitet ... 5-mardi-gr
Länken fungerar inte, men jag hittade det ändå. Det verkar ju snabbstickat och skönt med wig-wam, fina färger och på rea också :tumup: Men helst hade jag ju tänkt mig något eko-reko, och så kvarstår den eviga frågan- hur ska man veta hur många nystan man behöver?
Användarens profilbild
Av isbl
Mary_Cherry skrev:Jag undrar om min Little Coffee bean-kofta nånsin blir klar. Ärmarna är ju bedövande tråkiga.
Men inte så långa :wink: Heja heja, snaaart är de färdiga. Sticka knappkanten istället kanske? Det tycker jag är rätt tråkigt, och brukar göra det innan ärmarna, eller när en är färdig. Brukar få lite pepp av att en plötsligt kan se rätt tydligt hur det färdiga plagget kommer se ut!
isbl skrev:
Mary_Cherry skrev:Jag undrar om min Little Coffee bean-kofta nånsin blir klar. Ärmarna är ju bedövande tråkiga.
Men inte så långa :wink: Heja heja, snaaart är de färdiga. Sticka knappkanten istället kanske? Det tycker jag är rätt tråkigt, och brukar göra det innan ärmarna, eller när en är färdig. Brukar få lite pepp av att en plötsligt kan se rätt tydligt hur det färdiga plagget kommer se ut!
Jag tror det får bli en knappkant innan den andra ärmen. Jag är lite orolig för knapphålen.
Användarens profilbild
Av isbl
Mary_Cherry skrev:
isbl skrev:
Jag tror det får bli en knappkant innan den andra ärmen. Jag är lite orolig för knapphålen.
De är superlätta med den beskrivningen. Går nästan inte att göra fel tror jag :lol:
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?