Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Jag kan intyga att Scsi:s bollar är väldigt uppskattade av alla åldrar :D

Mimpsie: hur gamla är barnen? Och hur omfattande saker ska det vara?
Användarens profilbild
Av puppan
Själv har jag just sytt färdigt en förvaringsficka som jag ska sätta upp ovanför huvudänden på lillebrollans säng, på vårt landställe.
Det är mitt pågående projekt just nu, att göra barnens rum lite mysigare så att de vill sova där inne nu i sommar. :wink: :lol:

Det är alltså de två vagnarna som är själva fickorna :tumup:

Bild
Av Enid
Jag har faktiskt sytt lite igen! Stickfodral, en solhatt, fållat gardiner, sytt klart en väska :D *sparkar mig själv i baken för jag inte fixat foton än* .
Användarens profilbild
Av mimpen
SCSI skrev:
mimpen skrev: Har ni tips på vad jag kan sy till de andra barnen? Annars får de nog vetekuddar hela bunten med roliga applikationer eller nåt sånt. Resten av barnen är pojkar, så några fler prinsesskuddar behöver jag nog inte sy i alla fall :fnissa:
Jag sydde ballongfodral förra året. Galet uppskattat av alla ungar och är roligt att sy. Modell badboll, lagom stor för att blåsa upp en ballong i, med en öppning för att få in och blåsa upp ballongen.
Bild
Coolt. Men jag fattar inte riktigt vad man har dem till! Fina var de dock!
Användarens profilbild
Av mimpen
puppan skrev:Jag kan intyga att Scsi:s bollar är väldigt uppskattade av alla åldrar :D

Mimpsie: hur gamla är barnen? Och hur omfattande saker ska det vara?
De är, hömmm
Familj 1: 7 år
Familj 2: 1 år, 5 år, 7 år (1-åringen får en liten vetekudde med barbapappatyg)
Familj 3: 5 år, 6 år (fast här är vetekuddarna klara, AH sydde en idag!)

Så det är alltså en 4-åring och två 7-åringar, pojkar allihop, som återstår. Får inte vara för stora grejer, måste göras klart på en kväll typ.
Användarens profilbild
Av imsel
glis skrev:
imsel skrev:Jag har rensat och sorterat bland alla sybehör :app: :vågen: :siishah: :lol:
Har ju haft allt i påsar, skålar i påsar och några saker lite varstans (tex så var min sprättare borta länge. så köpte jag en ny, och typ dan efter hittade jag den gamla :Hahaa: )

Funderade på att sy idag då jag är ensam hemma, men det blev bara sortering och massa annat istället.
Kanske har jag lite ork i veckan när jag ändå är ensam hemma. Fast jag jobbar natt så vi får väl se..

Såhär prydligt blev det:
Bild
Boken får också plats därinne :tumup:
Känner mig nästan lite delaktig i ditt prydliga syrum... (Det är väl en Glis du har packat i?)
:fnissa: japp :tumup:
Av Jinxan
Bild

Jag vill göra såna här. Går åt ofantliga mängder pappersgrejs här hemma (gammkatten kräks osv, barnen spiller och jag med :fnissa: )

Men vad ska jag ha för tyg? Flanell, bomull, frotte? Vilken och var kan jag köpa :fnissa:
Noll koll just nu
Av mly
Jinxan skrev:Bild

Jag vill göra såna här. Går åt ofantliga mängder pappersgrejs här hemma (gammkatten kräks osv, barnen spiller och jag med :fnissa: )

Men vad ska jag ha för tyg? Flanell, bomull, frotte? Vilken och var kan jag köpa :fnissa:
Noll koll just nu
Så häftig, vart har du hittat den? Flanell tror jag på, suger bra autan att bli klumpigt...
Av Jinxan
mly skrev:

Noll koll just nu
Så häftig, vart har du hittat den? Flanell tror jag på, suger bra autan att bli klumpigt...
http://www.etsy.com/listing/95598071/re ... v1_other_2

Jag har kikat på dom tidigare, men jag gör hellre själv än att köpa, speciellt med tanke på fraktpriset.
fast sen måste jag skaffa sån där knappgrej så det är knappar som sitter fast bättre.
Av mly
Jinxan skrev:
mly skrev:

Noll koll just nu
http://www.etsy.com/listing/95598071/re ... v1_other_2

Jag har kikat på dom tidigare, men jag gör hellre själv än att köpa, speciellt med tanke på fraktpriset.
fast sen måste jag skaffa sån där knappgrej så det är knappar som sitter fast bättre.
På bilderna där ser det ut som det är frotté på ena sidan och typ lakansväv på andra sidan, men det känns klumpigt, häftig va den iaf, blir att fundera på. Du tror inte du kan få åna knapptång av någon? Hade gärna hjälpt dig, men du är ju lite långt borta..
Jinxan skrev:

Noll koll just nu
Otroligt tjusigt! Jag blev riktigt sugen jag med. Men är det nån som kan förklara hur de håller ihop längst in?
All twelve towels fit perfectly on any existing cardboard towel tube using the three included snap adapters.
Sockertopp skrev:
Jinxan skrev:

Noll koll just nu
Otroligt tjusigt! Jag blev riktigt sugen jag med. Men är det nån som kan förklara hur de håller ihop längst in?
All twelve towels fit perfectly on any existing cardboard towel tube using the three included snap adapters.
Kanske en tub med knappar som man trär över pinnen?

Och vilken bra idé! En sån ska jag också försöka göra. Tror också på flanell.
Av Enid
Sockertopp skrev:
Jinxan skrev:

Noll koll just nu
Jag gissar på att man trär en trikåtub med fästa knappar över en gammal hushållspappersrullemitt. Trikå kommer ju sitta bra runt även om innerrullen inte har exakt tänkt diameter.
Gamla vikisar och ett snyggt bomullstyg skulle nog bli skitbra!
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?