Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Innana
Åh, vad jag har ramlat ur denna tråden :(

Hinner inte riktigt, men sjalen jag stickar blir fin! Och det är liksom det här: jag har inte ro i kroppen att sätta mig fast jag vet hur bra jag mår när jag gör det. Kan ni inte fresta mig med några fina projekt? Jag är så dålig på sommar-sticke. Jag är en ull-kvinna, ylle-nylle, merino-fino (för att citera en av mina arbetskamrater...) :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
Innana skrev:Åh, vad jag har ramlat ur denna tråden :(

Hinner inte riktigt, men sjalen jag stickar blir fin! Och det är liksom det här: jag har inte ro i kroppen att sätta mig fast jag vet hur bra jag mår när jag gör det. Kan ni inte fresta mig med några fina projekt? Jag är så dålig på sommar-sticke. Jag är en ull-kvinna, ylle-nylle, merino-fino (för att citera en av mina arbetskamrater...) :lol:
Jag stickar höstprojekt på sommaren jag 8) Gillar inte att sticka i bomull och liknande och mina grejor skulle aldrig bli klara i tid om jag gjorde det på "rätt" säsong :D Så jag säger, ylla på :tumup: Man kan ju sticka tunna spetssjalar eller kanske en liten bolero i tunt, mjukt ullgarn att ha på sommaren också :app:
Användarens profilbild
Av ellla
Kaffemoster skrev:Nu har autumn växt lite till:
Bild
Ärmen blev definitivt bättre när den gjordes i en storlek större än resten. Dessutom tror jag faktiskt att koftan kan bli användbar med lite rejäl blockning. Eller också börjar jag bara vänja mig vid att den är så här tight :lol:
superfin!
kvarnvik skrev:
Innana skrev:Åh, vad jag har ramlat ur denna tråden :(

Jag stickar höstprojekt på sommaren jag 8) Gillar inte att sticka i bomull och liknande och mina grejor skulle aldrig bli klara i tid om jag gjorde det på "rätt" säsong :D Så jag säger, ylla på :tumup: Man kan ju sticka tunna spetssjalar eller kanske en liten bolero i tunt, mjukt ullgarn att ha på sommaren också :app:
Tja, eller också stickar man en kofta i dubbelt yllegarn som man aldrig kommer att kunna använda för att den blir för varm :fnissa:. Det gör jag i alla fall, utom de allra svettigaste dagarna.
Användarens profilbild
Av melon
Jag behöver er hjälp igen. Vill sticka en spetssjal hmm det går ju inte att länka från ravelry :roll: Har hittat järbos fina entrådiga, den var mjuk och go. Men annars brukar entrådig ull vara så stickig. Vågar inte köpa okännt på nätet så nu undrar jag om ni har tips på mjuka entrådiga i fina färger, webbutiker?

kaffemoster :shock: vilket jobb du har gjort!!! :urule:
leonie skrev:Tack! Jag hittade tråden. Men det vete katten om det blir en sån, verkar superkrångligt ju. Tyckte den verkade så enkel... :(
Den ser krånglig ut, men om du bara gör precis som det står så blirt det faktiskt, på något konstigt vis, bra :)
Av Fab
:hello:

Tänkte bara säga att jag följt er och era stickbestyr ett tag - tycker ni är så duktiga och inspirerande....

Jag skulle gärna vilja ha tips på ett bra plagg att sticka till mig själv - ett nybörjarprojekt, enkelt och bra. Kofta, tröja, vante, vad ska jag börja med? Hittills har jag bara stickat och virkat enkla halsdukar, sjalar, tofflor samt mössor till barnen. Men nu börjar jag bli sugen på något till mig själv, något som är mer av ett plagg än en halsduk....en väst kanske är lagom? Vad tycker ni?
Användarens profilbild
Av ellla
leonie, det är inte så krångligt när man väl stickar på¨den! Mönstret låter värre än det är.
fab, <om du vill göra något snabbt tycker jag att handledsvärmare är bra. De kan man lätt variera efter ork och förmåga. En väst låter som ett roligt projekt!
Av Fab
Handledsvärmare har jag inte tänkt på!
Men jag är tveksam till om jag skulle använda dem sedan, är en sån där trekvartsärm-typ som alltid kavlar upp lite.... :)
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?