Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pjoger
melon skrev:
ellla skrev:Bandet blev ju verkligen superfint!
Tack! Jag tycker det passar fint.

Men igår när jag skulle fixa sallad så skar jag mig på majsburken, och jag kan inte sticka :cry: :cry: Och Sylvi, det är ju bara luvan och blobladen kvar nu, jag sydde ihop henne igår. Så nu surfar jag runt på ravelry istället. Tyckte lite synd om mig själv och jag som hållt mig därifrån så länge, nu gick jag äntligen med. Jag har hittat kvarnvik, finns det fler där? Jag heter kristinnitsirk där. :wink:
Jag heter Crosseyes (Pjoger är inte så engelskvänligt). Välkommen!
Jag har köpt garn, så fint så fint, hemma spunnet ullgarn som går i rött, gult och brunt. Så nu ska bebbe tofflor virkas :) perfekt i sjalen till hösten tänkte jag (och tillräckligt dyrt för att enbart ett nystan kunde motiveras). Bild kommer så fort kameran är spårad
Användarens profilbild
Av melon
fröken_zombie skrev:Jag har köpt garn, så fint så fint, hemma spunnet ullgarn som går i rött, gult och brunt. Så nu ska bebbe tofflor virkas :) perfekt i sjalen till hösten tänkte jag (och tillräckligt dyrt för att enbart ett nystan kunde motiveras). Bild kommer så fort kameran är spårad
beppetofflor? Nyfiken :wink:
melon skrev:
fröken_zombie skrev:Jag har köpt garn, så fint så fint, hemma spunnet ullgarn som går i rött, gult och brunt. Så nu ska bebbe tofflor virkas :) perfekt i sjalen till hösten tänkte jag (och tillräckligt dyrt för att enbart ett nystan kunde motiveras). Bild kommer så fort kameran är spårad
beppetofflor? Nyfiken :wink:
Bebistofflor:) (enligt något mönster som säkert kommmer utformas under tiden jag gör dem....)
Ny i tråden *vinkar*

Vill ni hjälpa mig att bestämma mig? Jag har börjat sticka Decimal Cardigan:
Bild

Mitt problem är garnet. Jag är inte alls säker längre på att Drops Merino Extra Fine i grönt är rätt garn. Men om jag repar upp, vad skall jag då med tretton nystan DMEF? Och vad skall jag göra decimal i då? Hjälp :hmm:
Av Umma
majo0322 skrev:Ny i tråden *vinkar*

Bild

Mitt problem är garnet. Jag är inte alls säker längre på att Drops Merino Extra Fine i grönt är rätt garn. Men om jag repar upp, vad skall jag då med tretton nystan DMEF? Och vad skall jag göra decimal i då? Hjälp :hmm:
Sååå fin! Varför passar inte garnet du köpt?
Umma skrev:

http://www.knitty.com/ISSUEspring09/ima ... BEAUTY.jpg

Det är ull i stället för bomull, och jag får för mig att det inte blir lika bra fall. Men jag skall kanske ge det några varn till :hmm:
Av Umma
majo0322 skrev:
Umma skrev:

http://www.knitty.com/ISSUEspring09/ima ... BEAUTY.jpg

Det är ull i stället för bomull, och jag får för mig att det inte blir lika bra fall. Men jag skall kanske ge det några varn till :hmm:
Safran kanske?
Umma - Garnet är Gästrikes 4-trådiga. Har köpte de två mörkare grå nyanserna och färgat med Cherry KoolAid.
2 pkt/hg till det mörkare grå och 3 pkt/hg till det ljusare grå :D

Melon - Egenvävt band - gosse vad bra jag tror att den där koftan kommer att bli! :app:
Hoppas nu att handen/fingret blir fit for fight snart igen så koftan kan få bli klar! :vågen:

Min kofta kommer att få lite bredare ränder, och ja, det få bli en kofta, men riktigt vilken modell vet jag inte, men nu kan jag ju faktiskt börja sticka på den när jag nu vet att det inte ska bli en tröja... :lol:
Kavajstuket hade jag inte tänkt på tidigare, men jo, det vore nog skoj att se om det går att forma koftan lite iaf... ska skissa och klura lite... 8)
Användarens profilbild
Av melon
fröken_zombie: Det låter spännande, ser framemot bilden. Jag tröttnar aldrig på bilder med fint garn :mums:

Pjoger och kaffmoster: Jag är fast :twisted: Tack för er inspiration.

majo0322: Välkommen hit! Hoppas du ska trivas. Jag hade repat upp och bytt till ett annat garn, visst funkar det att sticka färdigt men jag vill sticka saker som jag vet jag blir nöjd med så att det används sen. Jag gillar saffran, det har en fin glans. Vill du ha lite mattare look är Tilda mysigt också, möjligen tunnare än Saffran minns inte riktigt? Ullgarnet kan du använda till något annat sen, du kan säkert få idéer härifrån om du inte hittar på nåt eget :tumup:

CrazyMagpie:
Tack! Fingret börjar läka nu efter 2 dagars stickvilande. Jag sydde ett lapptäcke istället och surfade runt på ravelry :mrgreen: Ser framemot bilder även från dig sen då :vågen:
Av Umma
Jag tror jag vill hänga här lite med er också om jag får :D . Fast jag stickar bara i skov och hellre än bra och rätt långsamt. Men det är så avslappnande och roligt när det väl blir av.

Nu stickar jag en "feminin rib" från Lene Holme Samsøes bok som jag tycker är riktigt inspirerande. Jag är väldigt sugen på hennes andra mönsterböcker men de jag vill ha är slut på Adlibris nu :? .
Bild
Nu har autumn växt lite till:
Bild
Ärmen blev definitivt bättre när den gjordes i en storlek större än resten. Dessutom tror jag faktiskt att koftan kan bli användbar med lite rejäl blockning. Eller också börjar jag bara vänja mig vid att den är så här tight :lol:
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?