Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
mimpen skrev:tänkte sy en vetevärmare. var köper jag den mängden vete? finns det på vanliga matvarubutiken? matvete eller vad? storpack lär ju behövas...
Och: Är det någon som sytt vetevärmare och har nåt klokt att säga? Funderar på att sy sådana kanaler, men fattar inte riktigt hur.
Jag har också klurat på sånt där, och valet gällande tyger.

Jag har köpt mitt vete på granngården. 25 kg för typ noll o ingenting (iaf om man jämför mot att köpa i mataffär)
Användarens profilbild
Av tesoj
Jinxan skrev:Tips på hur jag enklast syr en vettig cape åt en pojk, MED luva.

Jag behöver tipsen väldigt akut dock (julklapp)
Här hittade jag ett mönster på en mantel. Kan det fungera, är med eller utan huva?
Användarens profilbild
Av SCSI
Dags att damma av den här tråden tycker jag!

Jag gick omkring och beklagade mig över att det finns så många fina tyger men ingen tid att sy igår när jag var in i stans nyaste tygbutik.
Sen hittade jag en såååå mjuk ulltröja på Myrorna på väg hem när jag letade nåt att sy ullbyxor åt J att ha under överdragsoverallen. Den inte bara räckte till ett par byxor (som jag inte har provat än, eftersom han sov inatt när jag sydde) utan även en supersöt slipover som passade helt perfekt! Återkommer med bilder när ungen kommit hem - han är med pappa och brorsan på simskola.

Nu vill jag sy meeeeer (det finns fortfarande lite tyg kvar från tröjan, men det kräver lite pusslande för att få ihop ett plagg i 80-86 av det tror jag), men borde ägna den här barnfria timmen åt att jobba lite på ett webbprojekt till sambons firma... *plutläpp* (så istället hänger jag har och gör ingetdera, haha!)

*edit* Sådär, lite bild:
Bild

Byxorna är sydda av ärmarna. Jag hade tänkt mig brun mudd i midjan men hittade ingen i mitt tygskåp... jag tror att hustomtarna snor tyg, den gröna och råsa har försvunnit de med... så det fick bli röd, men det funkar ju det med! Sen latade jag mig lite och återanvände halsen från ursprungströjan, trots att det inte var det mest tygsnåla sättet att klippa på. :roll:
Senast redigerad av SCSI den lör jan 28, 2012 17:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av puppan
Åh snyggt scsi!

Jag har tänkt många gånger att jag ska leta 'gubbkläder' på second hand och sy om till N.
Sydde du slipovern efter ngt mönster eller på fri hand?
Användarens profilbild
Av SCSI
Fullkomligt på frihand. Jag mätte runt bröstkorgen på sovande bäbis för att få ett vettigt mått om, och kollade av längden mot en tröja som passar bra. Sen höll jag tummarna för att huvudhålet var tillräckligt - det var det!
Användarens profilbild
Av Ashe
Trulsamin skrev:
Ashe skrev:Är det någon som råkar ha Burdas mönster 7991 så skulle jag bli överlycklig!
Det är ett par byxor, typ cargo.
Vilken tidning är det i??
Som jag har förstått det så är det ett fristående mönsterark.
Såhär ser modellen ut.
Bild
Användarens profilbild
Av Ashe
SCSI skrev:Ashe: vad är det för storlek du ska ha dem i? Jag har sytt fina liknande byxor i typ 116 av ett mönster som finns i "Sy till småbarnen".
Jag behöver i vuxenstorlek tyvärr. :(
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Ashe skrev:
SCSI skrev:Ashe: vad är det för storlek du ska ha dem i? Jag har sytt fina liknande byxor i typ 116 av ett mönster som finns i "Sy till småbarnen".
Jag behöver i vuxenstorlek tyvärr. :(
kollade alla mina burdatidningar för säkerhets skull men det fanns inget som liknade dem... däremot massa annat :Hahaa:
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?