- sön feb 03, 2013 19:49
Där ser man. Lite meckigt verkar det, men kör i vind. Jag provar.
Om jag hittar ett mönster och slätstickar en provlapp och ger er en stickfasthet, kan ni hjälpa mig att räkna ut hur många maskor jag ska ha då?
Stora barnet 081009. Lilla barnet 110709.
Boban regerar. Becon och bärjackan är på utlån.
gurkan skrev:Fryle skrev:gurkan skrev:Magic loop innebär att du stickar på en vanlig rundsticka, men drar ut en loop, så det passar lagom till en mindre diameter. Inte för kort rundsticka helst, jag vill ha minst 80 cm.Ponyo skrev:Nån magic loop har jag inte. Och bara en rundsticka. Så sticka fram och tillbaka låter bra.gurkan skrev:Fråga: måste man sticka strumpor på strumpstickor?Själv föredrar jag magic loop på rundsticka (googla och kolla instruktionsvideo).Jag har garn från min hund som jag misstänker är galet varmt. Lilla barnet behöver ett par sockor. Jag har strumpstickor, en uppsättning men jag tycker det verkar så krångligt...
För att inte tala om att räkna om mönster.
Eller du vill kanske sticka fram och tillbaka och sy ihop?Och jag som trodde det var en specialsticka. Måste. Googla. Nu.

Om jag hittar ett mönster och slätstickar en provlapp och ger er en stickfasthet, kan ni hjälpa mig att räkna ut hur många maskor jag ska ha då?

Stora barnet 081009. Lilla barnet 110709.
Boban regerar. Becon och bärjackan är på utlån.