Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
phelian skrev:
emelianna skrev:I onsdags blev min färdig! Yttertyget är lenda som jag köpt av esarina och innertyget är satin från stoff och stil. Jag gjorde två extra fickor på sidorna på insidan och satte knappar på de andra innerfickorna. Som ni ser så målade jag lite på tyget, någonting jag tyvärr blev mindre nöjd med... Innertyget skimrar fint och sådär, men glider tyvärr ner från axlarna ganska lätt!

Nu hoppas jag bara att de slarviga sömmarna håller ihop väskan under tågluffen! :D[/img]
Du är så duktig min älskade fru! Jag tycker målandet blev jättefint!
Så söta ni är :heart:

Vilken fin väska! Jag tyckte målningen var jättefin. Jag gillar trädmönster.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jag har också fallit för "grupptrycket" och sytt en väska. :lol:
Har definitivt inte följt instruktionerna slaviskt, utan mest använt dem som lite grundmall som jag improviserat lite kring.

Yttertyget är ett hopplock av lite olika bitar av "Minna" från Ikea, som jag hade hemma och som var färgat i brunt eller svart & en bit natur samt en bit färdigfållad 19:-/m-längd (tex för panelgardin eller löpare) också från Ikea. Så det är skarvat lite här och där (sidor/axelband, bakstycke/lock) - även om man inte skulle det :wink: . Så bakstycke, botten och sidor är bruna, knytbanden är svarta, framstycket är beige och sen sidofickor i "panelgardin" och locket blev panelgardin & svart.
Innertyget är ett bomullstyg som jag köpte på Ohlssons härom året. Axelbanden är ofodrade.

Istället för tygöglorna nertill satte jag dit ett par plastsjalringar som jag hade liggandes här hemma. Och sen blev det stora fickor på utsidan av sidorna för att lätt kunna komma åt tex vattenflaska (det är en ½-l petflaska nerstoppad i vänstra sidofickan på fotot).
Insidan är helt slät utan fickor, men det sitter fyra tygöglor som jag ska sätta fast nyckelringar/karbinhakar i för att enkelt kunna haka fast tex mobil, nycklar etc.
Och sen blev botten och sidor fodrade med ett lager liggunderlag så att den kan dubbla som dataväska om man behöver det.
Stängningen är för tillfället enbart en tygflärp som locket träs under.

Bild

Bild

Och ja, just det. Den funkar utmärkt även som bärhjälpmedel om så skulle behövas. 8)
Bild
jag hade just sytt ihop de större sömmarna och sidorna så att det såg ut som en väska. När jag stog och kollade på hur det såg ut fick dottern syn på de långa banden och skulle upp på ryggen - och det fungerade utmärkt det med om man inte har för mycket i väskan :lol:
Användarens profilbild
Av aspen
wow, vilken snygg

hittar inte tygflerpen på andra bilden, om det inte är det som ser ut som överdelen av fickan?
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
annelie skrev:wow, vilken snygg

hittar inte tygflerpen på andra bilden, om det inte är det som ser ut som överdelen av fickan?
Jo, det är det som ser ut som överkanten på en ficka på den andra bilden. På den första bilden syns den väl när väskan är stängd. Det svarta bandet som går tvärs över locket lite ovanför den svarta nederkanten på locket.
Användarens profilbild
Av Vida
SUpersnygg!

Jag har precis sytt färdigt en väska här oxå, fast nästan helt utan fack (jag är en fackmissbrukare, så det hamnar allt möjligt skräp i mina väskfack... Så ju färre fack, dessto mindre skräp)

Och så har jag sytt en lite lite pytteliten till dottern oxå, men den kommer med bilder iövermorrn... Om några timmar åker jag och väskan nämnligen till stockholm på möten...

hejhej
Användarens profilbild
Av knutis
Nu har jag gjort klart min onbag!! :vågen: Äntligen!!

Jag tyckte det var svårt att följa beskrivningen på hennes hemsida, så det blev lite ihopamix. Jag valde att inte sätta kardborre på locket utan ett spänne istället och jag ska modellera lite med fickorna inuti i kväll. Men vad mycket det sväljer, jag blir helt förvånad :shock: , och så blir det en sån bra avlastning med de breda axelbanden.

Fler bilder kan ses i bloggen. Jag har inte kommit ut med den än, men sen kanske det kan bli någon livebild.

Bild
Av FiaLisa
Snygg!

Jag väntar på att inspirationen ska infinna sig här. :roll:
Användarens profilbild
Av tinaw
knutis skrev:Nu har jag gjort klart min onbag!! :vågen: Äntligen!!

Jag tyckte det var svårt att följa beskrivningen på hennes hemsida, så det blev lite ihopamix. Jag valde att inte sätta kardborre på locket utan ett spänne istället och jag ska modellera lite med fickorna inuti i kväll. Men vad mycket det sväljer, jag blir helt förvånad :shock: , och så blir det en sån bra avlastning med de breda axelbanden.

Fler bilder kan ses i bloggen. Jag har inte kommit ut med den än, men sen kanske det kan bli någon livebild.

Bild

:shock:

Såååå fin! Jag började på en, men det blev en hammockbag/thaiväska i stället... och så har jag inte glömt dig, har bara inte haft vägarna förbi! :hide:
Användarens profilbild
Av melon
knutis: :heart: Vilken fin!!! Innan jag såg att det var du som skrivit hann jag tänka att "Attans vilket fint tyg det skulle jag också vilja sy av" och sen insåg jag att det är just vad jag kan! :lol: :lol: Jag ska börja på min ikväll, du hann först :wink:
Av Woodgroves
Nu har jag just satt upp mig på väntelistan och jag är nr 17 i kö.
Användarens profilbild
Av knutis
tinaw skrev:
knutis skrev:Nu har jag gjort klart min onbag!! :vågen: Äntligen!!

Bild

:shock:

Såååå fin! Jag började på en, men det blev en hammockbag/thaiväska i stället... och så har jag inte glömt dig, har bara inte haft vägarna förbi! :hide:
Det är lugnt!! :wink: Jag kan ju faktiskt åka förbi dig också..... :roll:
Av Ponyo
Woodgroves skrev:Nu har jag just satt upp mig på väntelistan och jag är nr 17 i kö.
Spännande!
Användarens profilbild
Av knutis
Woodgroves skrev:Nu har jag just satt upp mig på väntelistan och jag är nr 17 i kö.
Väntelista hos hon som gjort mönstret?? :roll:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 26
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?