Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sanna73
Har nog mest fått positiva kommentarer faktiskt :D

Fast för någon månadsen var min bror (som aldrig förstått varför vi ratade en otroligt snygga Baby Björnen :roll: ) med son nere och hälsade på. Han uttryckte då sin oro över allt mitt bärande och menade att det var därför vår son (då drygt 14 månadern) inte gick så bra.

Undrar vad han säger nu till jul när sonen springer och jag fortfarande bär honom längre sträckor :wink:
Av Sofie
Innana skrev:"Du kommer att skada ryggen på dig själv och barnet kommer att få eksem, synd på så fina flickor!!"

...sagt av tant på tunnelbanan när E var ett halvår. Tänk om jag skulle möta henne nu när E är dubbelt så tung och har vinterkläder också? :roll: ...
:shock: varför skulle de få eksemÄ???
Användarens profilbild
Av zero.sara
En av dom finare komentarerna som jag fått är när jag frågade om en mamma på Öppnis ville låna sjal till sin 6 månaders. (vi är tre på öppnins som bär i sjal fö)

- Nej tack jag vill inte släpa på henne mer än nödvändigt och så tänkte jag att hon får lära sig krypa snart.

Okej, lycka till det lär hon sig när hon är redo :) jag bara tyckte att det såg tungt ut och barnet ville inte vara någon annanstans än i famnen överhuvudtaget.... Och jag menade ju inte att hon skulle knyta upp barnet och aldrig mer släppa ner henne.
Undrar hur J bar sig åt när hon lärde sig hasa runt här vid 7 månaders ålder :hmm: , hon som har åkt så mycket sjal, inte kan hon lära sig att förflytta sig redan :roll: :wink: :lol:
Av Gummi
Jag har faktiskt bara fått höra positiva kommentarer och nyfikna frågor. Alla som sagt något har tyckt att det ser sååå mysigt ut :D .
Användarens profilbild
Av zingo
Jag har inte hört annat än den mamman zerosara skrev om, hon tittade lite konstigt på oss . :?
Användarens profilbild
Av zero.sara
zingo skrev:Jag har inte hört annat än den mamman zerosara skrev om, hon tittade lite konstigt på oss . :?
8)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det där med att de inta kan andas och att de blir bortskämda har jag hört ett antal gånger :roll:

Typ: Men nu måste du väl köpa en vagn snart?!?! :roll:

Fast mest får man ju faktiskt höra att det ser mysigt ut :loving:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Skorpan081 skrev:
Katharina skrev:Den värsta kommentaren jag fått var nog inte om sjalen men om amning i sjalen.

"Min man är glad att jag inte har sånna där hängbröst som du har"

Den kommentaren sitter som en ångestryggsäck.... Allt annat har jag lyckats skaka av mig och inte lagt på minnet.
Den människan måste ju ha något fel i skallen, det var de värsta jag hört.

:iagree:
Av ninen
Jag fick en kommentar från en mycket välmenande kinesiska som på nästintill obegriplig engelska berättade att jag inte skulle bära för mycket på ryggen, fastän det var så praktiskt när man sysslar med annat samtidigt, för då skulle han få pingvinben, det fick ungarna i kina minsann, och nu hade många slutat med det minsann. Undrar om babybjörn eller någon vagntillverkare har tutat i kineserna det...

Min fransk-marockanska styvsvärmor kommenterar gärna sjalen. Det är mycket det vanliga, han blir bortskämd etc, men en lite originell kommentar var att han får svullna fötter, därav svårigheten att hitta skor som passade när han var ett.
Användarens profilbild
Av Maria22
Kul att läsa om alla kommentarer ni fått! :D
Vissa blir man ju riktigt förundrad över... Jag tycker att det är intressant att så många människor kläcker ur sig saker utan att ha den minsta kunskapen om området ifråga :shock:
Användarens profilbild
Av Elin G
"Det är inte bra för dem att sitta med benen sådär isär" sa en mamma till mig på ÖF förra veckan, när vi pratade lite om Junibacken (hon kunde inte gå dit, för man fick inte ha vagn därinne och man kan ju inte bära barnet i babybjörn i flera timmar, det blir ju toktungt. Jag påpekade bara att jag trodde det var lättare med sjal, i alla fall för mig).
Användarens profilbild
Av idun83
Jag har nog faktiskt bara fått positiva kommentarer om just bärandet. Men annars mest att jag ska vara rädd om min rygg å sådär...
Användarens profilbild
Av Innana
Sofie skrev:
Innana skrev:"Du kommer att skada ryggen på dig själv och barnet kommer att få eksem, synd på så fina flickor!!"

...sagt av tant på tunnelbanan när E var ett halvår. Tänk om jag skulle möta henne nu när E är dubbelt så tung och har vinterkläder också? :roll: ...
:shock: varför skulle de få eksemÄ???
Tror hon menade att det blir för varmt i sjalen på sommaren. Antar jag :roll:
Användarens profilbild
Av hermana
Katharina skrev: Den kommentaren sitter som en ångestryggsäck.... Allt annat har jag lyckats skaka av mig och inte lagt på minnet.
"Min man är glad att han inte är gift med en sån elak tant som dej",
skulle du svarat!
Kram! :heart:
Av Sofie
Elin G skrev:"Det är inte bra för dem att sitta med benen sådär isär" sa en mamma till mig på ÖF förra veckan, när vi pratade lite om Junibacken (hon kunde inte gå dit, för man fick inte ha vagn därinne och man kan ju inte bära barnet i babybjörn i flera timmar, det blir ju toktungt. Jag påpekade bara att jag trodde det var lättare med sjal, i alla fall för mig).
:rofl: Jag dööööör, hon visste vad hon pratade om eller? Väldigt påläst...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?