Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sanna73
Min mamma komenterade just det här härom dagen.
Hon sa att Alfred satt som en liten apunge på mig och att det måste bero på allt sjalande :loving:
Av hannah_svanberg
det är faktiskt ganska coolt det där, 8) för jag har inte alls tänkt på det innan jag läste den här tråden, för han har alltid dragit upp benen i grodpositionen och håller fast sig ganska bra, och då bär jag honom ändå inte sååå mycket i sjal, kanske 3-4 timmar i veckan typ... och min lilla lillkusin som är ett par månader yngre än marcus bärs inte alls ( i sjal), och hon är stel som en pinne när man bär henne, hon har inte alls det dära greppet som han har... konstigt att jag inte tänkt på att det förmodligen beror på sjalen att han är så "bra" att bära :D

ohh yes nu är jag sjalförtrollad också... naaajs :D
Användarens profilbild
Av LillaG
Idag när min kompis bar I lite, så konstaterade hon att han är så mycket lättare att bära än sitt eget barn som är precis lika gammalt.
Självklart förde jag fram teorin att det berodde på sjalarna :lol:.

Och för första gången tror jag hon såg nåt positivt i allt mitt sjaleriande. :heart:
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tror det är bärandet som sådant, om man bär i sjal eller för hand spelar nog ingen roll. Bara att man bär relativt ofta/mycket.
Användarens profilbild
Av Helma
Moa blev tyvärr inte buren i sjal, men vi bar henne i famnen typ hela tiden, så jag uppfattar inte henne som svårburen. Hon är väldigt lätt att ha i famnen, hålller fast sig själv osv. Men hon har i och för sig också blivit sjalbarn nu på "äldre" da'r och åker både Ergo, ringsjal och sjal på ryggen.
Av anna m
tinaw skrev:Javisst, jag har samma erfarenhet, och det finns också beskrivet i litteratur. Thilda och Noah kan jag bära på ryggen utan nånting alls, de liksom klamrar sig fast och så håller jag en hand eller nåt under rumpan (mest för att jag känner mig osäker själv annars).
Jag kan också bära mina på ryggen utan sjal :) När jag skulle försöka bära ett barn (2 år) som inte är buret så kunde hon knappt sära på benen. När föräldrarna bär henne är hennes ben spikraka och stela... När jag bär mina på armen sitter de med sina ben om min midja.
Användarens profilbild
Av sparkler
Vad intressant!! Har aldrig tänkt på att det kan vara så. Så många gånger jag har berättat för andra om varför det är mer ergonomiskt att bära i sjal än t ex bb. Men att sjalandet tom påverkar barnen att "hålla kvar" klammerbeteendet - coolt.
Användarens profilbild
Av Key
Tja, jag kan nog säga att det är lite tvärt om här. J blev knapp sjalad (den egensydda var inte tillräckligt bra). Han är stark o seg och kan hålla sig kvar på vad som helst. Han går att bära på ryggen utan bärhjälp.

T har blivit sjalad sedan början, och är "tung" och hjälper inte till så mycket.

T har å andra sidan inte blivit så ofta buren utan bärhjälp, men eftersom jag inte hade så bra grejor till J så bar jag honom mer för hand. Fast sen är jag också övertygad om att det är gener och styrka... T o J är rätt olika kroppsligt.
Användarens profilbild
Av bani
Åh, vad intressant? Vet inte om jag märkt nåt på Minimus än, förutom att han håller oss i örat när vi bär honom i famnen. :hmm:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Min stora sjalkille kan göra sig otroligt tung o inte alls hjälpa till så det har nog en hel del med personlighet att göra också. Han har inte så stort tålamod min kille o myser inte särskilt långa stunder så jag tror det har med det att göra. Hans kusin som är ett BB-barn är mycket lättare att bära utan bärdon. (Hon är dessutom en smidigare person ;))
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?