- lör feb 17, 2007 16:01
Jag har faktiskt gjort samma sak, men lånade inte ut sjalen
Det var en liten sexveckors som hade ont i magen på ett bröllop jag var på, han bara skrek och skrek... så jag hämtade storken (4,1 m, inte heller helt optimalt men bättre än inget) och knöt in honom på mamman. Han somnade direkt. Sedan vakande han och skrek för att han var varm, jag ändrade till "hoppis-kryss" och så gick hin runt med honom hela kvällen sen.
Och en gång ringde jag på hos en granne, som öppnade med gallskrikande bebis (kanske 7-8 månader då) på höften. Mamman såg helt slut ut och berättade att lillan hade skrikit hela förmiddagen, vägrade sova i sin säng. Jag sprang in och hämtade en ringsjal (det var allt jag hade på den tiden utom mobyn) och där blev flickan tyst med en gång. Efter en stund kom mamman in till mig ocg ville veta var hon kunde köpa en likadan...

Och en gång ringde jag på hos en granne, som öppnade med gallskrikande bebis (kanske 7-8 månader då) på höften. Mamman såg helt slut ut och berättade att lillan hade skrikit hela förmiddagen, vägrade sova i sin säng. Jag sprang in och hämtade en ringsjal (det var allt jag hade på den tiden utom mobyn) och där blev flickan tyst med en gång. Efter en stund kom mamman in till mig ocg ville veta var hon kunde köpa en likadan...