Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
jag skulle säga carysling...

men sen, sjalar slits inte i den bemärkelsen, så ni behöver absolut inte vara orloliga för att köpa begagnat...
Användarens profilbild
Av shalita
Tack för alla råd! Vill bara förtydliga att vi inte är emot färggranna sjalar, för att de inte är diskreta, utan mer för att vi inte sett någon vi tycker ser snygg ut. Vi använder just nu kitenge- och kangatyg från Tanzania och Kenya och den sortens färggrannhet är vi helt sålda på!

Vi ska kanske på sjalträff snart, ska bli skoj! Begagnat verkar bra.

/Johnny
Användarens profilbild
Av sacha42
shalita skrev:Tack för alla råd! Vill bara förtydliga att vi inte är emot färggranna sjalar, för att de inte är diskreta, utan mer för att vi inte sett någon vi tycker ser snygg ut. Vi använder just nu kitenge- och kangatyg från Tanzania och Kenya och den sortens färggrannhet är vi helt sålda på!

Vi ska kanske på sjalträff snart, ska bli skoj! Begagnat verkar bra.

/Johnny
Tycker att ni ska gå på sjalträff :D

Sen finns det en sjacirkel som NBV har och där så kommer det köpas in sjalar i olika längder, märken.Selar, MTs osv. Som man får prova då man träffas.

Vad kul med Afrikanska sjalar. Jag gillar dem med :D
Bär ni Torso då eller?? Skulle verklign vilja lära mig det!! :D
Användarens profilbild
Av shalita
Oj, jag skrev fel tidigare. Bara kitengetyg som vi använder för att bära jäntan, de är tjockare tyger än kanga.

Vi bär på två vis, vet inte vad de kallas. Men den ena är vanligt i Tanzania, snett över ena axeln med barnet där framme eller bak på ryggen, lite snedfördelat men går bra om man inte ska bära alltför länge. Sen har min fru testat en kongolesisk variant där man knyter barnet på ryggen, men inget tyg över ens (egna) axlar, utan snarare över bysten (om man har någon!) och magen. Jag tycker den är svår.

Över huvud taget är min fru mycket bättre på afrikanska varianter, men jag vill att vi ska köpa en sån där vävd långsjal.

Ska se om vi kan komma på sjalträff, går inte på bredbynträffen på tisdag tyvärr.

Hälsningar,
/Johnny
Användarens profilbild
Av sacha42
shalita skrev:Oj, jag skrev fel tidigare. Bara kitengetyg som vi använder för att bära jäntan, de är tjockare tyger än kanga.

Vi bär på två vis, vet inte vad de kallas. Men den ena är vanligt i Tanzania, snett över ena axeln med barnet där framme eller bak på ryggen, lite snedfördelat men går bra om man inte ska bära alltför länge. Sen har min fru testat en kongolesisk variant där man knyter barnet på ryggen, men inget tyg över ens (egna) axlar, utan snarare över bysten (om man har någon!) och magen. Jag tycker den är svår.

Över huvud taget är min fru mycket bättre på afrikanska varianter, men jag vill att vi ska köpa en sån där vävd långsjal.

Ska se om vi kan komma på sjalträff, går inte på bredbynträffen på tisdag tyvärr.

Hälsningar,
/Johnny
åhh så spännande ni måste bara komma på en träff och lära mig. Den senare låter som en torso knytning. Har ett par kortsjalar som jag ofta bär i japansk knytningsvariant. Men även på så sätt som man använder ringsjal :D .
Användarens profilbild
Av anilov
Jag är väl inte världens expert, men av de två långa bärsjalar jag har, så lutar jag åt att EllaRoo är favorit över Hoppediz, trots att den förra är vävd i tuskaft och Hoppedizen är diagonalvävd. Jag gillar att Ellan är tunnare (svalare) och ger en smidig knut, vintertid bär jag innanför jackan och då är det bättre med en tunn sjal så vi inte svettas ihjäl, tycker jag. Hoppedizen har jag inte använt sommartid, men den är rätt varm.... Sedan gillar jag faktiskt att Ellan är lite stramare och fastare, när jag väl fått till knytningen så brukar jag inte behöva göra om det, men med Hoppen måste jag knyta om ganska ofta. Ellan är mer lik Kitenge i beteende än vad Hoppen är, är nog mitt intryck. Med reservation för att det var ett tag sedan jag bar i Kitenge. Ellan är också ganska billig och finns enfärgad.

Sedan kanske jag ska säga att vintertid så bär jag bara barn utan ytterkläder i sjal, har H overallen på så blir det Mei Tai, även om den egentligen känns lite för liten för det. Jag tycker att det blir på tok för knöligt att bära barn med ytterkläder i långsjal, jag får totalkrupp av det. Så vilken bärsjal beror nog också på hur man brukar bära.
Användarens profilbild
Av shalita
Hej Anna och Felicia! Det var länge sen vi sågs (för mig Johnny). Hörde att Shalita hade trevligt hos er i metropolen Bredbyn. Ni hade en elastisk hörde jag också. Japp, vävd sjal verkar vara bra. Ska ni på någon sjalträff i framtiden?

Vi har förresten en babycover ultra mega super sak, som man kan ha på vintern. Kanske inte behöver så tjockt tyg då på sjalen?

/Johnny
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker att sjalar kan bli nötta, de kan bli noppiga, det har jag sett på begagnade sjalar. Jag har haft en leo Stork som var noppig och som jag köpte begagnad, jag tror att något kanske skavt mot den på något vis.
Min Lena som är rätt begagnad ser också inte så ny ut längre, inte noppig, men det syns att den använts mycket.
Didymos indio ull kan bli lite noppiga, men det är nog pga ullen, inte slitage.

Men använda kan man ju sjalarna ändå, och alla sjalar som är begagnade ser ju inte slitna ut, men det kan förekomma.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
shalita skrev:Hej Anna och Felicia! Det var länge sen vi sågs (för mig Johnny). Hörde att Shalita hade trevligt hos er i metropolen Bredbyn. Ni hade en elastisk hörde jag också. Japp, vävd sjal verkar vara bra. Ska ni på någon sjalträff i framtiden?
hej! ja det var verkligen ett tag sen! kul att hon hade det bra, jätekul o se henne och lillan! hade ju hänt end el sen jag såg henne sist, då kunde hon inte vända på sig och nu stod hon upp!!
jo jag var p sjalträff här på byn i tisdags, men kommer definitivt och gå oå nästa också, blev mycket surr och lite sjalklämmande *L* så hoppas det blir snart! ska oxå skaffa en vävd, felicia börjar bli lite tung!
kram på er!
Användarens profilbild
Av shalita
Vet du när nästa träff är?
/Johnny
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
shalita skrev:Vet du när nästa träff är?
/Johnny
nä, tror inte det är bestämt än, men nångång efter sen 23:e har det varit tal om! får höra av mig till er så fort jag vet att det blir nån! KRAM!
Användarens profilbild
Av sacha42
shalita skrev:Vet du när nästa träff är?
/Johnny
Tror inte det är bestämt nåt datum för nästa träff än. Vi har bara bestämt att vi ska gå ut och äta utan barn på sångkocken den 23e än så länge. Men det blir nog en dagträff med barn och sjalar snart :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?