Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Freyja
Halloj!! Lite uppdatering!

Ja idag gick det bättre då jag knöt denna! http://www.sjalbarn.se/bilder/Knytninga ... ubbelx.htm

Bar så då vi var på Allum (köpcentret) idag! ;-)

Mycket smidigare och inte lika korvigt, så den blir det fortsättningsvis plus öva på att knyta ryggsäcken! :-)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag gillar omslutet x bäst, men tycker det är lite bökigt att knyta ibland så det blir ganska ofta dubbelt x om vi inte ska så långt. Dock i princip aldrig med min långa Hoppediz, utan med min tunnare långsjal (den hemmasydda Olgasjalen och snart även den nyinköpta Gauzen :D). Tycker det är väldigt praktiskt med det dubbla x-et eftersom man kan ta i och ur barnet så lätt. Det avlastar dock inte lika bra som omslutet eller Ergon, därav nackdelen.
Av Aelia
dryas skrev: Mycket smidigare och inte lika korvigt, så den blir det fortsättningsvis plus öva på att knyta ryggsäcken! :-)
Vad roligt att det gick bättre :lol:
Användarens profilbild
Av sacha42
Aelia skrev:
dryas skrev: Mycket smidigare och inte lika korvigt, så den blir det fortsättningsvis plus öva på att knyta ryggsäcken! :-)
:iagree: vad skönt att du hittat en knytning ni gillar :D
Användarens profilbild
Av sanna73
sacha42 skrev:
Aelia skrev:
:iagree: vad skönt att du hittat en knytning ni gillar :D
:iagree: Grattis :D
Användarens profilbild
Av thanisa
Frida med Mea skrev:Vi använder bara omslut, aldrig dubbel x, tycker den är helknas, eftersom man får överskottet av sjalen överifrån och jag tycker det alltid blir slappt upp till och att banret aldrig komemr ner riktigt bra och sedan tycker jag den känns osäkrare och mindre avlastning. Fast jag vet en del som älskar den knytningen, jag älskar omslut :)
Så tyckte jag förut. Vi använde enbart omslutet x till tova förut. Tyckte också att det kändes konstigt att använda något annat. Den här gången började vi med det också men vi gick sedan över till att använda det sättet man knyter med trikåsjal. Om man lär sig hur långa tamparna ska vara och drar till det ordentligt innan man sätter ner barnet så har jag lättare att få till bra avlastning men den än med vanligt omslutet x.

Nu är dottern större, blir 5 år på torsdag. De gånger hon vill bli buren vill hon det för närheten. Vanlig omslutet x är bara att glömma, det är svårt att knyta runt ett så stort barn. Faktiskt så använder jag till henne en kryssknutning, egentligen samma som vanligt fast jag drar inte upp smokingbältet. Hon sitter på ett sådant sätt då hon lutar sig mot mig att den känns absolut bäst. På magen blir det och så måste hon sitta i grodposition annars är det jobbigt. Jag vill ha hennes ben på sidorna och inte vid mina knän. För min del så har x-knytningarna varit för stora barn, med sonen hade jag tyckt att det känns osäkert så man kan faktiskt ändra sina uppfattningar.
Användarens profilbild
Av thanisa
dryas skrev:Hm funkar det verkligen att knyta omslutet kryss på den!? Jag prova igår men jag tyckte det blev så korvigt med allt tyg samt svårt att spänna allt!
Men jag är kanske inte van det tjockare tyget ännu! :roll:
Jag har gett det ett halvår min hoppediz, men jag gillar den inte. Kanske är det just min som är såpass tjock och så är det de långa ändarna men trots försök så används den numera bara i nödfall. Den bränds mig, kommer inte köpa en hoppediz utan att ha provat så att den känns mjuk och inbjudande innan jag köper den. Vi gör mest omslutet x och nej vi trivs inte alls. Om det är en vanesak,kanske det men för min del så tycker jag att den är jobbig mest hela tiden. Kommer bli den första sjalen som jag gör mig av med, fast egentligen vet jag inte hur jag ska kunna sälja den då jag inte tycker om den, det är ju bättra att de får testa på en enligt mig bra sjal.
Användarens profilbild
Av Freyja
Älskar min hoppediz och nu knyts det mest på rygg! Har äntligen lyckats få det till alldeles själv!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?