Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
amöba skrev:
mejamy skrev:Tack! :) Va snälla ni är! :rodna:

Men är det ingen som vet nån tråd eller länk där man ser hur man tar av och på jackan? Har för mig att jag sett nått sånt nångång. :help:
Tror att det ska finnas på Suse's hemsida, men jag har ingen länk. När jag har provat ryggbärning med min bärjacka och ska ta av jackan så tar jag tag i nederkanten på jackan och vränger den över ryggen och huvudet. Man får inte ha saker i fickorna för jackan blir nästan ut-och-in när man fått av den. Du som har gjort en lång jacka får kanske ta tag i fickorna och vränga. Fin jacka förresten! :D
Jag fick länken ovan av anneli (Tack så mkt! :hello: ) men blev faktiskt inte såå mkt klokare. Ta av den fixar jag nu genom att göra precis som ni säger. Det är påtagningen som är det stora problemet. Och det blir ju inte precis lättare av att sjalbarnet verkar få lätt panik när jackan kommer över henne..och inte får jag öva för henne heller... :? Tack alla för alla goda råd iallafall! :)
Användarens profilbild
Av aspen
Jag tar på armarna först som de sa , fast nästan, sen drar jag den uppåt, och försöker hålla ut den så den liksom kommer uppifrån på sjalbarnet det sista. nackdelen för mig är att jag får ont i axlarna för jag är inte längre så vig att jag kan hoppa hopprep med mina armar som jag kunde som barn :wink:

förstår du hur jag menar med min urusla förklaring? :roll:
Av Xera
En liten fråga.. vad har du använt för tyg när du sydde den.

Jag har nämligen länge sucktat efter en bärjacka och kom plötsligt på att jag har en gammal jacka som jag kan sätta saxen i ;-)
Användarens profilbild
Av mejamy
Xera skrev:En liten fråga.. vad har du använt för tyg när du sydde den.

Jag har nämligen länge sucktat efter en bärjacka och kom plötsligt på att jag har en gammal jacka som jag kan sätta saxen i ;-)
Alltså jag använde den vita jackan som är bärjackan så att säga :lol:. Klippte ut hålet i ryggen och använde den biten + lite bitar ur en grå täckjacka. That`s it! Material: Täckjacka alltså! :wink:

Så sätt du saxen i din gamla jacka och visa oss sen resultatet här! :D

Jag följde denna beskrivning:
http://homepage.mac.com/erni/atragejack ... acke1.html

Lycka till! :D
Av Xera
ok.. jag har kollat lit epå beskrivningen så det ska nog inte vara några problem.. hmm får se om jag kan hitta den jacka till då... eller nåt att ha till "sidorna.

Jag var inna på Fleece annars med ett vindjackstyg mellan... men sen såg jag att det skulle vara lite streatchigt och det är ju inte en vindjacka direkt.....har iofs ett quiltat ullfoder....kanske vore nåt...

*funderar*
Användarens profilbild
Av aspen
jag använde bara fleece men jag tog dubbla lager. jag hade vindtätt tyg men som du säger med stretchen så användes inte det. Jag tror inte det blåser igenom såå mycket. dock önskar jag att jag hade snvänt det i alla fall fast lite pösigt jämfört med fleecen
Av Xera
Jag hade en fundering när det gäller vindtyget.. m,an skulle kunna ta lite mera som du sa. och sen sätte resårband upptill så att det rör sig bättre och inte bara ligger i "veck" om du förstår vad jag menar
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?