Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det har redan sagt det mesta.

Av möjliga ritkiga nackdelar och om sådant som inte är fullt lika mkt nackdelar ;-)

Man kan känna sig udda ut och utittad - om man är obekväm med sådant.

Man kan få ett barn som börjar krypa och gå tidigt ;-)
(Med det mest sagt att det inte påverkar barnet i andra riktningen, vilket folk ibland tror. Variationerna finns!)
moggleif skrev:Man kan bli beroende. Eventuella barnvakter kanske inte vill lära sig sjala.
Eller så kan barnvakterna bli lika hooked som en själv på det smidiga med att bära efter att ha provat på att brottat runt på barnet i vagn en dag... 8) :wink:

Halkrisk på blankis är nog den nackdel jag kan komma på annars, och ev. då att ha någonstans att lägga packning, men det går ju lätt att lösa med en liten nätt pack-vagn för prytlarna medans man bär barnet! :tumup:
Största "riktiga" faran tycker jag är det där med huvudet, om barnet sitter på ryggen och vill tiiiiiiiiiitta.
Näst största "riktiga" tycker jag är att barnet når långt. Men det är smidigt att få hjälp att ta ner tvätten. :loving:
En ny nackdel jag upptäckte idag är att man får väldigt ont i öronen av att bära hem missnöjd bebis ett par kilometer. Han har riktiga röstresurser när han vill, och vägrade somna. Han bev tyst när jag tog ner honom på slutet, men då fick jag ont i armarna istället...
jag tänkte faktiskt på det här här om dagen när jag var på en offentlig toalett. Då tänkte jag : enda nackdelen med att bära är att jag inte riktigt var vart jag ska göra av bebisen när jag kissar på en offentlig toalett. Jag vill inte gärna att hon kryper runt på golvet där. Så det blev knät. :loving:
Alltså en nackdel som jag kanske inte får säga, är att när jag började bära ett av mina barn mycket, så ville han bara sova i sjalen och inte i vagn. Det gjorde inte så mycket och det är ju rätt naturligt. Men vill man kanske växla mellan vagn och sjal, så kanske det inte går. Eller så går det, beror ju på barnet.
Tjatiga föräldrar som verkar tro att man går miste om något när man inte vagnar.

Varje gång jag träffar mamma så framhåller hon hur praktiskt det är med vagn... "Du kan ju ha packning i den!", "Han verkade tycka det var jättehärligt att åka när jag passade honom!". Jag håller bara med, orkar inte argumentera. Men själv har jag hittills inte kännt något behov av vagn, så jag förstår inte varför det ska vara så viktigt... :roll:
Stor nackdel om man har kräkbebis. Vår yngsta kräktes ofta. Jag bytte kläder på oss minst tre gånger per dag . Och ha ett barn som spyr i sjal, ja då blir det kletigt. Och kräket hamnar på ställen som är svåra att rengöra offentligt...
Disaia skrev:Tjatiga föräldrar som verkar tro att man går miste om något när man inte vagnar.

Varje gång jag träffar mamma så framhåller hon hur praktiskt det är med vagn... "Du kan ju ha packning i den!", "Han verkade tycka det var jättehärligt att åka när jag passade honom!". Jag håller bara med, orkar inte argumentera. Men själv har jag hittills inte kännt något behov av vagn, så jag förstår inte varför det ska vara så viktigt... :roll:
Morsan har slutat sedan vi köpte en bugaboo donkey. Den används mellan varven men inte frekvent. ;) Fast äldsta är inget vagnsbarn direkt.
Ellen och jag skrev:Stor nackdel om man har kräkbebis. Vår yngsta kräktes ofta. Jag bytte kläder på oss minst tre gånger per dag . Och ha ett barn som spyr i sjal, ja då blir det kletigt. Och kräket hamnar på ställen som är svåra att rengöra offentligt...
Vi lärde oss när och hur så man kunde rikta bort det. I en vagn hade det ju krävts en del ändå. tex på vintern....
moggleif skrev:
Ellen och jag skrev:Stor nackdel om man har kräkbebis. Vår yngsta kräktes ofta. Jag bytte kläder på oss minst tre gånger per dag . Och ha ett barn som spyr i sjal, ja då blir det kletigt. Och kräket hamnar på ställen som är svåra att rengöra offentligt...
Vi lärde oss när och hur så man kunde rikta bort det. I en vagn hade det ju krävts en del ändå. tex på vintern....
samma här, en snabb lutning så kommer det på gatan :tumup: 8)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?