Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av diddeldi
jag skulle kanske kunna visa en ergo för dig, jag är nere i halmstad då och då (ska åka ner till helgen, det är inte omöjligt att jag har en stund över). pm:a mig om du är intresserad eller maila på info@edenbaby.se

jag tycker att du ska satsa på ergonomisk sele eller mei tai. jag har ergoryggsäcken till min ergo och tycker att den är jättepraktisk, använde den och ergon mycket när vi var i thailand. men jag är ju lite partisk eftersom jag säljer ergosar :wink:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag tycker också att meitai och ergonomisk sele - Ergo eller Patapum - är toppen i sommarvärme. Jag är dock lite partisk :roll: eftersom jag säljer dem :wink: .
Ryggsäcken till Ergo tycker jag också är himla bra och praktisk. Dessutom funkar den även till Patapum!

Funderar ni på långsjal finns det en hel del svala sjalar - Rebozo, Calin Bleu gauze och linne, EllaRoo, plus att det närmare sommaren kommer en tunn diagonalvävd variant av Amazonas Antigua :wink:

Det bästa vore väl om du och din man kunde prova och jämföra t.ex. Ergo och Patapum för att se vilken sele/sjal som passar just er allra bäst. Har du/ni möjlighet så gå gärna på sjalträff och prova innan ni köper :wink:

Försäljare i Halmstad?! Sjalaglad finns i Halmstad och på nätet finner ni dem på www.sjalaglad.com
Användarens profilbild
Av Panakeia
Ni har fått många bra tips om ergo/patapum, jag personligen tycker bäst om ergon, jaja, iaf, jag skulle iaf bilja slå ett slag för de tunna sommarsjalrna.
Grejjern är att ergon e superbra och avlastar kanon, troligen bättre til lett sotrt barn än sommarsjalarna kanske, MEN sjalen har en stor fördel i att man kan reglerna barnet i höjd både på magen, men F:A på ryggen, om man bär längre stunder kan det vara skönt för din man bmed ryggproblem att kunna hissa upp/ner barnet en bite för att få belastingen annorlunda, det tyckerj ag själv e helt udnerbart, det går inte med en ergo, för att den ska sitta bra så kan man inte ändra den särdeles...men man kan växla mellan rygg och magen det gör ju underverk för belastingspunkerna ockås osf...
ringsjal skulle jag utesluta till din man, det är inte bra med åsådan snedbelasting för ryggskada, det blir så lätt att man bär liiiiiite mer än man eg klarar.....
Användarens profilbild
Av mexanemma
Jag bor i varma Mexiko och har burit i enbart rebozo och ringsjal fram tills för lite sen då jag köpte en Ergo NG som komplement. Den avlastar jättebra, och det känns som att bära en ryggsäck när man bär på ryggen! Jag bär på mage och rygg i både rebozon (som är 4,5m) och Ergon, och det är svårt att säga vilken som avlastar bäst...och de passar för olika tillfällen och ibland väljer jag vilken jag ska ta beroende på vilken klädstil jag själv har på mig. Om jag är finklädd föredrar jag rebozon t ex :-) Min dotter är nu 1 år gammal och jag bär ganska långa stunder varje dag. Det är förmodligen lite varmare med rebozon än Ergon, men det är å andra sidan mer praktiskt med rebozon för lite svalare kvällar eller efter ett bad utomhus fungerar den som filt åt båda mina barn och mig! En fördel med sele är däremot att den alltid är inställd och man tar på och av den snabbt, och jag tycker det är skönare att bära min 2 1/2-åring i den om hon vill bli buren. Dessutom går inte min man med på att bära i sjal, däremot sele, så om han är med är Ergon bäst... Jag skulle nästan vilja ha med mig rebozon jämt ihopavikt i Ergons ficka, för de två kompletterar varann så bra, och har jag bara en av dem med mig saknar jag förr eller senare den andra!!

Jag instämmer med andra att det bästa vore om ni fick provbära i olika bärhjälpmedel, gärna lite längre stunder!
Lycka till!
/Emma i Mexiko
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?