Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Kaffemoster skrev:Jag har precis tagit tag i ett UFO. Tröja i merinoull/silke, som jag tänkte skulle bli en lyxig top - men som visat sig bli för tajt så den blivit liggande.

Men så har jag köpt mig en ny cykeljacka, som är svalare än min förra gortexjacka, så vips blev den lyxiga topen omdefinierad till lyxig underställströja :) och snart färdigstickad eftersom den nu kommer att bli användbar :)
Å grattis! Lycka till och sticka på nu! Själv har jag ett par varv kvar på disktrasa nummer två innan det blir klänning igen...
Användarens profilbild
Av SaraLj
Jag har inte ens börjat!!! Jag har bestämt att jag ska göra klart ett par stickade byxor och sy lite redan färdigklipt på maskinen denhär veckan. Sen nästa vecka så blir det tråktröja för hela slanten......
Av mly
SaraLj skrev:Jag har inte ens börjat!!! Jag har bestämt att jag ska göra klart ett par stickade byxor och sy lite redan färdigklipt på maskinen denhär veckan. Sen nästa vecka så blir det tråktröja för hela slanten......
Men det är ju bra det, då blir ju iaf något klart. En benmudd kvar här!!
Av mly
Nu är yllebyxorna klara, nu är bara frågan om de paret som jag stal stickan ifrån räknas som ett påbörjat projekt, hade stickat typ fyra varv på mudden och behöver nog repa upp och börja om från början...
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Har haft lite snålt med sticktid öht den senaste tiden, men nu ikväll stickade jag klart den andra mudden på lillskrotets gurk-kofta OCH jag har även tagit itu med att plocka upp maskor för att sticka en ny krage, mao är snart allt tråk-piller-stick med 2mm stickorna snart klart och jag kan återgå till att sticka färdigt livet på koftan. :vågen:
Av mly
CrazyMagpie skrev:Har haft lite snålt med sticktid öht den senaste tiden, men nu ikväll stickade jag klart den andra mudden på lillskrotets gurk-kofta OCH jag har även tagit itu med att plocka upp maskor för att sticka en ny krage, mao är snart allt tråk-piller-stick med 2mm stickorna snart klart och jag kan återgå till att sticka färdigt livet på koftan. :vågen:
Gurkkofta lät spännande!
Jag kom fram till att jag ansåg de yllebyxorna som påbörjad stickning och stickade på dem i bilen igår, långtur så jag kom ganska långt...
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
mly skrev:
CrazyMagpie skrev:Har haft lite snålt med sticktid öht den senaste tiden, men nu ikväll stickade jag klart den andra mudden på lillskrotets gurk-kofta OCH jag har även tagit itu med att plocka upp maskor för att sticka en ny krage, mao är snart allt tråk-piller-stick med 2mm stickorna snart klart och jag kan återgå till att sticka färdigt livet på koftan. :vågen:
Gurkkofta lät spännande!
Jag kom fram till att jag ansåg de yllebyxorna som påbörjad stickning och stickade på dem i bilen igår, långtur så jag kom ganska långt...
:tumup:

Det enda gurkiga med koftan är eg. knapparna - och sen då att koftan är grön för att matcha knapparna... ;)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Nu håller jag på att fästa trådar på min lyxunderställströja!

Eftersom jag planerar att använda den nästa helg så är det ju bra att den blev färdig :)
Av mly
Kaffemoster skrev:Nu håller jag på att fästa trådar på min lyxunderställströja!

Eftersom jag planerar att använda den nästa helg så är det ju bra att den blev färdig :)
:app:

Vad duktiga ni är, jag har inget flyt alls. (Men jag köpte ny symaskin igår och vill hellre sitta där :oops: )
Av mly
Jag har stickat färdigt ett par strumpor :vågen:
Jag hade visserligen tänkt fokusera på annat men dessa strumpor va nog de segaste i min strump-stick histora och nu är de klara.

Jag va och köpte knappar till Amandas restgarnskofta igår, så nu behöver jag lägga liet energi på den...

CrazyMagpie: Jag såg gurkknapparna i bloggen, häftiga! Hur går det med koftan?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jisses vad du stickar! :siishah:

Här har jag tagit två varv på kragen, typ... :roll: men ja, visst är knapparna fina! :app: Jag som annars alltid köper beg./loppisknappar höll dock på att sätta i halsen över priset, men vad tusan, ibland måste man få kosta på sig lite! :mrgreen:
Av mly
CrazyMagpie skrev:Jisses vad du stickar! :siishah:

Här har jag tagit två varv på kragen, typ... :roll: men ja, visst är knapparna fina! :app: Jag som annars alltid köper beg./loppisknappar höll dock på att sätta i halsen över priset, men vad tusan, ibland måste man få kosta på sig lite! :mrgreen:
Nja, det är ju bara ett par sockar som blivit klara... Vi har en jätte bra Lys knappar för runt 2kr styck, då sätter man i halsen över allt annat... Plus att hon är ca 10kr billigare per nystan om man jämför med andra garnbutiker osv...
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Alltså, detta kommer att blir svårt... fick just hem 140g ekologiskt, svenskt garn i en jättefin mörkbrun färg som jag vunnit i en bloggutlottning/tävling och nu ligger det där på köksbänken och viskar "kom, kom, sticka mig till en kofta, sticka mig till en mysig ullig kofta..." :purskis:

Nåväl, jag får väl göra mitt bästa för att se den där härvan som motivator för att få lite sprutt på bäbiskoftstickandet... :roll: 8)
Av mly
Sticka bebiskofta sticka bebiskofta sticka bebiskofta!!! (DEt va mitt påhejande)
Själv har jag sådan tur att mammatillE och tuviluvis har varit här med sina barn och tröttat ut mina barn idag så jag har hunnit sticka färdigt framstycke nr två på Mandas restgarnskofta. Nu är det bara halva bakstycket och 1.5 ärm kvar :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?