Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anpa
dixiejune skrev:Och den ergonomiska BabyBjörn verkar helt okej att bära i, men själv skulle jag aldrig lägga så mkt pengar på en sele som inte går att använda länge dvs inte bör bäras på ryggen.
Håller med... Bär i stort sett bara på ryggen..
Användarens profilbild
Av Lee-nah
dixiejune skrev:Jag har säkra källor i och med att en ingift i familjen arbetar på en högt uppsatt position inom BabyBjörn 8)
Och nej, enligt honom finns det inget säkert sätt att bära på ryggen (ännu), så jag antar att det handlar om att de inte vill ta ansvar för om det händer något.
Själv skuttar jag runt med min unge på ryggen i både sjal och Beco-sele men det bekommer honom nog inte :D
Ah. Jo jag kan tänka mig att de inte vill ta det ansvaret. Men ändå. jag ser ingen anledning varför inte. Visst den är inte anpassad för ryggbärande men det är ju inte omöjligt. Lite bökigt att få dit ungen men inte värre än att man klarar det själv och att det går relativt fort om man får in snitsen. =) Men är man inte van vid andra selar är det kanske svårare... =)
Användarens profilbild
Av Lee-nah
dixiejune skrev:Och den ergonomiska BabyBjörn verkar helt okej att bära i, men själv skulle jag aldrig lägga så mkt pengar på en sele som inte går att använda länge dvs inte bör bäras på ryggen.
Jag skulle inte hellre lägga de pengarna på den. Men jag tackade inte nej när jag blev erbjuden den =)
Användarens profilbild
Av Lee-nah
anpa skrev:Hm ett av mina inlägg verkar ha försvunnit... Tänkte skriva att magen är väl heller inte så säker? Inte vagnen heller för den delen?? :|
Nej. Och man kan dö i sömnen också. Innebär det att man ska sluta sova? =)
Däremot är det ju svårare att nå saker på ryggen... Och kan man inte hantera det så =)
Användarens profilbild
Av Buj
Lee-nah skrev:*fixar bilder* =)
Bild
Inga kommentarer till babybjörnen, men vilken fin klänning och vilken söt unge! :love:
Användarens profilbild
Av Lee-nah
dixiejune skrev:
Lee-nah skrev:
dixiejune skrev:Jag har säkra källor i och med att en ingift i familjen arbetar på en högt uppsatt position inom BabyBjörn 8)
Och nej, enligt honom finns det inget säkert sätt att bära på ryggen (ännu), så jag antar att det handlar om att de inte vill ta ansvar för om det händer något.
Själv skuttar jag runt med min unge på ryggen i både sjal och Beco-sele men det bekommer honom nog inte :D
Ah. Jo jag kan tänka mig att de inte vill ta det ansvaret. Men ändå. jag ser ingen anledning varför inte. Visst den är inte anpassad för ryggbärande men det är ju inte omöjligt. Lite bökigt att få dit ungen men inte värre än att man klarar det själv och att det går relativt fort om man får in snitsen. =) Men är man inte van vid andra selar är det kanske svårare... =)
Nej, jag förstår inte riktigt vad som skulle kunna hända men det är så hen lägger fram det och om det skulle inträffa något blir väl företagsnamnet rätt så nedsvärtat.
Jag tror att alla inte kan lista ut hur man får dit ungen utan att tappa henom. Och de vill inte ta på sig det ansvaret. Vet man att man kan hantera det så är det nog lugnt =) Men de vill inte stå bakom att den är för ryggbärande.
Användarens profilbild
Av Lee-nah
dixiejune skrev:
Lee-nah skrev:
dixiejune skrev:
Lee-nah skrev:
Nej, jag förstår inte riktigt vad som skulle kunna hända men det är så hen lägger fram det och om det skulle inträffa något blir väl företagsnamnet rätt så nedsvärtat.
Jag tror att alla inte kan lista ut hur man får dit ungen utan att tappa henom. Och de vill inte ta på sig det ansvaret. Vet man att man kan hantera det så är det nog lugnt =) Men de vill inte stå bakom att den är för ryggbärande.
Så kan det vara. Jag tror att det är ett dumt drag. Visst köper många BabyBjörn men inbillar jag mig när det känns som att fler och fler köper Ergo t.ex?! Att den typen av ergonomisk sele är trendigare...
Ja jag tror fler skulle köpa baby björn om de hade renodlade ergonomiska selar för både fram och bakbärande. De har sinne för design och skulle kunna göra snyggare än ergo (Sorry, tycker inte de är så snygga =) Baby björn har kvalitet och den här är skön att bära i. Har många detaljer jag gillar. Men ändå. Jag skulle inte köpa den för de pengarna =)
Av anpa
dixiejune skrev:
Lee-nah skrev:
dixiejune skrev:
Lee-nah skrev:
Så kan det vara. Jag tror att det är ett dumt drag. Visst köper många BabyBjörn men inbillar jag mig när det känns som att fler och fler köper Ergo t.ex?! Att den typen av ergonomisk sele är trendigare...
Kan bara hålla med
Användarens profilbild
Av mica
Fina bilder. :love:

Så kul att de gjort den här! :vågen: Den stora massan kör ju fortfarande BabyBjörn så det känns toppen att de börjat bredda sig.
Var poå Legoland förra veckan. Det var inte många som bar, men de som gjorde det hade enbart BB. Vad jag såg.
Användarens profilbild
Av SCSI
Buj skrev: Inga kommentarer till babybjörnen, men vilken fin klänning och vilken söt unge! :love:
Tack å tack. =)
Av anpa
Har fått svar från BB,
här är några meningar från det:

"Anledningen till att vi inte har någon bärsele man kan använda för att bära på ryggen beror helt enkelt på att vi ännu inte hittat ett bra sätt att designa en sådan produkt. Det ska vara bekvämt både för barn och bärare och våra höga säkerhetskrav ska uppnås. Att uppnå dessa kriterier är inte lätt och det tar tid."

Hoppas iaf att de får till en snart..
Användarens profilbild
Av Lee-nah
anpa skrev:Har fått svar från BB,
här är några meningar från det:

"Anledningen till att vi inte har någon bärsele man kan använda för att bära på ryggen beror helt enkelt på att vi ännu inte hittat ett bra sätt att designa en sådan produkt. Det ska vara bekvämt både för barn och bärare och våra höga säkerhetskrav ska uppnås. Att uppnå dessa kriterier är inte lätt och det tar tid."

Hoppas iaf att de får till en snart..
Ah. Men då kan man ju använda den på ryggen. den är bekväm och säker om man är van bärare och kan luska ut hur man får dit ungen bra =)
På sätt och vis är det ju bra att de inte är bekväma med att släppa på säkerhetsgrejen. Men om man kan hantera det ändå så =)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?