Nu har du fått massor av bra svar redan, men ville berätta om min minsting.
Jag packade ner min Mimis krinklade och Jordgubben i BBväskan, jag ville absolut inte ha honom i baljan mer än nödvändigt.
Han åkte ner i sjalen bara några timmar efter förlossningen, jag ville ha frukost och naturligtvis skulle herrn ifråga hänga med. Jag möttes av blickar, men de flesta tyckte att det såg så mysigt och behändigt ut. Den sköterska som tog hand om oss förespråkade kängurumetoden, så hon var rent av lycklig när hon såg oss
Baljan använde jag till mina kläder, och lillen låg i den när jag duschade eller gick på toa. De trodde nog att jag var lite galen, jag släpade runt på denna lilla kille hela tiden, de andra mammorna lämnade bebis på salen när de gick på toa och så.... Min mini var ensam en gång, när de var inne och hämtade honom för provtagning en natt och mamman var för trött för att fatta vad de gjorde. Men jag vaknade till sans när jag hörde honom, mammavargen kom i galopp då! De var så jäkla taffliga med nålen, så vi fick byta till en annan sköterska och efter det fick ingen annan röra honom. Ja, jag var grymt jobbig som patient.
Men som sagt, sjalen var otroligt mysig att ha med, vi bar i den och sov med den