Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

vanligaste är nog "åh så mysigt" och så tycks jag vara en magnet för äldre kvinnor som vill berätta att man inte "fick" vara nära sina barn när de hade småbarn, och hur de sörjer det..

Roligaste är nog grannen som sa "där sitter han bra, smack på tuttarna bara så är maten nära"
Av Hell Cat
pocahontas skrev:vanligaste är nog "åh så mysigt" och så tycks jag vara en magnet för äldre kvinnor som vill berätta att man inte "fick" vara nära sina barn när de hade småbarn, och hur de sörjer det..

Roligaste är nog grannen som sa "där sitter han bra, smack på tuttarna bara så är maten nära"
:app: :loving:
Användarens profilbild
Av sofin
"Åh, så praktiskt"

"Nämen kolla, vad dom kan hitta på nu för tiden"

"Nämen, är det en bääääääbis där inne!?!?!?"

"Vad mysigt det ser ut"

"Åh, kolla va fint!"

Men det roligaste är väl nästan de som man hör viska med varandra så dom tror att man inte hör. Liksom "Du, kolla där.. där är en sån där sjal du vet.. hon har en liten bebis där inne" och den andra svarar "Jahaaa... vad fiffigt".
Användarens profilbild
Av UWO
Vanligaste är nog klassikern; "Där har du det mysigt va?!" (bär till dagis ibland så det är fröknarna som kommenterar)

"Åh, herregud har du en bebis där?!" är nog den mest udda jag fått.

Vad de har sagt bakom ryggen på mig när Prinsessan på ärten har hängt uppochner i långsjalen och gastat som bäst vet jag dock inte. :roll:
Användarens profilbild
Av viv
"Är det inte svårt att få på sig den?" Denna toppar listan på vad jag brukar få höra

"Åh vilken fin... ehrmm... sån där bärgrej..."

"Kan han verkligen andas i den där påsen?" Samma kommentar varje gång från svärmor... :duh:

"Är det inte tungt?"

"Oj du har tre små bebisar" Hör jag nästan alltid när jag är ute och rastar hundarna
Användarens profilbild
Av Aspasia
"oj vad mysigt hon ser ut att ha det där!" är nog den vanligaste kommentaren.

Det mest udda var när en äldre kvinna i mataffären gjorde en lång utläggning om pingvinernas parningsbeteende, som hon kom att tänka på när hon såg mig med Leia i sjalen.
Vanligast är nog:
-Åh vad mysigt det ser ut!
-Där sitter han bra.

eller nu när han börjar bli större kommer denna med en del:
-Är det inte tungt att ha honom där på ryggen?

(Jag o mannen konstaterade häromdagen att jag faktiskt burit D i flera timmar i skogen utan att klaga, de andra barnen har han fått bära vid denna åldern, då vi inte haft sjal eller ergonomisk sele innan)!!!
Användarens profilbild
Av Mosan
Vanligast är väl:
Vad mysigt det ser ut.
Kan han andas därinne.
Oj, en bäbis.
Aspasia skrev:"oj vad mysigt hon ser ut att ha det där!" är nog den vanligaste kommentaren.

Det mest udda var när en äldre kvinna i mataffären gjorde en lång utläggning om pingvinernas parningsbeteende, som hon kom att tänka på när hon såg mig med Leia i sjalen.
:hmm: :lol:
Av alima
Vanligaste är nog; åhh, vad mysigt det ser ut, där sitter hon bra och i den stilen

Eller så frågar de om bebisen sitter fast ordentligt, om den kan andas.

En kommentar jag minns är när Maria hade en mössa med öron på och det var det en som tyckte det såg ut som en nallebjörn. Annars har jag nog inte fått så många udda kommentarer.
Användarens profilbild
Av KaIi
* Det ser mysigt ut
* Där sitter hon bra

* Kan hon verkligen andas där inne?
Svar: Nej, jag och många med mig kväver våra barn dagligen.
* Akta så du inte ramlar! (En söt tant som jag känner.)
Svar: Tack men jag tror att chansen är större att ramla inomhus på alla grejer.
Körde du vagnen inom hus? :P

* Jaha, var det en bebis där inuti. :D
* Så du passar på och skämmer bort ungen rejält!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?