Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Det finns ju andra knytningar om man vill slippa sjal över axlarna, den här är rätt skön då man får till den tex: http://www.youtube.com/watch?v=ygIZZRsY ... re=related
Tack för tipset! Jag har testat men det blir inte tajt nog (?). Plus att jag skulle vilja ha en liten sjal att ha i fickan/runt höften att använda vid behov, en som inte släpar i marken när jag knyter.
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
emindy skrev: Hon berättade att de bär i princip i vad som helst som finns till hands som är av rätt längd (som är precis som phu berättar)!
Hur vet man då att tyget håller?
Användarens profilbild
Av emindy
EmmaMaria skrev:
emindy skrev: Hon berättade att de bär i princip i vad som helst som finns till hands som är av rätt längd (som är precis som phu berättar)!
Hur hade du tänkt att tyget skulle gå sönder? Det krävs nog ganska mycket för ett helt och rent tyg att bara rämna...
Användarens profilbild
Av mari_tres
emindy skrev:
EmmaMaria skrev:
Hur hade du tänkt att tyget skulle gå sönder? Det krävs nog ganska mycket för ett helt och rent tyg att bara rämna...
:iagree: Är tyget fållat eller med stadkant så känns det visserligare hållbarare eftersom det inte finns nåt "naturligt" ställe där en reva kan uppstå. :hmm: Viktigare med bra knutar!
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Lundie skrev:När jag var på babybarnmässan i Gbg var hon som gör baby back där. Jag frågade lite om den om den verkligen kunde vara skön osv... Hon sa att den var jätteskön och man kunde bära länge i den. När jag frågade om det inte gjorde ont i tuttarna sa hon att den kanske inte var så bra så länge man ammande. Men när man har slutat amma kanske ungen har vuxit ur den......... hi, hi.
Tänkte också på det när jag såg den, har man lite större bröst är det nog itne spec skönt. jag kan absolut inte bära i sjal med sjalen korsad över brösten så jag känner mig lite skeptisk tillkomforten, även om man inte ammar =) men den ser grymt smidig ut!
Användarens profilbild
Av borås
Safireee skrev: http://www.babyback.se - som en sjal utan något tyg över axlarna.

http://www.drottningenar.se/index.html - som en ringsjal/kortsjal fast enklare att spänna fast (sjal/selhybrid)
jag provade båda på underbarabarn-mässan i stockholm i höstas! :D

enar-grejen var modell ringsjal, fast det var en liten rulle med typ säkerhetsbälte istället för ringar, och den gick inte att dra åt särskilt mycket, så knodden hängde långt nedanför höften nånstans (hemskt obekvämt) och de som hade gjort den bara konstaterade att "nä den passar väl inte alla" och vände sig till nästa mamma... :angry:

babybacken däremot var jag jätteskeptisk till, trodde det skulle bli knasigt utan avlastningen på axlarna, men den gick jag runt med halva dagen! hon som hade gjort den var jättegullig och vi konstaterade att den (också) var för stor, "skulle du vara intresserad av en mindre, vill du hjälpa till att ta fram en mindre storlek...?" :app:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
MammaTillFelicia skrev:
Lundie skrev:När jag var på babybarnmässan i Gbg var hon som gör baby back där. Jag frågade lite om den om den verkligen kunde vara skön osv... Hon sa att den var jätteskön och man kunde bära länge i den. När jag frågade om det inte gjorde ont i tuttarna sa hon att den kanske inte var så bra så länge man ammande. Men när man har slutat amma kanske ungen har vuxit ur den......... hi, hi.
Tänkte också på det när jag såg den, har man lite större bröst är det nog itne spec skönt. jag kan absolut inte bära i sjal med sjalen korsad över brösten så jag känner mig lite skeptisk tillkomforten, även om man inte ammar =) men den ser grymt smidig ut!
Å andra sidan, traditionellt har man väl ammat rätt länge i stora delar av Afrika, och man bär sina barn på ryggen länge... så på något sätt måste det ju funka.

Tycker också babybacken ser smidig ut, det lustiga är att jag gick precis idag och tänkte på att det borde gå att göra någon sorts "selvariant" av den typen av ryggbärande...
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag testade BabyBack när jag var på mässan i Göteborg. Anton (6 år) fick vara provbarn och den var faktiskt riktigt skön! Jag ville prova den eftersom jag har funderat på att ta in den och sälja den. Jag har en och annan kund som har problem med axlarna och det vore bra att ha ett alternativ att erbjuda där man slipper tyngden på axlarna. Och som sagt, jag tyckte BabyBacken var riktigt bra faktiskt. Var nog lite skeptisk innan. Den enda nackdelen är väl då att den är lite mer storleksberoende än en vanlig bärsjal. Men den var relativt enkel att få på ryggen.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?