Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sus
Har du funderat på en elastisk långsjal? Jag har haft en Moby som jag tyckt funkat jättebra till min lilla tjej. Den är tunn och smidig så man kan knyta på sig den och ha den på hela dagen och sen bara ta i och ur bebisen när man vill, väldigt smidigt.
Jag testade tricottin när jag köpte Mobyn, valde mellan de två som komplement till min vävda långsjal som jag tyckte var lite otymplig för kortare bärningar (Jag har en stork) Tricottin var ju väldigt lätt men den har ju inget smokingbälte som extra stöd till barnet och så jag tyckte den avlastade sämre än Mobyn. Fördelen med Tricottin är väl att en är lätt och smidig att ta av och på.
Användarens profilbild
Av Helena
Lilla My skrev: Är BabyBjörn Active mycket bättre än BabyBjörn Original. Jag har den senare och tycker den inte är särskilt skön att bära med. Min barn har dock gillat den skarpt. Och ärligt talat även om jag förstår att en ergonomiskt riktig sele (eller sjal) är bättre så verkar inte mina barn ha tagit den minsta skada av att bäras mycket och ofta i BabyBjörn. Fast jag har ju förstås inte orkat så länge åt gången…
Kolla under "Olika märken på sjalar" där har några gett omdömen om Babybjörn active. Bar också min förste son i babybjörn när han var liten, och tror inte heller att han tog skada. Fast jag bar honom mycket och det tycker jag var väldigt synd så här i efterhand, när jag vet hur mycket mysigare det är med sjal.
Ultimate baby wrap är den inte ett alternativ kanske, den ska ju vara smidig och lätt att ta i och ur barnet?
Användarens profilbild
Av Helena
Verdandis, jag glömmer alltid bort dem. Vem är det som står bakom det, är det någon man känner till?
Av Lilla My
Hej igen,

Jättetack för alla svar. Jag tror att jag skall satsa på att sy en egen insats till ERGO och eventuellt komplettera med en Moby Wrap senare. Det verkar ju vara en prisvärd elastisk sjal. Nu är det ju ett tag kvar... är en sådan där som alltid vill vara ute i god tid.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag är ingen "äkta sjalare", eller...kanske jag ska säga att jag är nybörjare istället :D Jag har burit mina tre i babybjörn (o andra liknande) men upptäckte nu med lilleman sjalarna. Jag var himla nyfiken men trodde det skulle vara VÄLDIGT bökigt, jag tänkte att det skulle vara mkt enklare att knäppa på sig en babybjörn om man bara skulle en snabbis på stan eller så (min vagn går inte att få in i skuffen så jag kan inte ta med den då alla barnen är i bilen). I allafall så köpte jag en moby för jag testade med ett lakan först o visst var det skönt men jag kände att det borde varit elastiskt ist..jaja, en moby blev det o vet du...det är SÅ enkelt o skönt. Knyt på den o den är det verkligen plättlätt att stoppa ner babyn i den när du ska göra nåt (jag har bara vanliga kläderna under + tjocksockar o mössa). För att inte tala om hur skönt o mysigt det är...tog babybjörnen en dag för den låg i bilen o vilken skillnad. Tycker det är rätt bökigt att få i babyn i den o sen gör det ont överallt o skär in i axlarna (jag har skitkass rygg). Det är ett megatips o inte alls så besvärligt som man kan tro.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?