Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Jag tycker att det är smartare att inte sy alls, utan sätta fast ringarna med ringlåsning på båda sidorna istället! Då blir det ju som en osydd ringsjal, men om du vill använda den som kortsjal är det bara att ta bort ringarna!
Användarens profilbild
Av AnKa
Hannah83 skrev:
AnKa skrev:Vill bara inflika att min avklippta Hoppekortsjal är en klar bärfavorit här. Har den hellre än ringsjalarna.

Jag använder mina ringsjalar mest egentligen, har iof aldrig använt kortsjal, men känns lite dumt att chansa? Kanske bättre att göra två ringsjalar som jag vet kommer bli använda. :vågen:
Fast inte behöver du chansa? Sy en ringsjal och lämna den andra osydd, du kan ju zigzaga kanten bara, så använder du den som kortsjal ett tag och provar dig fram. Trivs du inte med den så syr du på ringar.

Jag tycker att det är skönt att slippa justera och trivs därför bra med kortsjal eller bärpåse.

På ringsjalar brukar jag sy Ringovikning. Särskillt om jag ger bort eller säljer sjalen för den är ju så snygg, den vikningen.
Av Erika777
ellla skrev:Jag tycker att det är smartare att inte sy alls, utan sätta fast ringarna med ringlåsning på båda sidorna istället! Då blir det ju som en osydd ringsjal, men om du vill använda den som kortsjal är det bara att ta bort ringarna!
Förlåt att jag bara skuttar in så här, men jag förstår inte hur du menar :hmm: ...
Användarens profilbild
Av mari_tres
Hannah83 skrev:Idag kom ringarna, så ikväll klipper jag!!! Stötta mig nu da, annars törs jag nog inte. :oops:
*stött, stött* :wink: Tänk på att det faktiskt bara är ett tyg egentligen :this:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Erika777 skrev:
ellla skrev:Jag tycker att det är smartare att inte sy alls, utan sätta fast ringarna med ringlåsning på båda sidorna istället! Då blir det ju som en osydd ringsjal, men om du vill använda den som kortsjal är det bara att ta bort ringarna!
Förlåt att jag bara skuttar in så här, men jag förstår inte hur du menar :hmm: ...
Kolla här: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=122487
Användarens profilbild
Av tweed
mari_tres skrev:
Hannah83 skrev:Idag kom ringarna, så ikväll klipper jag!!! Stötta mig nu da, annars törs jag nog inte. :oops:
*stött, stött* :wink: Tänk på att det faktiskt bara är ett tyg egentligen :this:
Är det inte du som har flest sjalar härinne, men aldrig har klippt i någon enda? :wink: :Hahaa:
Av Jinxan
Klipp nu då, så jag vet om jag vågar
:klippasiglite:
Användarens profilbild
Av mari_tres
kvarnvik skrev:
mari_tres skrev:
Är det inte du som har flest sjalar härinne, men aldrig har klippt i någon enda? :wink: :Hahaa:
:hide: Jag har klippt i en perla en gång, men det var medan det fortfarande var ett tygstycke :lol:
Användarens profilbild
Av Hannah83
:eld: Nu väntar jag bara på att alla barn ska somna... Sen får vi se!! Jag vet att det bara är tyg, men det är ett ganska häftigt meter pris... :lol:
Användarens profilbild
Av Måsen
När jag inte vågade själv så annonserade jag efter hjälp här och lämnade sedan över Hoppen till AnKa som sydde en ursnygg ringsjal åt mig. :wink:

AnKa, är det förresten den kortsjalen du fortfarande använder?
Användarens profilbild
Av AnKa
Måsen skrev:När jag inte vågade själv så annonserade jag efter hjälp här och lämnade sedan över Hoppen till AnKa som sydde en ursnygg ringsjal åt mig. :wink:

AnKa, är det förresten den kortsjalen du fortfarande använder?
Nej den har jag bytt mot en Lima ringis, minns inte riktigt vem det var jag bytte med :oops:
Min kortsjal är en underbar röd Osaka, färgad av Mist.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?