Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av frida
Sydde en till påse igår med 65cm bredd och tjoho vad svajet försvann (mina tidigare projekt har legat runt 50cm) Och den fick den bli riktigt trång, vilket också gjorde sitt(gjord i fleece). Och Martin satt som en smäck på bibblan idag! Ska sy en till maken också men måtten på honom diffar med 5cm om man mäter framsida eller ryggsida :P . Men undrar om man inte kan utgå från bålmåttet och nån juste formel ist? Tinaw, har du nån fundering, varför blev det just axel-höft som du hittade som bra utgångspunkt?
Användarens profilbild
Av tinaw
frida, det var inte jag som hittade på det, jag har bara provat alla varianter som jag hittat på nätet. Det finns dom som mäter bålmåttet också. Minns inte vem/var, kanske mammasmilk.com...? (Det är med stor sannolikhet nån av länkarna på min hemsida, eftsom det är min favvisar sedan länge som är där). Eftersom jag syr en del visste jag att överkroppslängden varierar ganska mycket från person till person, och då valde jag axel-höft-måttet, eftersom det ger en sannare bild av personen, det visar ju både övervidd och bållängd. Från början brukade jag mäta hela vägen runt, men jag upptäckte att på de flesta räcker det bra med att mäta halva vägen o dubbla. Men det är ett tips om maken är lite svårmätt, mät axel-höft-axel och utgå från det måttet.

En kort, bred person kan behöva en längre bärpåse än en smal lång. Och två personer som är lika långa o breda kan ändå behöva olika bärpåsar beroende på bystmått och bållängd. Jag funderade mig länge blå på hur man skulle kunna få det till en snygg formel baserad på kroppsmåtten (älskar flervariabelanalys!)... Till min stora förvåning kan jag numera titta på en person och säga hur lång påsen behöver vara på ett ungefär. Jag blir fortfarande lika häpen varje gång det stämmer. Det var just det där som retade mig när jag började med sjalar, uttalanden som "ja, du vet, det beror på en massa saker, men en strl 4 blir perfekt till dig...!" :shock: :lol:
Användarens profilbild
Av frida
Åhå, äsch du är ändå min sy-guru! :) Vi skulle nästan ha en sån storlekstråd här på sjalbarn där man lägger in foto på sig istället för "jag drar 38 men har ofta large och korta ärmar vilken sjal ska jag ha?" Så kunde de med hökblicken ge storleksförslag!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
frida skrev: Ska sy en till maken också men måtten på honom diffar med 5cm om man mäter framsida eller ryggsida :P .
Nu har jag inte mätt mig och kollat, men eftersom jag har tämligen stor byst så borde det skilja på fram- och ryggmått för mig. Men trots det blev jag förvånad över att bärpåsen blev så bra när jag dubblade höft-axel-måttet (som jag mätt på framsidan). Jag trodde att den skulle bli stor, men jag tycker att den är tight och bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?