Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Och så ska man vara lite snål med smörjandet också enligt reparatören, så den inte beckar igen av det. Enligt honom är det vanligt med tanter som är så generösa med oljan att motorn till slut skär(!), men då har maskinen inte varit på service heller.
Användarens profilbild
Av teres
Låter som min gamla Huskvarna, den gör bara öglor på undersidan, då är de bara att öppna allt som går att öppna, göra rent och smörja. Ny nål, ny trädning och sedan funkar den igen. På min maskin justerar man undertrådspänningen med hjälp av skruv på själva kapseln. Om det är undertrådsspänningen som krånglar kan jag försöka ratta så mycket jag vill på övertråden utan att det händer tillräckligt mycket..
Användarens profilbild
Av Shuna76
Alltså kapseln, då menar du den där grejen man sätter undertrådsspolen i? Den har nog en skruv om jag inte minns fel..har undrat vad den till för..:)
Användarens profilbild
Av teres
Jepp, undertrådspänningen! Men mitt tips är att du innan du börjar grejja för mycket med den, gör en liten markering var själva spåret är på skruven (overheadpenna eller nåt) och sedan skruva försiktigt! Ett åttondels eller max fjärdedelsvarv per test!
Användarens profilbild
Av Shuna76
Smart idè..kan bli en del ilskna utbrott annars när det blir för bra..:lol: Just nu verkar den funka bra i alla fall..inget mer trådtrassel :D Tack för tipsen! :)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?