Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Fryle skrev:
tuviluvis skrev:På syfestivalen var det en försäljare som hade stickat ett plagg i något som jag har för mig hette holmsundstickning. Hittar inte mycket när jag googlar, är det någon som vet något om hur man gör?
Kan du beskriva ungefär hur det ser ut?
Kommer inte riktigt ihåg :D

Men hittade något om det när jag googlade, men det gjorde inte mig klokare tyvärr :)

Bild

"Lyft maskan med tråden mot avigsidan" - detta förstår jag inte alls?
tuviluvis skrev:
Fryle skrev:
tuviluvis skrev:På syfestivalen var det en försäljare som hade stickat ett plagg i något som jag har för mig hette holmsundstickning. Hittar inte mycket när jag googlar, är det någon som vet något om hur man gör?

Men hittade något om det när jag googlade, men det gjorde inte mig klokare tyvärr :)

Bild

att när du lyfter maskan ska tråden vara på den sida av arbetet som avigan är så om du stickar på ett rätt varv så ska tråden vara bakom arbetet (så som den brukar vara) och om du är på ett avigt varv så ska tråden vara på framsidan av arbetet (så som tråden är när du stickar aviga)
Trulsamin skrev:
tuviluvis skrev:
Fryle skrev:

Bild

att när du lyfter maskan ska tråden vara på den sida av arbetet som avigan är så om du stickar på ett rätt varv så ska tråden vara bakom arbetet (så som den brukar vara) och om du är på ett avigt varv så ska tråden vara på framsidan av arbetet (så som tråden är när du stickar aviga)

Kanon! Jag tror jag fattar, tack!
:hello: Hoppar in i tråden och ber om lite tips. :D

Jag har tänkt sticka en tröja till bebisen i magen men hittar inget mönster jag riktigt gillar.
Någon som har tips på något fint? Jag har tänkt att det ska vara någon hyfsat "neutral" färg typ vit eller natur. :help:
Ellynil skrev::hello: Hoppar in i tråden och ber om lite tips. :D

Jag har tänkt sticka en tröja till bebisen i magen men hittar inget mönster jag riktigt gillar.
Någon som har tips på något fint? Jag har tänkt att det ska vara någon hyfsat "neutral" färg typ vit eller natur. :help:
http://www.ravelry.com/patterns/library ... n-cardigan Jag gillar det här mönstret! Lätt stickat och trevligt! :lol:
Alltså möbiussjal, är det någon som har koll på det? Jag har precis börjat på min första och har fått till en fin uppläggning, rundstickan ligger hopsnurrad och jag har en vridning. Allt ser fint ut, men jag fattar inte... hur bred blir den? Blir den så bred som det är mellan vajrarna, eller blir det hälften så brett sen när man maskar av? Jag brukar vara bra på att visualisera hur stickningen ser ut men här går jag bet! Jag fattar inte riktigt och det stör mig! Hjälp!

Edit: har kommit på det själv nu. Kom på det inatt när jag ändå var vaken...
Användarens profilbild
Av MuuM
leonie skrev:Alltså möbiussjal, är det någon som har koll på det? Jag har precis börjat på min första och har fått till en fin uppläggning, rundstickan ligger hopsnurrad och jag har en vridning. Allt ser fint ut, men jag fattar inte... hur bred blir den? Blir den så bred som det är mellan vajrarna, eller blir det hälften så brett sen när man maskar av? Jag brukar vara bra på att visualisera hur stickningen ser ut men här går jag bet! Jag fattar inte riktigt och det stör mig! Hjälp!

Edit: har kommit på det själv nu. Kom på det inatt när jag ändå var vaken...
:tumup:
Vad fina saker alla gör!

Själv har jag tydligen haft en sjalbarnspaus, det har varit så himla mycket nu ett tag. Stickat lite har jag gjort i alla fall, och ni som har mig på fejjan känner igen den här, men jag är så nöjd med den att jag visar den i alla fall:

Bild

Tyvärr tyckte inte beställaren att det var hennes stil, och ännu mer tyvärr så passar den inte mig. Om jag inte kommer igång med det där att sluta äta onyttigheter och börja springa lite, då kanske jag kommer i den till hösten? 8)

Bild

Garnet är handspunnen gotlandsull, det gröna med inslag av mohair, tencel och glitter.
Jag har hittat ett mönster jag vill göra i Drops Cotton Viscose, men just det garnet är lite för blankt och känns inte så tåligt har jag fått för mig.

Någon som kan tipsa om ett alternativ? Gärna någon lite mjukare bomull eller bomullsblandning.
Användarens profilbild
Av MuuM
Amaltea skrev:Jag har hittat ett mönster jag vill göra i Drops Cotton Viscose, men just det garnet är lite för blankt och känns inte så tåligt har jag fått för mig.

Någon som kan tipsa om ett alternativ? Gärna någon lite mjukare bomull eller bomullsblandning.
Gjorde en sökning på Ravelry på liknande garner. http://www.ravelry.com/yarns/search#nee ... &sort=best
Amaltea skrev:Jag har hittat ett mönster jag vill göra i Drops Cotton Viscose, men just det garnet är lite för blankt och känns inte så tåligt har jag fått för mig.

Kan Sandnes garn Line kanske passa?
solängel skrev:Vad fina saker alla gör!

Själv har jag tydligen haft en sjalbarnspaus, det har varit så himla mycket nu ett tag. Stickat lite har jag gjort i alla fall, och ni som har mig på fejjan känner igen den här, men jag är så nöjd med den att jag visar den i alla fall:

Bild

Tyvärr tyckte inte beställaren att det var hennes stil, och ännu mer tyvärr så passar den inte mig. Om jag inte kommer igång med det där att sluta äta onyttigheter och börja springa lite, då kanske jag kommer i den till hösten? 8)

Bild

Garnet är handspunnen gotlandsull, det gröna med inslag av mohair, tencel och glitter.
Välkommen tillbaka. Synd att den inte gick hem hos henne. Du är fin som du är med eller utan koftan/kilona.
Användarens profilbild
Av Fryle
isbl skrev:Vilken fin kofta solängel, hur kan den inte vara någons stil :hmm: :lol:
Jag undrar detsamma, den ser härlig ut! :love:
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?