Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
jag brukar smyga med mig stickorna i pennfodralet jag... :oops: det fungerar med korta stickor, men med långa går det sämre. ta definitivt inte med stickor du tycker om OM de skulle slänga dem. PÅ denisisarna står det att det är ok att flyga med dem.
Asereht skrev:Har för mig att jag hört något om att man inte får ha spetsiga metallstickor och sax då förstås. Men jag är inte insatt. Vet att jag läste någonstans att denisestickor ska vara ok på flyg men som sagt...
Precis, jag tror varken metall eller trästickor egentligen är godkända - men som sagt, Denisestickor i plast vet jag att syrran haft med sig och att de skulle vara godkända.
MariaL skrev:Hej, är det sant att man inte får ta med stickningen på flyget? Jag skall till Stockholm i morgon och besöka Syfestivalen mm. så då vill man passa på och sticka när man ändå bara skall sitta. Jag har startat en liten rese stickning, halv vantar i petrol färgat Cash-Soft.

Maria
Här har det diskuterats tidigare:
http://www.reseguiden.se/forum/diskussi ... -flyg-3107
Användarens profilbild
Av ellla
zandrama skrev:Är det verkligen lika nog när det är inrikesflyg?
Det brukar vara hårdare från arlanda till ume än vice versa... men på ume flygplats har de också tagit stickor. Fast hittills har de alltid fått följa med i pennfodralet...
Är det nån som stickat de där mössorna med Kauni-garnet? Går mönstret bra att följa trots danskan? Jag är sååå sugen på att sticka en sån, men som jag förstår det går det 50 + 50 gram till en mössa och nystanen jag hittar på garnkorgen är ju på 150 gram... tre mössor känns... mycket... :hmm:

ellla: vet du om garnet finns i affär i Umeå? Jag har lite svårt att förstå vilka färger man ska använda för att få snygga mössor... vill titta :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
solängel skrev:Är det nån som stickat de där mössorna med Kauni-garnet? Går mönstret bra att följa trots danskan? Jag är sååå sugen på att sticka en sån, men som jag förstår det går det 50 + 50 gram till en mössa och nystanen jag hittar på garnkorgen är ju på 150 gram... tre mössor känns... mycket... :hmm:

ellla: vet du om garnet finns i affär i Umeå? Jag har lite svårt att förstå vilka färger man ska använda för att få snygga mössor... vill titta :roll:
Jag och glis har stickat. Det funkade bra att följa mönstret, det är ju främst diagram att följa så danskan spelar inte så stor roll. När det gäller garnet har både jag och glis stickat ur samma nystan, alltså nystat ur lagom mycket till mönstret eller bottenfärgen. man får bara kolla av att man förskjuter lagom så det inte blir samma färg på både botten och mönster.
Våra mössor finns här
min http://veleblogg.blogspot.com/search/label/stickning
glis http://glisjox.wordpress.com/2009/01/26 ... ligt-ruth/
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:Är det nån som stickat de där mössorna med Kauni-garnet? Går mönstret bra att följa trots danskan? Jag är sååå sugen på att sticka en sån, men som jag förstår det går det 50 + 50 gram till en mössa och nystanen jag hittar på garnkorgen är ju på 150 gram... tre mössor känns... mycket... :hmm:

jag har inte sett kauni garnet i ume.... däremot finns det fina (lite dyrare 85/100g) självrandiga garner på hemslöjden.
Om du har lust kan vi ju ta en garntittardag nån gång?? (när jag mår bättre och inte smittar... ) Jag har ett nystan av det där allra randigaste kaunigarnet, alså det som är mest regnbågslikt, som jag inte vet vad jag ska göra av, så om det är intressant så får du gärna kolla på det!

Men du kan ju sticka av samma nystan, bara du ser till att börja på olika ställen i randningen när du tar både inifrån och utifrån nystanet - eller om du gör två olika nystan.

Edit: Det hade någon annan redan tipsat om, ja.....
kvarnvik skrev:

Jag och glis har stickat. Det funkade bra att följa mönstret, det är ju främst diagram att följa så danskan spelar inte så stor roll. När det gäller garnet har både jag och glis stickat ur samma nystan, alltså nystat ur lagom mycket till mönstret eller bottenfärgen. man får bara kolla av att man förskjuter lagom så det inte blir samma färg på både botten och mönster.
Våra mössor finns här
min http://veleblogg.blogspot.com/search/label/stickning
glis http://glisjox.wordpress.com/2009/01/26 ... ligt-ruth/
Så kan man ju göra, förstås. Det är så svårt att välja färg, bara. Visst fattade jag det rätt att det är tre diagram som följer med?

Era mössor blev jättefina, förresten!
Jobbmostern skrev:

Men du kan ju sticka av samma nystan, bara du ser till att börja på olika ställen i randningen när du tar både inifrån och utifrån nystanet - eller om du gör två olika nystan.

Edit: Det hade någon annan redan tipsat om, ja.....
:D
ellla skrev:

jag har inte sett kauni garnet i ume.... däremot finns det fina (lite dyrare 85/100g) självrandiga garner på hemslöjden.
Om du har lust kan vi ju ta en garntittardag nån gång?? (när jag mår bättre och inte smittar... ) Jag har ett nystan av det där allra randigaste kaunigarnet, alså det som är mest regnbågslikt, som jag inte vet vad jag ska göra av, så om det är intressant så får du gärna kolla på det!
:vågen: Tisdag eller onsdag nästa vecka, kanske? Då har jag bara ett barn att hålla reda på 8) Jag tittar gärna på garnet - börja inte sticka än! :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
solängel skrev:
ellla skrev:

:vågen: Tisdag eller onsdag nästa vecka, kanske? Då har jag bara ett barn att hålla reda på 8) Jag tittar gärna på garnet - börja inte sticka än! :lol:
På Ravelry kan man se många av kaunis garner uppstickade. Skriv upp vilka färger du är sugen på så kan jag lägga upp bilder därifrån :D
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?