Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Asereht skrev:
melon skrev:
Maddemoa skrev:
kvarnvik skrev:Jättesnygg :love:
:iagree:
Ja verkligen. Och du är snygg med. Fast du ser inte alls ut som jag tänkt mig. :lol:
Då blir jag självklart väldigt nyfiken på hur du trodde jag såg ut. 8)
Håller med. Du har ju randiga byxor. ;-)

/MuuM
MuuM skrev:
Asereht skrev:
melon skrev:
Maddemoa skrev:
Ja verkligen. Och du är snygg med. Fast du ser inte alls ut som jag tänkt mig. :lol:

/MuuM
:Hahaa:
Jag blev inspirerad o färgade en del igår nu luktar vår framsida Koolaid jag har kört lite olika garner det vart roligt efterom jag var hemma med sjuk räka så var det lugnt o jag kunde göra hur jag ville :lol:
hoppas man kan se bilden inte helt rätt färger eftersom garnet vart lite vått än men jag har inte lärt mig kameran så jag har inte helt rätt inställningar än :roll:

Ska tvåtta dom i maskinen innan jag nystar upp dom ska bara leta upp mina tvättpåsar .....
Asereht skrev:Intressant, får leta lite och se vad jag kan hitta. Återkommer defenitivt med resultat när jag kommit dit. :D
trollmamma skrev:
Asereht skrev:Kool-aid fråga!

Jag har köpt hem lite kool-aid och tänkte leka lite. :D

Nu undrar jag om det är någon som färgat typ sockgarn i ullblandning (typ ull/plyamid) och hur det blev om det nu funkar? Eller funkar det bara på 100% ull?
Jag har har kört på 100% ull men jag vet att på Flicker .com finns det dom som färgat sockgarn med annat i o vissa har kört med det finska garnet som är till sockor o tröjor med annat i det jag har för mig är att färgen blir lite dämpad.... kolla på flicker där ser du många olika färgningar.
Lycka till o visa resultaten se'n
Användarens profilbild
Av Fryle
trollmamma skrev:Jag blev inspirerad o färgade en del igår nu luktar vår framsida Koolaid jag har kört lite olika garner det vart roligt efterom jag var hemma med sjuk räka så var det lugnt o jag kunde göra hur jag ville :lol:
De ser riktigt spännande ut! Jag ser gärna det stickade sedan...
Användarens profilbild
Av tweed
Hur noga är det med stickfastheten? Jag håller på att göra en provlapp och antalet maskor verkar stämma, men jag tror att det blir lite fler varv än vad det ska :mitvit: Om det ska anpassas på något sätt, hur gör jag då? Om jag byter stickor ändras ju antalet maskor :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
Asereht skrev:
melon skrev:
Maddemoa skrev:

/MuuM
Precis min mening 8)
kvarnvik skrev:Hur noga är det med stickfastheten? Jag håller på att göra en provlapp och antalet maskor verkar stämma, men jag tror att det blir lite fler varv än vad det ska :mitvit: Om det ska anpassas på något sätt, hur gör jag då? Om jag byter stickor ändras ju antalet maskor :hmm:
Det beror lite på hur mönstret är uppbyggt. OM det bara anger cm-mått istället för antal varv berhöver du inte göra något. Anbars får du mäta och räkna lite själv. Det klurigaste kan vara ifall det ingår minskningar eller halsringning eller dylikt. Då måste du räkna om du vill vara noga, annars höftar du :wink:
Tjohej för små välsorterade garnbutiker! :vågen:

Har förgäves letat lämpligt garn här i stan till en trekantsjal med v-ränder och det tar mig emot att beställa garn jag aldrig ens kännt eller kikat på över nätet + att frakten ofta drar iväg rätt fort, Men så spenderade vi helgen i Sollefteå och jag passade på att ta en vända på stan och besöka den lokala garnbutiken. Kikade runt, och visst, fina garner men inte det jag var ute efter så jag frågade kvinnan som jobbade där, förklarade vad jag skulle sticka och vilket typ av garn jag sökte.
"-jo, vi har ju det här..." åsså visar hon på en korg som stod lite i skymundan, en korg med Kauni effekt garn! :siishah:
Precis det garn som stått högst upp på önskelistan, så nu har jag garn och en påbörjad sjal! :D

(de hade iofs inte alla färger men det var nog bara bra med tanke på min velighet när det gäller förgval...)

dianaj skrev:
CrazyMagpie skrev:dianaj - tack för tipset om äggfärg! :vågen:
Ska kolla efter det när jag är och handlar idag! :D
varsågod!

berätta gärna hur det går :D
Hittade bara sån äggfärg som liksom är flytande, färdigblandad vilket gjorde mig lite osäker, och dessutom fick jag tag på Kaunigarnet så det lutar åt att jag fegar ur färgningsexperimenten denna gången. :oops:
Asereht skrev:Nu har jag stickat dragspelsbaskern för tredje gången. Den första blev ju för liten, repade upp och försökte igen med större stickor och lade till 10 m. Då blev passformen bra men den blev hur hängig som helst. Nu gjorde jag en till och då körde jag bara större stickor utan tillägg på maskorna. Den blev perfekt! :vågen:

Här poserar jag med mössan på. Dålig mobilkamerabild men det får duga. 8)

Bild
Denna basker ! Din blev super snygg jag misslyckades för nått åt se'n o har bara blängt på mönstret o vill inte börja om på en ny samtidigt har jag på mitt jobb fått se en massa olika varianter allt från svarta i räta varven mittlen till med rasta färger , enfärgade o med ulligt aviga varv så dragspels effekten ser ut som en päls

ska ge mig på den med mitt koolaid färgade garn jag tror att den hade gjort mönstret rättvisa !
MuuM skrev:Jag har mönstret till den här någonstans. Bild

Väldigt sugen på att göra en sån. Får se när jag hittar tiden. Just nu är jag fast besluten att avsluta välgörenhetsfilten till Afrika innan jag börjar på nåt nytt. Jag motiverar mig med att tänka på en liten bebis i Sydafrika som blir varm och go på BB, istället för att svepas in i tidningspapper... Men det är fasligt tråkigt att sticka den!

/MuuM
Den fina koftan ser ut som en Falken.... (vet inte om det är skog eller berg's)kofta dom är så snygga jag har blivit inspirerad av dom o hittade denna söta kofta på drops o den är snar lik jag har kommit nästan halvvägs på ena sidan o den är klart rolig att sticka jag kör den randig jag klarar inte av Fabel garnet ...
trollmamma skrev: Denna basker ! Din blev super snygg jag misslyckades för nått åt se'n o har bara blängt på mönstret o vill inte börja om på en ny samtidigt har jag på mitt jobb fått se en massa olika varianter allt från svarta i räta varven mittlen till med rasta färger , enfärgade o med ulligt aviga varv så dragspels effekten ser ut som en päls

ska ge mig på den med mitt koolaid färgade garn jag tror att den hade gjort mönstret rättvisa !
Det tog ju tre försök att få den som jag ville ha den men nu när jag harlite koll på det hela så är jag sugen på att sticka fler. Rättar mig själv, jag kommer att sticka fler. :D

Jag håller på att förbereda mig för koolaid färgandet. Men jag har lite svårt att bestämma mig för vilket garn jag ska köra på. Grått elelr natur. Sen funderar jag också på om det funkar på alpacka?
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?