Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

glis skrev:Den översta var jättefin, den röstar jag på! Bra med lite bredd också, så man inte bara har ett litet snöra runt halsen...
:iagree:
Den hade jag också valt, men bara för att jag inte trivs med för smala sjalar. Den undre är jättefin den också och om man vill ha den bredare borde det gå att bara göra det mittersta mönstret fler gånger, eller hur?

Jag är också lite sugen på en rak sjal. Jag har massor kvar av en härva entrådigt regnbågskauni och det borde bli fint med randningen om man gör en rak sjal istället för en trekantig. Frågan är bara vilket mönster...
linafelicia skrev:
glis skrev:Den översta var jättefin, den röstar jag på! Bra med lite bredd också, så man inte bara har ett litet snöra runt halsen...
:iagree:
Den hade jag också valt, men bara för att jag inte trivs med för smala sjalar. Den undre är jättefin den också och om man vill ha den bredare borde det gå att bara göra det mittersta mönstret fler gånger, eller hur?
Jo det kan man, det är många som har dubblat hela halsduken bara, då blir de lika breda. Övre sjalen är i original 8" och den undre 4". Problemet för mig är att jag har lite ont om garn, 220 meter ca, så vill jag ha en hyfsat lång (minst 120 cm) kan jag inte göra den bredare än 3 "våder", dvs ca 15 cm (6").
För övrigt måste jag bara säga att sidan som den undre halsduken kommer från är fantastiskt pedagogisk vad det gäller spetsstickning och dessutom en utmärkt guide över engelska förkortningar! :vågen:
Här är den
melon skrev:Jag måste ge Kauni väldigt mycket cred för de säger att det måste varit fel på mitt nystan och skickar mig ett nytt helt gratis :vågen: :vågen:
:vågen:
Man ska kanske gå direkt på Kauni alltså, och skippa återförsäljarledet!
Användarens profilbild
Av sussry
Kaffemoster skrev:
melon skrev:Ska man verkligen acceptera att det skiljer så mycket på kauni effektgarn? På deras egen websida är färgen EL marin/lila/turkos. Jag beställde ett nystan från 3stickor.se och märker nu, efter att jag virkat upp halva nystanet och därmed inte får byta det, att det är bara lila och marin och inte en gnytta turkos finns i garnet :cry: Jag har skickat mejl till kauni för att höra vad de säger men jag vill höra med er också.
Jag mailade garnkorgen och klagade på kauni när det var knut mitt i så att färgskiftet blev abrupt (precis som för willywonka) och fick svaret att "Ja, det får man acceptera för ett garn som inte kostar mer än så". Så nu nystar jag alltid om kauni de gånger jag köper.
Så dåligt! :evil: :twisted:
zandrama den nedre halsduken är lätt, har själv gjort en ("eget mönster", tog mönsterrapporten från en babyfilt jag stickat och gjorde halsduk av det) Bild. Man kan enkelt välja hur många vågor man vill göra för lagom bredd och sen sticka tll garnaet är slut (nåja nästan i vart fall)
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Jag kommer få sticka massa småkläder :vågen:
:tumup: :vågen: :app: Och du får vinterbäbis så det ska till varma kläder! Perfekt!
Av Ponyo
MuuM skrev:
:tumup: :vågen: :app: Och du får vinterbäbis så det ska till varma kläder! Perfekt!
Jag vet! Det kunde inte bli bättre!
Ska nog sticka en polokrage till mig själv, vis av dina problem med halsduk.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Jag vet! Det kunde inte bli bättre!
Ska nog sticka en polokrage till mig själv, vis av dina problem med halsduk.
Det är nog bra. Jag har kommit på att jag faktiskt har en liten fuskpolo i silkesalpackan som R ratar, den kan jag ha när jag sjalar så att jag inte fryser så om min hals.
Nu har jag bestämt mig angående halsdukarna, det blir den nedre i cotton viscose och så tänkte jag sticka den övre i ett svart "mohair"-garn jag har, och Kiri i det lila mohairgarnet. 8)
Så kul! :vågen: :app: :loving: :confettismiley:
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?