Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
mly skrev:Bra tips på en strumpa som stickas från tån å upp, har gjort ett par slätstickade en gång, men skulle vilja försöka igen.
http://www.ravelry.com/patterns/library ... tn-och-upp
Följer jag just nu. Jag håller på med andra paret, första blev i minsta laget. Jag kom inte ihåg att ta hänsyn till att det blir ganska mycket stummare med slätstickning än resår... Därför är första paret både i smalaste och kortaste laget. Och de är till min syrra som är större än jag åt båda hållen...
Av mly
glis skrev:
mly skrev:Bra tips på en strumpa som stickas från tån å upp, har gjort ett par slätstickade en gång, men skulle vilja försöka igen.
Följer jag just nu. Jag håller på med andra paret, första blev i minsta laget. Jag kom inte ihåg att ta hänsyn till att det blir ganska mycket stummare med slätstickning än resår... Därför är första paret både i smalaste och kortaste laget. Och de är till min syrra som är större än jag åt båda hållen...
Jag går alltid ner i maskantal när jag stickar slätstickade strumpor. Men jag har långa och smala fötter det kanske är därför. Stickar alltid resårstickade på 64m och släta på 60 :hmm:
Användarens profilbild
Av glis
mly skrev:
glis skrev:
Jag går alltid ner i maskantal när jag stickar slätstickade strumpor. Men jag har långa och smala fötter det kanske är därför. Stickar alltid resårstickade på 64m och släta på 60 :hmm:
Där ser man. Mina slätstickade är helt ok i foten men skaften blev knasiga. Fast de var tänkta som knästrumpor så det var lång sträcka att bli fel på liksom.
Av mly
glis skrev:
mly skrev:
glis skrev:
Där ser man. Mina slätstickade är helt ok i foten men skaften blev knasiga. Fast de var tänkta som knästrumpor så det var lång sträcka att bli fel på liksom.
Har man vader vilket jag totalt saknar så borde det ju kunna bli fel. Jag har mer och mer gått ifrån slätstickade strumpor eftersom de bara kasar ner på mig. Jag behöver nog resår för att de ska hänga uppe..
Av mly
mly skrev:
glis skrev:
mly skrev:
glis skrev:
Har man vader vilket jag totalt saknar så borde det ju kunna bli fel. Jag har mer och mer gått ifrån slätstickade strumpor eftersom de bara kasar ner på mig. Jag behöver nog resår för att de ska hänga uppe..
Lite ot, men hur använder man egentligen knästrumpor? Har aldrig riktigt fattat det :hmm:
Av mly
glis skrev:Knästrumpor har jag ibland tillsammans med strumpbyxor i stövlar. Jag är inte det största trendoraklet men syrran ville ju ha och hon har lite bättre koll.
Okej, jag gillar ju tanken med knästrumpor, men har liksom inte en aning om när jag skulle använda dem. Men jag ser ju att det finns i affärerna så nån måste ju ha kommit på hur det ska vara.
De enda stövlarna jag ärger är gummistövlar så knästrumpor kanske inte är något för mig :hmm:
Är det någon som vet vart lienesdesign blivit av? Har hon lagt ner? Jag kommer inte in på websidan.

Jag ska sticka ett par muddar jag köpte garn till på syfestivalen och som hon hade uppstickade i montern (gråa med pärlor på). Tyvärr hade hon glömt just det mönstret hemma så jag fick en beskrivning på en nästan likadan mudd fast utan pärlor och så tänkte jag lägga till pärlorna själv. Men dum som jag var tänkte jag att jag skulle minnas hur de satt så jag fotade inte hennes. Någon som vet vilka jag menar och om det finns en bild någonstans?
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
melon skrev:Och jag har knästrumpor över jeansleggings till tunikor och klänning. Oftast nedkavlade (konstigt ord, heter det verkligen så?).
nerhasade skulle jag säga, om du inte rullat dem? :hmm:
Jag säger uppkavlade ärmar så det var så jag tänkte, men det kanske är norska? :hmm: Jag är tvåspråkig och vissa ord har jag aldrig använt utanför hemmet.
Av mly
melon skrev:
ellla skrev:
melon skrev:Och jag har knästrumpor över jeansleggings till tunikor och klänning. Oftast nedkavlade (konstigt ord, heter det verkligen så?).
Jag säger uppkavlade ärmar så det var så jag tänkte, men det kanske är norska? :hmm: Jag är tvåspråkig och vissa ord har jag aldrig använt utanför hemmet.
Uppkavlade heter det absolut. Nerhasade känns mer rätt, är du norska melon?
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:
melon skrev:
ellla skrev:
Uppkavlade heter det absolut. Nerhasade känns mer rätt, är du norska melon?
Mamma är :D
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?