Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:Är det någon av er dom stickat en spetssjal i bomull? Min mamma har önskat sig en sådan i tunn bomull men hittills har jag bara virkat sjalar i bomull.
Min lampskärm är en sjal stickad i tunn bomull, jag stickade på lite större stickor än vad mönstret sa, det blev fint, se sid 62 i tråden.
Användarens profilbild
Av melon
Mosan skrev:
melon skrev:Är det någon av er dom stickat en spetssjal i bomull? Min mamma har önskat sig en sådan i tunn bomull men hittills har jag bara virkat sjalar i bomull.
Min lampskärm är en sjal stickad i tunn bomull, jag stickade på lite större stickor än vad mönstret sa, det blev fint, se sid 62 i tråden.
Ja just det. Din skärm är ju jättefin så då ska jag prova jag med. Tack!
:hello:
Jag har haft ett långt uppehåll i stickandet och bara broderat men nu börjar jag bli rejält sugen på att sticka igen. Frågan är bara vad?
Det måste vara något som jag kan sticka av garnerna jag har hemma för jag har inte råd att köpa garn.
Vad stickar ni just nu? Ge mig lite inspiration...
Användarens profilbild
Av ellla
linafelicia skrev::hello:
Jag har haft ett långt uppehåll i stickandet och bara broderat men nu börjar jag bli rejält sugen på att sticka igen. Frågan är bara vad?
Det måste vara något som jag kan sticka av garnerna jag har hemma för jag har inte råd att köpa garn.
Vad stickar ni just nu? Ge mig lite inspiration...
Vårmössor och sockar!
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:Vad stickar ni just nu? Ge mig lite inspiration...
Kul att du är tillbaka :hello: :wink:

Jag stickar på koftan Stig och röda muddar som jag ska fästa på min regnjacka. (Jag gillar inte när jackor inte har muddar... ) Och snart stickar jag på en vit bomullssjal också. Men jag borde börja på tröjan till min man :hide:
Användarens profilbild
Av SaraLj
Jag stickar in en IKEA stol (efter inspiration i tråden :vågen: ) i restgarn. Stickar en tråktröja med massa flätor och räkna (vilket brukar vara kul men men) till mamma samt har precis avslutat mitt mest ambitösa arbete någonsin = från spinnrock till tröja....
melon skrev:
Kul att du är tillbaka :hello: :wink:
:iagree:

Jag stickar på en slipover till U, sjal till mig själv, kofta till mig själv. Fast mest har jag virkat nu på slutet, på mig stora restgarnsmormorsrutefilt. Tänkte att det skulle vara snällare mot tummen, men jag vet inte. Lite bättre är det.

Men jag "råkade" köpa på mig lite ull på hobbymässan i helgen, så jag har spunnit 50 g ull/merino/tensel/glitter/andra fibrer nu. Har 200 g "vanlig" ull kvar att spinna. Och önskar mig spinnkurs i födelsedagspresent och spinnrock i julklapp... :lol:
Jag stickar våriga fuskmuddar till finaste kappan.
Sen vet jag inte, men ska nog göra ett par byxor till sonen sen. Såg alla dessa monsterbyxor på ravelry och hittade ett par bland dem som var tokfina, fast det blir nog utan monstret. Såg ett par superduperfina hängselbyxor också som kanske blir av i trekvartslängd, fast jag tror inte det. Och ett just nu stillastående projekt av en babywrap till bebisen som inte längre ska komma senare i år. Tar upp den igen när andan faller på skulle jag tro.
Mosan - vilken fantastiskt fin lampa! :love:
Bubbi skrev:Min man vill ha en spetsjal :fnissa:
Har ni några förslag på manliga varianter? Harunin var snygg på honom, men kanske inte helt rätt.
Har du hittat sjal? Shetland triangle tycker jag är jättefin, särskilt i lite grövre garn:
Bild
Knyttet & K skrev:Mosan - vilken fantastiskt fin lampa! :love:
Bubbi skrev:Min man vill ha en spetsjal :fnissa:
Har ni några förslag på manliga varianter? Harunin var snygg på honom, men kanske inte helt rätt.
Har du hittat sjal? Shetland triangle tycker jag är jättefin, särskilt i lite grövre garn:
Bild
Åhhh :love: Mönster? :D
Jag började på ett par torgvantar igår för det behövs nu när det är lite för kallt för att vara utan vantar men för varmt för dom tjocka yllevantarna. Tyvärr ser det ut som garnet inte kommer räcka så jag får nog sticka ett par i något annat garn istället.
Igår stickade jag två timmar framför tvn och det märktes att jag inte stickat på ett tag för jag fick en blåsa på lillfingret :Hahaa:
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 291

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?