Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smulan
Jag tyckte för första ggn att det kändes besvärligt och stressande att bära lilleman igår :(
När vi var på väg in till centrum så blåste det ganska mkt.. inte jätte mkt men tillräckligt för att det skulle kännas som ett problem. När det blåser i näsan på små bebisar är det precis som att de storknar och inte får luft.. vilket jag inte vill utsätta honom för..
Jag hade lillen i sinon och hade den ganska väl uppdragen för ansiktet men inte så det täckte helt för det gillar han verkligen inte. Han hade även en luva på sin overall som skyddade lite mot vinden + bärskyddet som oxå går upp en bit och ska skydda, men jag tycker inte att det hjälper tillräckligt :(

Hur gör ni? Några bra tips?
När jag har en storasyter att hålla koll på samtidigt kan jag inte gå och snurra och försöka gå åt "rätt" håll hela tiden :wink:

Det kanske inte finns ngn bra lösning till mitt problem men det är inte roligt iaf. Jag vill varken stanna inne pga blåst och inte heller behöva ha honom i vagnen. För man ska väl klara sig utan vagn när man har sjal :wink:
Användarens profilbild
Av smulan
Apelsin skrev:Jag tycker att det som hjälper bäst och det som Sigvar tycker bäst om är att dra upp bärskyddet långt upp och fälla upp kragen, jag har resåren mitt på huvudet ungefär.
Vagn tycker jag det kan blåsa in i minst lika mycket, så jag tor faktiskt inte det ahde löst problemet :wink: , Sigvar storknade inte så mycket som Mea gjorde då hon var liten, hon var helt hysterisk och böjde sig utåt så det blev ännu värre.
Precis så gör W oxå.. som du beskriver att Mea gjorde. Bärskyddet har jag uppdraget och kragen är uppfälld. Men jag tycker inte det funkar tillräckligt bra :(
Men tack ändå.
Av Gummi
Jag har inte alls det problemet för min lille accepterar att ha hela huvudet täckt, han somnar gott direkt när jag gör så.. 8) Dessutom ligger han nästan alltid med näsan mot min kropp och luktar :loving: .

Kan du inte täcka och justera hans huvud när han somnat? Eller vaknar han då? Eller han kanske inte sover så mycket som min.. :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av smulan
Gummi skrev:Jag har inte alls det problemet för min lille accepterar att ha hela huvudet täckt, han somnar gott direkt när jag gör så.. 8) Dessutom ligger han nästan alltid med näsan mot min kropp och luktar :loving: .

Kan du inte täcka och justera hans huvud när han somnat? Eller vaknar han då? Eller han kanske inte sover så mycket som min.. :roll: :wink:
Jo då han sover :wink:
Och jag kan täcka hans huvud när han somnat. Men det är just i början när vi kommer ut och han inte hunnit somna som är problemet. Men jag e nog lite mesig att täcka hela huvudet.. får han tillräckligt med luft då om man e ute ett tag.?. man kan ju vända huvudet efter ett tag kanske och se till att det kommer in lite ny luft mellan varven..
Ja ja.. Det är iaf oftast väldigt mysigt att bära i sjal även ute när det blåser lite :heart:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har samma problem, milo hatar när det blåser. och vi har ju rätt blåsigt i mölndal :wink: . jag brukar försöka dra upp bärskyddet eller bärjackan ordentligt så att det mesta av vinden hålls borta, men det blir liksom alltid lite turbulens ändå om det blåser mycket. jag har ingen bra lösning faktiskt :? fast jag tror inte att det är bättre med vagn.
Användarens profilbild
Av smulan
diddeldi skrev:jag har samma problem, milo hatar när det blåser. och vi har ju rätt blåsigt i mölndal :wink: . jag brukar försöka dra upp bärskyddet eller bärjackan ordentligt så att det mesta av vinden hålls borta, men det blir liksom alltid lite turbulens ändå om det blåser mycket. jag har ingen bra lösning faktiskt :? fast jag tror inte att det är bättre med vagn.
Jo det är lite blåsigt här :wink: Och jag tror nog inte heller att det är bättre med vagn. Även om det skulle hjälpa lite mer mot viss vind så vet jag massa andra bekymmer med att ha lilleman i vagnen.. Inget går upp mot sjalen ändå :wink:
Av Gummi
smulan skrev:
Gummi skrev:Jag har inte alls det problemet för min lille accepterar att ha hela huvudet täckt, han somnar gott direkt när jag gör så.. 8) Dessutom ligger han nästan alltid med näsan mot min kropp och luktar :loving: .

Jo då han sover :wink:
Och jag kan täcka hans huvud när han somnat. Men det är just i början när vi kommer ut och han inte hunnit somna som är problemet. Men jag e nog lite mesig att täcka hela huvudet.. får han tillräckligt med luft då om man e ute ett tag.?. man kan ju vända huvudet efter ett tag kanske och se till att det kommer in lite ny luft mellan varven..
Ja ja.. Det är iaf oftast väldigt mysigt att bära i sjal även ute när det blåser lite :heart:
Söv honom innan ni går ut då :lol: .

Och luft får han, det kommer in luft både på sidorna och ovan och sen är ju inte tyget helt tätt heller. Så andas kan dom.

Och sen kan man ju göra som du säger, släppa in ny luft då och då. Jag brukar dra undan ena axelbandet (eller vad tusan det heter) för att få ner temperaturen lite ifall han känns väldigt varm.
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
dra upp bärskyddet och om du har ett med huva kan det ge lite x-tra skydd. Vi har ett med huva och jag tycker det blir lite bättre. Men helt utan blåst i ansiktet är nog svårt.
Användarens profilbild
Av Maria22
Det där känner jag väldigt väl igen. Min son har ju hunnit bli 6 månader,men han kiknar fortfarande när det blåser stackarn. Samtidigt somnar han inte lika fort i sjalen/selen längre som han gjorde när han var mindre utan nu vill han titta på allt vi passerar och då är det ju ändå svårare att skydda. Jag har tyvärr ingen lösning på problemet :?
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Eftersom jag bor i Skåne och vid kusten så blåser det dagligen, nio månader om året. D tycker inte om det så vi går nästan bara ut när det är dags att sova. Då sveper jag min egen halsduk/sjal över hans huvud och funkar inte ens det drar jag min jacka kring hans huvud. Håller liksom jackan som en strut kring honom. Är han inte trött funkar det förstås inte alls att täcka över honom så men annars brukar han nästan somna ännu fortare. Sen kan jag släppa lite på ombonaden.
Användarens profilbild
Av smulan
Pruttisens mamma skrev:dra upp bärskyddet och om du har ett med huva kan det ge lite x-tra skydd. Vi har ett med huva och jag tycker det blir lite bättre. Men helt utan blåst i ansiktet är nog svårt.
Jag ska nog testa att sätta på luvan nästa ggn, har inte haft den på då den är aldeles för stor. Men det kan vara ett extra skydd.
Användarens profilbild
Av smulan
JPL skrev:Eftersom jag bor i Skåne och vid kusten så blåser det dagligen, nio månader om året. D tycker inte om det så vi går nästan bara ut när det är dags att sova. Då sveper jag min egen halsduk/sjal över hans huvud och funkar inte ens det drar jag min jacka kring hans huvud. Håller liksom jackan som en strut kring honom. Är han inte trött funkar det förstås inte alls att täcka över honom så men annars brukar han nästan somna ännu fortare. Sen kan jag släppa lite på ombonaden.
Halsduk låter oxå bra.. Min jacka försöker jag dra om så gott det går och hålla ihop den över hans huvud.. Men som sagt har man en storasyster med sig så behöver man ju händerna fria ganska ofta.. men det känns ju inte som ett jätteproblem :wink: Så jag får helt enkelt testa mig fram och tackar för alla tips och råd :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?