Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
5
8%
3
12
20%
4
20
33%
5
23
38%
Användarens profilbild
Av April
#4962
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 19:35, redigerad totalt 2 gång.
Av Alexandra
#5105
Jag älskar ju som bekant min Ringo, det är den sjal som jag använder mest nu när Tindra inte vill bli buren längre stunder.
Tyget är mjukt och skönt, den lägger sig alltid perfekt på axeln, bekvämt att bära både på magen, höften och ryggen med, tar mycket liten plats i väskan och färgerna är jätteläckra. Ringarna väger ingenting och trycker inte, den är lätt att justera.
Men ett minus är priset, den är lite dyr.
Av Jessica
#5422
Tycker att den är jättebra. När Adam var lättare bar jag honom jämt i den men nu tycker jag att det blir lite för tungt.
Jättebra för att den är så lätt att ta på. Sitter bra på axeln och så är den snygg!! Ser modern ut på nåt sätt. Tror att många som aldrig skulle våga en långsjal ändå skulle kunna bära i Ringon just för att den är så snygg.
Själv använder jag den mest hemma lite kortare stunder. När jag lagar mat eller diskar och sånt. Annars har jag mest Storken eftersom det blir mycket lättare att bära då.
Men Ringon är jättesmidig och bra på alla sätt. Bra när man ska bort -tar liten plats. Jag ångrar bara mitt val av färg som är Ullört, något för ljus. Gjorde fel när jag beställde på internet. Hade egentligen tänkt Havssäv. :)
Användarens profilbild
Av Amatea
#9824
Jag gillar också min Ringo och har den tex. när jag tar med dottern ner till tvättstugan. Det negativa är det höga priset och att man inte kan bära alltför länge pga ensidig belastning. (Därav 4 i betyg) Jag skulle tex. aldrig gå en promenad med dottern i Ringon men till kortare ärenden eller om man är och handlar och dottern vill bli buren en liten stund.
Använder den också ofta när vi är bortbjudna när man minglar runt i början och dottern vill känna närhet och trygghet inför alla människor.
Sedan är den tålig, lättmanövrerad och har en liten ficka som jag uppskattar. Ihopvikt blir den som en liten väska vilket också är trevligt.
Användarens profilbild
Av Cecilia
#12676
Jag gillade Ringon mycket först och var så glad att jag lyckades bära Tindra i vagga. Den är snygg och lätt att ta med.

Men nu när hon är större så börjar jag faktiskt tycka att den INTE ligger bra på axeln. Jag skulle vilja sprida ut den mera. Och att ringarna trycker på bröstet om jag drar ner den mer på axeln.

Jag letade fram min gamla Bära Barn nyss och tyckte faktiskt att bärkomforten var bättre. Så jag som gammalt Ringo-fan börjar faktiskt tvivla. :? Är jag ensam om att tänka så?
Användarens profilbild
Av April
#21184
Jag älskar också min Ringo. Tycker om att ringarna går lätt att justera och att tyget i sig är tjockt och "avlastande". Jag gillar även hela idén med väskan m.m. :-D Jag tycker även att den är lätt-justerbar, när det gäller att dra åt i kanterna...

Här kommer en liten bild, när jag bär mitt lilla brors-barn på 2 månader (som somnade :-)) Kan tillägga att jag inte behövde hålla - det var mer en "myshets-faktor" ;-)

Bild

Kram
Användarens profilbild
Av Bina
#22918
Jag säger bara en sak:

Inte utan min Ringo! :D Jag ger Ringo en 5:a

Jag har ingen erfarenhet av någon annan ringsjal, men Ringon är en robust sjal och den känns verkligen stabil och säker att använda. Dock skulle jag inte kunna bära längre stunder eftersom det snedbelastar, men det är förmodligen lika med alla ringsjalar.
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
#25165
Säger som många här: Den är kanon, förutom priset.
Ger den en fyra (endast pga av att den är dyr, annars hade den fått en femma)
Användarens profilbild
Av Mi
#27692
Måste bara flagga för ringon! Vilken bra snabbsjal! Det är arbete och kvalite bakom denna sjal. Man kan bära en hel del i den utan att det känns. Jag ångrar inte att jag köpte den.

Glömde stämpla dit min 5:a
Senast redigerad av Mi den mån jun 06, 2005 22:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Alven
#27774
Jag var väldigt negativ till Ringon efter att jag hade lånat en lite snabbt och testat. Men så hittade jag en billig kråkbär på blocket, och råkade köpa den :oops:

Jag måste säga att jag ändrat uppfattning nu när jag testat den ordentligt... Den är välsydd, och det är ju jättesmart med fickan, som hamnar i precis rätt handväskehöjd. var man ska plånbok och mobil har alltid vållat mig huvudbry innan... :) Det är kul med en "märkesringsjal" också, t o m maken som tycker att alla sjalar ser superfjolliga ut tycker att den är snygg :lol:

Jag tyckte inte att den var skön över axeln förut, men nu när jag testat lte mer grundligt har jag hittat ett sätt att bre ut den ordentligt och nu är den faktiskt mycket skönare än min hemsydda helt plötsligt :)

Den får en fyra av mig:
+ Mycket välsydd och snygg
+ Supersmart med fickan/väskan
+ Skön att bära i, t o m lite längre stunder

- Priset
- Lite knölig att få genom ringarna, korvar sig gärna p g a fickan
Av Gäst
#27776
Åh, jag sålde faktiskt min tillslut. Börjar undra nu om det var ett misstag? :shock:

Fast jag skulle nog vilja ha en roligare färg egentligen, om jag valde den på nytt.
Av LL
#29488
Den är ursnygg! Man känner sig fin i en ringo.

Jag tycker sjalen är stadig tack vare det alldeles lagom kraftiga tyget. Tyget lägger sig bra i ringarna och den praktiska fickan på svansen håller ihop sjalsvansen på ett snyggt sätt. Gillar att svansen inte hänger så långt ner.

Avlastningen över axeln är bra, men ibland är det svårt att dra ner tyget över axeln. Jag brukar inte vilja ha ringarna för nära axeln för då blir tyget däröver alltför smalt.

Priset är motiverat, men gör ändå ett stort hål i plånboken. Med tanke på ringsjalens långa användningstid är den dock väl värt pengarna.
Användarens profilbild
Av Mia
#51529
Jag har en Ringo havssäv och en vattensjal sydd i ringo modell (och snart en Storchenwige-Inka sydd som Ringo över axeln! (Tack Marika och Ulla! :D )
Kan bara säga att det är den modell som sitter helt klart bäst på min axel!! Känns otroligt skön och lagom bred och lätt att sprida ut på ett skönt sätt. Vecket i mitten gör att den lätt sitter perfekt på axeln och inte glider in mot halsen och trycker där. Plus att det gör det lättare att sätta små bebisars fötter innanför och få till en "påse" för rumpan.
Tygerna är i toppkvalitet och den finns i snygga färger. Saknar dock ngn mönstrad variant i ordinarie utbudet.
Den lilla väskan på svansen är väldigt smart, används ofta till plånbok. Vattensjalsvarianten har ett snöre som man drar åt inuti en kanal, vilket gör det ännu bättre! Dock viker jag sällan ihop den och använder den som väska på det sättet.
I min smak hade den kunnat vara lite längre. Det är gott att kunna lägga tyget över bebisens huvud om det är sol och bebisen äter tex och det är precis att den inte når helt tillfredsställande. Men det är en petitess i sammanhanget tycker jag.
Helt klart en 5a!!
Av Gäst
#52420
Ringo är den enda ringsjal jag hittills provat, så jag har inget att jämföra med på det sättet.
Jag kan däremot säga att den precis motsvarar mina förväntningar. Jag behövde något som funkar kortare stunder och som går snabbt att ta på. Jag hämtar och lämnar större barn med bil två gånger om dagen på två olika ställen. Då funkar min Ringo perfekt, på ett ögonblick har jag min lilla tjej där jag helst vill ha henne och samtidigt har jag händer lediga till att hjälpa till att knyta skor mm, utan att jag behöver sätta ner henne.
Det ska däremot bli spännande att se hur länge den kommer att funka lika bra som nu, min tjej är nu sex månader. Jag har burit som mest någon timme med den och det funkar ganska bra, men det är inte för de långa stunderna jag köpt den, utan för de korta.
Jag tycker att den är stadig, ligger bra över axeln och lätt att dra till på rätt sätt.
Betyg 5 från mig. :D
Användarens profilbild
Av maimiti
#68088
Jag använde bara Ringon en gång. Det var bra och stadigt tyg men vikningen gjorde att det var stört omöjligt att sprida ut tyget ordentligt över mina breda axlar så det avlastade inte mycket.

Får en 3:a av mig.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?