Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9565925
Det känns verkligen som att ni borde försöka få ensam vårdnad för att dottern ska få lite lugn och stabilitet i sitt liv. Och få byta till sin gamla skola. Mamman verkar inte alls sätta dotterns bästa i främsta rummet.
#9565929
Vet inte vad jag ska säga. Det är så fruktansvärt hur detta stackars barn ska behöva ha det. :cry:

Tyvärr är lagstiftningen väldigt knölig här, men det jag lärt mig på senare tid är att eftersom man har laglig skydlighet att skydda sitt barn även när det bor hos den andra föräldern så kan man också agera om man anser att barnet far illa och vägra lämna över barnet.

Jag tycker att socialtjänsten ska få veta det som dottern nu berättade. Omgående.

:heart:
#9565938
Men gudars! Det borde göras polisanmälning på det (vilket förstår att ni kanske inte vill)! Men oavsett bör skola/kurator/soc blandas in och ge mandat så dottern inte tvingas till umgänge med sin mamma mot sin vilja.
#9565939
Stark skrev: fre okt 01, 2021 13:07 Det känns verkligen som att ni borde försöka få ensam vårdnad för att dottern ska få lite lugn och stabilitet i sitt liv. Och få byta till sin gamla skola. Mamman verkar inte alls sätta dotterns bästa i främsta rummet.
Jag tycker det med, men det är väl rätt svårt med ensam vårdnad? :/
Av bonusmamma
#9565944
Soc verkar göra en rätt grundlig utredning ändå. De har haft hembesök med samtal både hos mamma och pappa, efter det har de haft två enskilda samtal med dottern, och nu vill de ha ytterligare enskilda samtal med föräldrarna. Min kille kommer berätta om det han har fått veta nästa gång han träffar dem.

Idag damp det ner ett brev från mammans jurist. Hon kräver att min kille ska skriva under ett avtal som ger henne hela umgänget, och ger mamman mandat att styra över hur umgänget med pappan ska se ut :shock: Om han inte accepterar villkoren hotar hon med att gå vidare till Tingsrätten.

Givetvis kommer han inte godta dessa vilkor. Blir snarare så att OM de går till Tingsrätten kommer han kräva boendet och att dottern får byta skola, alternativt vårdnaden (får se vad den jurist vi anlitar tror är möjligt att vinna mest på).
#9565951
Visst var det så att dottern är nästen 12? Och har gått i skolan där ni bor tidigare och vill byta till den skolan?

Jag tycker ni har stora chanser att vinna en process som ger din sambo boendet och vårdnaden. Utifrån vad du skriver är han den som värnar mest om att dottern ska ha en bra relation med båda föräldrarna. Modern verkar försöka hindra relationen till fadern. Dottern har uttryckt en önskan om att få gå i sin gamla skola och hon är i en ålder då henens åsikt väger ganska tungt. Hoppas bara dottern berättar om allt som skett även i barnsamtalen, för då blir det jobbigt för mamman.

Jag håller tummarna för er!
Av Bonusmamma
#9566106
Det blev ingen stämningsansökan i slutändan, när mamman fick höra från soc att dottern hade sagt till dem att hon hellre bor hos pappa. :roll:

Men idag vågade för första gången dottern SJÄLV skriva till mamma att hon vill bo på heltid hos pappa. Resultatet blev att mamma fick psykbryt igen och meddelade att dottern inte är välkommen hem till henne mer och att hon ska lämna tillbaka sin nyckel imorgon. :?
#9566107
Mitt hjärta går sönder för detta stackars barn :-( Behöva bli behandlad så av sin mamma, den som ska älska henne villkorslöst, som ska erbjuda en trygg "hamn", den som ska hjälpa henne bli en lycklig och fungerande vuxen.

Och vilken tur hon har som har dig och sin pappa. All styrka till er och all kärlek till dottern :heart:
Av Bonusmamma
#9566111
Och idag låtsas mamman som ingenting.. "Vadå, varför är hon ledsen? Jag har aldrig sagt att hon inte får vara hos mig. Jag har aldrig varit arg" :roll:

Nu är det hon som är den storsinta personen; "Det är ju faktiskt vi vuxna som tar beslutet om var hon ska bo, och växelvis har ju fungerat bra hittills. Men givetvis, om hon vill bo hos dig så får hon så klart göra det"

:?
#9566141
Marina skrev: tis okt 19, 2021 07:03 Mitt hjärta går sönder för detta stackars barn :-( Behöva bli behandlad så av sin mamma, den som ska älska henne villkorslöst, som ska erbjuda en trygg "hamn", den som ska hjälpa henne bli en lycklig och fungerande vuxen.

Och vilken tur hon har som har dig och sin pappa. All styrka till er och all kärlek till dottern :heart:
Jag skriver under på vartenda ord här. Jag hoppas verkligen att dottern snart får det lugnt. :heart:
Av bonusmamma
#9566143
Idag hade dottern och föräldrarna tid till BUP, men dottern ville inte att mamman skulle komma. Och hör och häpna så respekterade faktiskt mamman det :shock: Hon skrev visserligen ett sms till dottern på morgonen och frågade om hon inte fick följa med, men dottern svarade inte på det och mamman höll sig borta. Nu har bonusdottern och hennes pappa bokat in samtal för resten av hösten, och det är bestämt att mamman inte ska delta mer.
#9566145
bonusmamma skrev: tor okt 21, 2021 19:30 Idag hade dottern och föräldrarna tid till BUP, men dottern ville inte att mamman skulle komma. Och hör och häpna så respekterade faktiskt mamman det :shock: Hon skrev visserligen ett sms till dottern på morgonen och frågade om hon inte fick följa med, men dottern svarade inte på det och mamman höll sig borta. Nu har bonusdottern och hennes pappa bokat in samtal för resten av hösten, och det är bestämt att mamman inte ska delta mer.
Det känns ju verkligen som ett steg framåt...
#9566156
Känns som att det vänder åt ett bra håll. Hoppas det kan blir lite lugnare mellan dotter och mamma men framförallt att dottern får lugn och ro och mår bra :heart:
Av Bonusmamma
#9566253
Mamman skriver sms till dottern dagligen nu, och dottern svarar inte på ett enda sms. Nu verkar mamman fått för sig att vi håller henne fången här, för hon skriver saker som "Säg bara till så kommer jag och hämtar dig" :roll:

Dottern har även berättat fler skrämmande historier om hur det har varit hemma hos mamma. T.ex. när de har grälat så har mammans sambo försökt gå emellan och bett mamman att lugna ner sig. Då har hon totalflippat på honom istället, så pass att han brukar ta bilen och åka därifrån. Då har mamman vänt sig till sin dotter och sagt "Om han inte kommer tillbaka är det ditt fel" :siishah:

Dottern har även sagt att om hon inte kan bo hos pappa på heltid så bor hon hellre hos en fosterfamilj än hos mamma..
#9566365
Bonusmamma skrev: lör okt 30, 2021 10:34 Mamman skriver sms till dottern dagligen nu, och dottern svarar inte på ett enda sms. Nu verkar mamman fått för sig att vi håller henne fången här, för hon skriver saker som "Säg bara till så kommer jag och hämtar dig" :roll:

Dottern har även berättat fler skrämmande historier om hur det har varit hemma hos mamma. T.ex. när de har grälat så har mammans sambo försökt gå emellan och bett mamman att lugna ner sig. Då har hon totalflippat på honom istället, så pass att han brukar ta bilen och åka därifrån. Då har mamman vänt sig till sin dotter och sagt "Om han inte kommer tillbaka är det ditt fel" :siishah:

Dottern har även sagt att om hon inte kan bo hos pappa på heltid så bor hon hellre hos en fosterfamilj än hos mamma..
:shock: :cry:

Så skönt att hon vågar öppna sig för er. :heart:
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 59

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?