Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9563921
Men!!! Det här ska ju skolan ta tag i. Inte den enskilda läraren. Skolan ska koppla in elevvårdsteam och kontakta alla vårdnadshavare!

:hopmad:

Kramar och :heart: till er.
Av bonusmamma
#9563974
Nu diskuteras det skolbyte. Mamman vill gärna ha pappans åsikt om val av skola, så länge det inte är skolan på vår ort som han tycker att dottern ska byta till, och som dottern själv helst vill gå på.. :roll:
Nej, det är inte ett alternativ av någon anledning. Inte för att den skolan är sämre än någon annan, men förmodligen för att den ligger på vår ort.
#9564009
bonusmamma skrev:Nu diskuteras det skolbyte. Mamman vill gärna ha pappans åsikt om val av skola, så länge det inte är skolan på vår ort som han tycker att dottern ska byta till, och som dottern själv helst vill gå på.. :roll:
Nej, det är inte ett alternativ av någon anledning. Inte för att den skolan är sämre än någon annan, men förmodligen för att den ligger på vår ort.
Om dottern vill gå på den skolan så ska hon det (så länge ni inte ser något avigt med den skolan). Lycka till med allt. Det blir på sitt sätt lättare när barnen blir äldre. En av mina bästa vänner har 2 barn med en man som var fullständigt värdelös. Båda barnen är vuxna nu och har väldigt lite kontakt. Men jösses vad hon har slagit huvudet i väggen under åren.
Av Bonusmamma
#9564011
nano skrev:
bonusmamma skrev:Nu diskuteras det skolbyte. Mamman vill gärna ha pappans åsikt om val av skola, så länge det inte är skolan på vår ort som han tycker att dottern ska byta till, och som dottern själv helst vill gå på.. :roll:
Nej, det är inte ett alternativ av någon anledning. Inte för att den skolan är sämre än någon annan, men förmodligen för att den ligger på vår ort.
Om dottern vill gå på den skolan så ska hon det (så länge ni inte ser något avigt med den skolan). Lycka till med allt. Det blir på sitt sätt lättare när barnen blir äldre. En av mina bästa vänner har 2 barn med en man som var fullständigt värdelös. Båda barnen är vuxna nu och har väldigt lite kontakt. Men jösses vad hon har slagit huvudet i väggen under åren.
Min kille skrev till mamman att det spelar ingen roll vilken skola de byter till, så länge inte dottern får vara delaktig i valet. Att de som föräldrar borde ha hennes önskan som högsta prioritet. Han skrev också att mamman borde säga till dottern att det är okej att välja skolan på vår ort, bara för att få se hennes reaktion. Som det är nu vågar dottern inte ens fråga mamma.

Svaret han fick var att dottern får gå kvar på sin skola, så försöker de lösa problemen där istället :roll:
Av bonusmamma
#9565494
Ny uppdatering. Mamma har slängt ut dottern igen, för någon vecka sen. De grälade om något och sen skjutsade mamman hit henne till oss och sa att hon inte ville ha dottern boende hos sig mer. Nu totalvägrar dottern att prata med sin mamma och hon vill aldrig mer se henne igen. Hon uttrycker sig som att "Jag hoppar hellre framför tåget än pratar med mamma". :roll:

Mamman däremot säger att hon kommer och hämtar dottern igen om en vecka (när det är byte enligt deras sommar-umgänge) vare sig dottern vill det eller inte.

Jag skrev en orosanmälan till soc idag. Bonusdottern mår verkligen jättedåligt nu och vill inte träffa mamman eller prata med henne. Hennes pappa har försökt medla mellan dem, försökt övertala dottern att i alla fall prata telefon med mamma. Men hon vill inte och blir bara jättearg och ledsen när han försöker övertala henne.
#9565497
Nu är inte vår situation alls lik er, men mina barn har inte pratat med sin far sedan den 14 december 2020. Under våren har de gått hos familjerätten och pratat för att se om de kan få hjälp att komma igång med något slags umgänge med fadern, men barnen vägrar. Jag är en ”hemsk” förälder, för jag har sagt både till familjerätten och fadern att barnen är så pass stora att jag inte kommer att tvinga dem till något (längre). Jag kommer inte övertala dem. Under våren har jag varit tydlig mot barnen att de har bara en far, att jag tycker det är jättesorgligt att det blivit som det blivit, men att jag stödjer dem i vad de (barnen) vill. Vill de ha kontakt med fadern har jag lovat att vi löser det. Vill de inte ha kontakt behöver de inte ha det. Vad jag dock krävt är att de gör ett noga genomtänkt val. Jag har samtidigt sagt att det är ok att ändra sig.

Vad vill jag säga med detta? Tillslut får även barn nog. Hade det varit en kompis som betett sig som mamman, hade nog hela er familj slutat umgås med henne. Jag förstår att pappan försöker medla, men barn måste få en chans att må bra. Säger dottern att hon inte vill tillbaka till mamma och är säker på sin sak skulle jag vägra släppa tillbaka henne. Som förälder får du skydda ditt barn - även mot den andra föräldern. Men det är inte lätt. Jag lider med er och speciellt dottern :heart: :heart:
#9565530
Hur gammal är dottern nu? Tänker på min vän och hennes barn, äldsta barnet började vägra åka till pappa vid ty p12-13 tror jag. Var där nån helg men blev inget alls efter nåt år.

Bra gjort med soc-anmälan. Det är fullständigt galet med en sån förälder. Men på nåt sätt skönt att dottern blivit så arg att hon vågar säga ifrån.
#9565594
Hur gick det för er? Har ni fortfarande dottern hos er?

Jag kan förstå om dottern inte orkar längre, jag fick själv nog till slut.
Av bonusmamma
#9565632
Dottern är 12 år gammal nu, och har precis börjat 6:an (för er som undrar).

Hur situationen har gått sen sist.. Ja, några dagar efter att jag gjorde min anmälan till soc så fick föräldrarna och dottern en akut tid hos BUP. De har varit där 3-4 gånger de senaste veckorna, och haft både enskilda och gemensamma samtal. De brukar börja med att prata tillsammans (två personal och föräldrar + dotter). Sen får dottern prata enskilt med psykologen och föräldrarna får prata gemensamt med den andra personalen (kurator kanske?). Sen samlas de igen i slutet av mötet och går igenom lite av det som kommit upp från dotterns samtal med psykologen. Föräldrarna får saker att tänka på/uppgifter att göra. T.ex. har de blivit tillsagda att låsa in alla vassa föremål och mediciner i hemmen.

Dottern har nu börjat bo hos mamma igen, men bara 1-2 dagar i taget. Hon har börjat på sin vanliga skola igen, trots att hon verkligen hatar den skolan och skulle vilja gå i den skolan som finns på vår ort (som mamman inte tillåter henne gå på :roll: )

Soc-anmälan jag gjorde har lett till att det är en pågående utredning nu. Jag lämnade in en skriftlig orosanmälan via kommunens hemsida, och tydligen låter de föräldrarna läsa vad man har skrivit :roll: Min kille var först ut av föräldrarna att gå på enskilt samtal med soc, och hans kommentar när han läste min anmälan vad "Shiiiit vad arg [exet] kommer bli när hon läser det här" :Hahaa:

Ärligt talat skiter jag i om jag gör mig osams med bonusdotterns mamma, men visst är jag lite orolig för att hon ska bli galen och att det ska gå ut över vår familj... :roll: Vi får se, jag tror inte hon har haft sitt samtal än. Jag har inte hört något i alla fall.
#9565798
Jag hoppas verkligen att din anmälan leder till något bra för alla involverade (förutom mamman :roll: ). Jag lider verkligen med flickan. Kan inte vara lätta i en sådan situation. :heart: :heart:
Av Bonusmamma
#9565820
Nu har mamman tydligen har sitt samtal, för hon har ringt till min kille flera gånger idag och varit piss-förbannad på mig :lol:

Hon ska tydligen aldrig mer prata med mig igen, och nu ska minsann dottern bo hos henne på heltid :roll: Och om min kille inte gör med på det så ska de få till domstol igen...

Fattar hon inte att just detta beteende bara bekräftar allt som står i anmälan? Och att hon vid en ny runda i Tingsrätten troligen har minimal chans att få boendet på heltid nu när dottern är så stor och inte själv vill det??
#9565847
Bonusmamma skrev: ons sep 08, 2021 16:17 Nu har mamman tydligen har sitt samtal, för hon har ringt till min kille flera gånger idag och varit piss-förbannad på mig :lol:

Hon ska tydligen aldrig mer prata med mig igen, och nu ska minsann dottern bo hos henne på heltid :roll: Och om min kille inte gör med på det så ska de få till domstol igen...

Fattar hon inte att just detta beteende bara bekräftar allt som står i anmälan? Och att hon vid en ny runda i Tingsrätten troligen har minimal chans att få boendet på heltid nu när dottern är så stor och inte själv vill det??
Herrejisses vad tråkigt sånt är. :roll: Och att man inte fattar vad ens beteende leder till. Hur det skadar barnet. Hemskt!
Av Bonusmamma
#9565922
För några dagar sen (när dottern var hos mamma) fick min kille ett meddelande från mamman där hon frågade "Om dottern själv säger att hon vill bo hos mig på heltid, är du okej med det då?".
Han svarade inte på meddelandet, men när dottern nu kom till honom så satte han sig så klart och pratade med dottern om vad hon vill (en öppen fråga). Dottern svarade att hon var osäker. Det som vägde för att bo hos mamma var att det är närmare till skolan.

Dagen därpå möter dottern sin mamma på bussen på väg till skolan. Mamman frågar henne om hon vill bo hos henne, och dottern svarar då att hon är osäker. Efter det mötet ringer mamman till pappan och skäller ut honom för att han har pratat med dottern om det här, och att han ska inte lägga sig i överhuvudtaget. Han får tydligen inte prata med sitt eget barn om hur hon vill ha det i livet!? :shock: Efter det samtalet hade mamman även ringt till min mobil, men det såg jag flera timmar senare...

Under min killes samtal med dottern hade han även lyft vad det innebär med psykisk misshandel och latent våld. Så att hon ska få förståelse för att det mamma utsatt henne för inte är okej. Dottern öppnade då upp sig och berättade om vad som hade hänt i somras när hon blev utkastad från mamma.

Det hade börjat som ett vanligt gräl, och mamma hade återigen hotat med att slänga ut henne. Men den här gången orkade inte dottern reagera ens. Hon blev apatisk och bara stod och tog emot, och sa "Okej, skicka mig till pappa". Mamman hade då blivit ännu mer rasande (troligen över att inte få önskad reaktion från dottern), så då hade hon börjat förstöra och slänga ut saker från dotterns rum. :|
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 59

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?