Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9566194
Jag tänkte sticka nya, varma tomteluvor till ungarna, men jag hittar inte rätt garn. Det behöver vara ett ganska tjockt och mycket mjukt ullgarn. Min tanke är att jag stickar en bred kant nertill i mjukt, klifritt garn och resten kan jag sticka i garn jag har hemma. Men det är ju så svårt att hitta något bra! Malabrigo worsted vet jag är mjukt, men jag hittar inget i grått eller rött. De Rerum Natura Gilliat finns inte hemma i rätt färger. Jag funderar på om jag måste köpa ett tunnare garn och sticka med två trådar. Det blir ju inte samma, men, men...
#9566197
Ett garn jag verkligen älskar och som är rätt tjockt (110m/100g) är New One från Seisa.
#9566211
BaraSara skrev: mån okt 25, 2021 21:29
CAKirre skrev: mån okt 25, 2021 09:57 Ett garn jag verkligen älskar och som är rätt tjockt (110m/100g) är New One från Seisa.
Var får man tag på det?
Åh, jag köpte det i Rom, men det borde väl finnas en återförsäljare i Sverige? :hmm:
Ska kolla.
#9566212
CAKirre skrev: mån okt 25, 2021 21:44
BaraSara skrev: mån okt 25, 2021 21:29
CAKirre skrev: mån okt 25, 2021 09:57 Ett garn jag verkligen älskar och som är rätt tjockt (110m/100g) är New One från Seisa.
Var får man tag på det?
Åh, jag köpte det i Rom, men det borde väl finnas en återförsäljare i Sverige? :hmm:
Ska kolla.
Åh, förlåt. Kanske bäst att glömma mitt tips. Jag hittar det bara på italienska, australiensiska och nya zeeländska webbutiker... :(
#9566629
Återigen kan inte annat än att svära åt mig själv! Jag har en användare på Ravelry och söker ofta mönster där. Jag tar ofta bilder på det jag gör och tänker att jag ska lägga upp arbetena med bilder och anteckningar, men kommer aldrig för mig att göra det!
Jag föredrar att skriva korta anteckningar på mina utskrivna papper, ibland väldigt kryptiska förkortningar, för jag är ju mitt i arbetet och vill bara testa ändring, eller så...

Nu behöver Tösen nya vantar och jag hittar faktiskt igen mina papper med de vantarna som passade så bra ifjol, men det visar sig att jag tydligen blandat två mönster på något vis. Stickat vantarna efter ett mönster med indisk tumkil, men haft tydligen räknat maskor från en annan beskrivning och markerat en storlek som borde ha varit alldeles för stor för henne i fjol? :hmm:
Jag blir tokig på mig själv! :gaah:
Jag förstår just nu inte alls vad jag sysslat med ...
#9570313
CAKirre skrev: fre nov 18, 2022 07:33 Snubblade över detta virkmönster och måste bara få dela med mig! :loving:
https://www.ravelry.com/patterns/librar ... ther--baby

Hon har även gjort en massa olika djur med ungar/ägg!
:shock: ibland känns det verkligen som att det finns människor som måste leva i ett helt annat universum än jag. Hur kommer de annars på tanken att ens påbörja något liknande?! Så fint, gulligt, pedagogiskt och kreativt :app:

Här ligger jag liksom och försöker samla ihop mig för att dra ned tvätten till tvättstugan. Och helst orka torka köksgolvet från smoothie som blev över igår vars bytta kattskrället idag välte ut för några timmar sedan. Efter det ska jag väl laga mat så småningom. När jag hittat köksbordet under disken och de gamla tidningarna. Och så finns det samtidigt folk som troligen sköter hushållsarbete mycket bättre än jag, troligen jobbar heltid och sen har de i alla fall energi till att skapa fantastiska handarbeten. Hatten av! :urule: :respekttilldig:
#9570320
Sanna81 skrev: fre nov 18, 2022 14:34
CAKirre skrev: fre nov 18, 2022 07:33 Snubblade över detta virkmönster och måste bara få dela med mig! :loving:
https://www.ravelry.com/patterns/librar ... ther--baby

Hon har även gjort en massa olika djur med ungar/ägg!
:shock: ibland känns det verkligen som att det finns människor som måste leva i ett helt annat universum än jag. Hur kommer de annars på tanken att ens påbörja något liknande?! Så fint, gulligt, pedagogiskt och kreativt :app:

Här ligger jag liksom och försöker samla ihop mig för att dra ned tvätten till tvättstugan. Och helst orka torka köksgolvet från smoothie som blev över igår vars bytta kattskrället idag välte ut för några timmar sedan. Efter det ska jag väl laga mat så småningom. När jag hittat köksbordet under disken och de gamla tidningarna. Och så finns det samtidigt folk som troligen sköter hushållsarbete mycket bättre än jag, troligen jobbar heltid och sen har de i alla fall energi till att skapa fantastiska handarbeten. Hatten av! :urule: :respekttilldig:
Eller så är de som jag som stickat och skapar stickmönster, men låter maken sköta markservicen. :roll: Eller jag gör väl en del hemma också, men det är inte många minuter per dag...
Stickningen är det som gör att jag håller ihop mentalt!
  • 1
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?