Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9562908
Han ville ha en ”tung” tröja, så det fick bli tjockt bomullsgarn.
Lyckades ovanligt bra, tycker det är svårt att få en jämn struktur i den typen av garn.
#9562944
Jag funderar på om jag ska våga mig på att sticka en kofta till mig själv. Jag håller mig annars till enkla mössor och vantar som går fort att sticka och inte kostar så mycket garnpengar om det skulle bli mindre bra. Funderar på någon av PetiteKnits modeller. Har ni stickad någon av dem? Vilken går fortast att sticka, tror ni? (Är rädd för att tålamodet hinner tryta innan den är klar.) Är stickbeskrivningarna tydliga och bra?
#9563007
BaraSara skrev:Jag funderar på om jag ska våga mig på att sticka en kofta till mig själv. Jag håller mig annars till enkla mössor och vantar som går fort att sticka och inte kostar så mycket garnpengar om det skulle bli mindre bra. Funderar på någon av PetiteKnits modeller. Har ni stickad någon av dem? Vilken går fortast att sticka, tror ni? (Är rädd för att tålamodet hinner tryta innan den är klar.) Är stickbeskrivningarna tydliga och bra?
Jag har själv aldrig stickat något från PetiteKnit, men intryckte jag fått från Oline stickcafe på fejjan är att det är välskrivna mönster.

Mitt go-to-garn är Holst Supersoft, som inte är dyrt alls (tycker jag).
#9563010
BaraSara skrev:Jag funderar på om jag ska våga mig på att sticka en kofta till mig själv. Jag håller mig annars till enkla mössor och vantar som går fort att sticka och inte kostar så mycket garnpengar om det skulle bli mindre bra. Funderar på någon av PetiteKnits modeller. Har ni stickad någon av dem? Vilken går fortast att sticka, tror ni? (Är rädd för att tålamodet hinner tryta innan den är klar.) Är stickbeskrivningarna tydliga och bra?
Jag har stickat hennes sunday cardigan , var ett tag sen så minns inte hur mönstret var, men har för mig att det gick fort, pga tjocka stickor och var att det var en lätt modell.
#9563295
Jag måste bara få visa en liten mus jag gjorde till min chef i höstas, som ett litet pepp efter vi fick reda på vilken kämpig sommar och höst han hade. Boken har limmad rygg/typ pocketbok och går att öppna och bläddra i. Jag är rätt nöjd, även om jag skulle göra prästrocken lite annorlunda om jag gjorde en till.
Bild
#9563310
Tack! :rodna:
Grundmönstret till musen kommer från ett mönsterhäfte från Alan Dart. Jag älskar de små mössen och har gjort ett antal genom åren, alla olika och mer, eller mindre detaljerade och olika detaljer.
Jag har en tanke på att göra ett helt gäng, som små spegelbilder av nära vänner.
Sen vad jag orkar, det är ju en annan sak.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9563481
På Ravelry finns redan ett femtiotal mönster. De flesta på vantar. Andra har överfört mönstret till sockor, halsdukar, mössor, tröjor... Och en del dockor som sitter med vantarna på på en stol.
Användarens profilbild
Av zink
#9563498
:lol: Antagligen inom en timme efter att fotot dök upp. Vilket var typ direkt.
#9564101
Kaffemoster skrev:
BaraSara skrev:Jag funderar på om jag ska våga mig på att sticka en kofta till mig själv. Jag håller mig annars till enkla mössor och vantar som går fort att sticka och inte kostar så mycket garnpengar om det skulle bli mindre bra. Funderar på någon av PetiteKnits modeller. Har ni stickad någon av dem? Vilken går fortast att sticka, tror ni? (Är rädd för att tålamodet hinner tryta innan den är klar.) Är stickbeskrivningarna tydliga och bra?
Jag har själv aldrig stickat något från PetiteKnit, men intryckte jag fått från Oline stickcafe på fejjan är att det är välskrivna mönster.

Mitt go-to-garn är Holst Supersoft, som inte är dyrt alls (tycker jag).
Så fina färger! Jag blev jätteglad när jag upptäckte att Magasin Duett säljer samma garn under egen flagg men lite billigare. Och jätteledsen när jag insåg att butiken lagt ner för gott en vecka tidigare...
Jag har inte kommit mig för att sticka något mer. Känns som att all fokus ligger på måleri- och inredningsarbeten ända fram till sommaren. Men lite ulltovning har jag tänkt lyckas klämma in i alla fall.
#9564102
CAKirre skrev: Grundmönstret till musen kommer från ett mönsterhäfte från Alan Dart. Jag älskar de små mössen och har gjort ett antal genom åren, alla olika och mer, eller mindre detaljerade och olika detaljer.
Jag har en tanke på att göra ett helt gäng, som små spegelbilder av nära vänner.
Sen vad jag orkar, det är ju en annan sak.
Jättefin mus! Vad heter mönsterhäftet? Det verkar finnas ganska många från Alan Dart.
#9564158
BaraSara skrev:
CAKirre skrev: Grundmönstret till musen kommer från ett mönsterhäfte från Alan Dart. Jag älskar de små mössen och har gjort ett antal genom åren, alla olika och mer, eller mindre detaljerade och olika detaljer.
Jag har en tanke på att göra ett helt gäng, som små spegelbilder av nära vänner.
Sen vad jag orkar, det är ju en annan sak.
Jättefin mus! Vad heter mönsterhäftet? Det verkar finnas ganska många från Alan Dart.
Åh, förlåt! Jag har glömt svara dig! Häftet heter "May Day Mice" Loch finns nog både Ravelry och hans egna hemsida. Jag har häftet sedan fler år tillbaka, kom med någon brittisk sticktidning, hade dille på sådana ett tag, men fick bar ångest över alla fina saker jag inte hann göra...
Jag tror nog att flera av mössen i de olika mönstren görs av samma grund.
https://www.ravelry.com/patterns/library/may-day-mice
https://www.alandart.co.uk/product/mice/may-day-mice/
  • 1
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?